lov написа:Скоро попадах на подобна ситуация . Монтиран неправилно тахограф на 12V. За да работи постоянно часовника хванали + от първия им попаднал кабел а - от моста между двата акомулатора. В следствие на това се оказа че някакво реле или релета получават напрежение на намотките. Не се вторачвах чак толкова да гадая нещо за което аз не съм виновен. Но почти точно същата консумация се получаваше.Тахографа има ли постоянно захранване т.е. памет която и при стендбай режим да има захранване.Или се включва само когато е на контакт ключа на камиона.
При 2 акумулатора
Тъй като в предишни материали авторът е описвал основните неизправности, влошаващи експлоатационните характеристики на СА, ще разгледаме случая на 24-волтова инсталация (с два 12-волтови акумулатора), типичен за по-тежките товарни автомобили.
Най-често срещаният „дефект“ при акумулаторите, който поражда конфликт между продавачи и купувачи, е, когато при изправна зарядна електрическа инсталация единият акумулатор е напълно разреден, но редовен, а другият е напълно зареден. Това се дължи на всекидневната консумация на повече електроенергия (количество електричество/амперчасове) от единия акумулатор, отколкото се вкарва при зареждането му по време на движение.
Обикновено това се случва при:
1. Акумулатори, захранващи допълнителни консуматори – тахографи, аларми, GPS системи, радиокасетофони, портативни телевизори, радиостанции и др. Много често тези многобройни консуматори изискват постояннотоково електрозахранване на 12 В и са включени САМО на единия акумулатор.
2. Акумулатори, които се експлоатират всекидневно на къси разстояния –дневният пробег на товарните автомобили е под 30 км или седмичният е по-малко от 200 км.
цялата статия -http://www.kamioni.bg/rdetails/3/86/1/275