• 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 306
Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
Vokil - помощник
Здравейте видях тази тема прочетох я на един дъх цялата и се регистрирах за да се включа с няколко въпроса. Пък по късно във времето се надявам да давам и аз някои съвети от опит :)) Та така идеята ми е да направя трифазен инвертор който да върти синхронен безчетков мотор свързан в триъгълник.Имам вече една шепа въглища от елементи предимно мосфети :) Съмненията ми са че не докарвам нещата с гасящите диоди и искам да попитам ludiagsm как определя колко ампера и волта да са те другото което ме интересува шотки ли да са или хексфред.И последно ползвам irf3205 по 4 в паралел за всеки клон тоест 24 транзистора всяка от фазите ми дърпа по110-120А удачно ли съм подбрал транзисторите започнах да се чудя вече :)
nik80 - специалист
при високи честоти и големи тоци е много важна не само схемата като решение, но и начина на изпълнение, особено при мосфетите, които са много бързи и преходните процеси пораждат много паразитни импулси, при няколко сантиметра прав проводник и стотина ампера импулсен ток се пораждат обратни напрежения от порядъка на 20-30 волта, така че ако искаш да направиш извод има голямо значение от коя страна на тези няколко сантиметра да го свържеш
също и капацитета на гейта е доста голям, и колкото и невероятно да звучи гълта ток и отнема време за отпушване и запушване
да не говорим че има капацитет и между сорса и гейта, и при преходния процес транзистора може да стане вч генератор за кратко време, за това мосфет драйвери задължително, ценери на гейта възможно най близо с напрежение по ниско от пробивното на гейта, разделение на токовите контури на гейт-дрейн и сорс-дрейн
когато работиш с мосфети и големи тоци всеки проводник си го представяй като индуктивност без значение че е къс и дебел, а транзистора като 3 кондензатора между всеки от изводите, диодите колкото и бързи да са, си имат време на запушване, а за това време ако тока смени посоката си диода все още е отпушен и импулсния ток може да нарастне до 100 пъти, това трябва да се предотврати по някакъв начин

и още нещо важно, смущенията са огромни, индуктивно, капацитивно и директно по захранващите проводници
за това филтриращите кондензатори трябва да са правилен тип на правилното място и също с разделени токови контури
Vokil - помощник
Драйвери съм си подготвил ICL7667 двойни са до 1.5А на канал и на всеки ще закача по два мосфета. Диоди слагам SF36 по два паралелно на всяка група от по 4 мосфета диодите се водят суперфаст 400V. 3А. Кондензаторите ми са 80V 2200uf три броя. Но гледам че хората слагат шотки диоди за тях съм чел че поради липсата на pn преход са практически много по-бързи затова питам дали са по-удачни :)
ludiagsm - специалист
Vokil написа:
Здравейте видях тази тема прочетох я на един дъх цялата и се регистрирах за да се включа с няколко въпроса. Пък по късно във времето се надявам да давам и аз някои съвети от опит :)) Та така идеята ми е да направя трифазен инвертор който да върти синхронен безчетков мотор свързан в триъгълник.Имам вече една шепа въглища от елементи предимно мосфети :) Съмненията ми са че не докарвам нещата с гасящите диоди и искам да попитам ludiagsm как определя колко ампера и волта да са те другото което ме интересува шотки ли да са или хексфред.И последно ползвам irf3205 по 4 в паралел за всеки клон тоест 24 транзистора всяка от фазите ми дърпа по110-120А удачно ли съм подбрал транзисторите започнах да се чудя вече :)

Здравей добре дошъл, пиши ми на скайп ludiagsm или звънни н а0886 444 448 Иво
И аз се запалих по електровелосипедите, ludiagsm бих искал да те помоля да ми кажеш от къде си купи този кит и какви пари излиза? Благодаря.
ludiagsm - специалист
diavolo_vam написа:
И аз се запалих по електровелосипедите, ludiagsm бих искал да те помоля да ми кажеш от къде си купи този кит и какви пари излиза? Благодаря.
От Китай комплект предна или задна гума с хъб мотор 48волта 1000вата контролер ръ4ка за газ и зарядно за 48волтова батерия съставена от 4 бр оловни акумулатори, цената с всичките мита и такси до БГ е 720лв без акумулаторите. Ако ще се ползват оловни акумулатори тук в темата вече говорихме излизат към 160-180лв четирите.

Та грубо трябва ти един байк и 1000лв и си готов ;)
bobimimi - напреднал
Много скъпо дано скоро да падне цената че и аз да си взема :cry:
Здравейте
поразрових се малко и попаднах на това

http://cgi.ebay.co.uk/48V-500W-ELECTRIC ... 585wt_1144

--Powerful 500W 48V brushless hub motor
--24" front wheel (the whole wheel with tire!)
--Battery charger
--2 brake pullers
--2ea. handlebar grips
Item location: london, London, United Kingdom

цената е £190.00 + доставка (някои приятел или фирма която се занимава с доставка от UK) = това са ~ 500 лв без акумулаторите, мито и ддс няма понеже е внос от UK

И да се върнем на въпроса в България няма ли кои да направи електромотора пък електрониката ще се издокара някак си
ВСЕ ПАК ФОРУМА Е НАПРАВИСАМ :)
Vokil - помощник
Електромотори колкото щеш по автоморгите (говоря за алтернатори с малко преправяне на ротора стават трифазни синхронни мотори) Ама елктрониката си е е***ла мамата.От известно време правя опити вече има някакви надежди че нещата ще станат но нека да го подкарам това колело пък ще пиша кое как и защо :)
velsi - Почетен майстор
bobimimi написа:
Много скъпо дано скоро да падне цената че и аз да си взема :cry:
Чудя се, каква цена би била нормална за такова нещо? :?
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 306

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: