• 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 28
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
STO-YAN - специалист
vankovarnata написа:
STO-YAN написа:
Здравейте! След компресора не би трябвало да има датчик.
Има и следи Т на фреона и пази от прегряване. Това е в климатичното тяло. Намира се след компресора и преди 4пътника.
Това си е така наречения "тръбен" датчик. За едно и също говорим. Този датчик се намира във вътрешното тяло на тръбата
на "вход" фреон. Във външното тяло може да има датчик в питата, за край дефрост, по температура, а в други случаи няма
датчик във външното тяло, защото дефроста е софтуерен-по време. За всеки модел климатик има различни софтуерни решения. Ако се прави ТП от готов климатик, необходимо е да се познава "логиката" на климатика. Ако се изгражда ТП от
А до Я необходимо е да се съобрази всичко: тип на компресора/режими на работа/, електроника за управление/съобразена
със съответния софтуер/, топлинни мощности, пресостати за налягане на фреона, температурни датчици/на фреона и топлоносителя/, типа на ТО, дължина на магистрали/фреонова и водна/, обем на топлоносителя и не на последно място-
водомер и вид на отоплителните тела. Ако нещо греша, нека професионалисти да споделят! Моята идея е да се изгради
последователна, истинска теория за изграждане на ТП. Естествено тази теория/този принцип/, ще търпи промени съобразно
конкретните изисквания на обекта и желания на инвеститора.
Чаро - Акълия
Да изкажа и аз мнение по въпроса.
При 40гр средна температура на водата и 22 стайна, глидерите отдават едва 38 вата. В случая са малко- факт.
За мен инверторното управляние на компресора насмита повече работата, от колкото са ползите от него.
Личното ми мнение е, че термопомпите от какъвто и да са тип не им трябва инвертор. За климатици не говоря/пиша.
Както споменаха и колеги, първо трбва да се осигурят условия за оптимален режим на агрегата. При една хидравлична инсталация, оптималния режим на ТП в повечето случаи не съвпада с оптималния режим на отоплителната инсталация, особено с радиатори. Прецезирането на режима на ТП разбалансира работата на радиаторте и обратното. Наличието на инветрор още повече насмите ситуацията.
Мисля че проблемите, освен в недостатъчната мощност на отоплителната инсталация, са основно в настройки и управление.
filmatoplo - майстор
Какво се крие под -инвертор .
phoenix - специалист
искам само да споделя и опита който трая 2 дена. Реших да пробвам колко инертна ще бъде системата и какви резултати ще има, като оставя климатика да мери Температурата с оригиналния си датчик въздуха в едната стая. Мога да ви кажа, че изобщо не съм доволен. Резултата е следния: Климатика се напомпва и след половин час форсиране стигна до зададените 22градуса, след това вместо да поддържа тази Т, стаята запона леко да се охлажда, след половин час, климатика е почти спрял, и къщата полека се охлажда, с падането на Т в стаята с 2 градуса, климатика пак се захваща за работа, като започва доста яко. Консумацията скача на 3кW, а Т на входящия фреон скочи над 70градуса, и така половин час. След което Т в стаята леееко се покачва и трябва близо час, докато вдигне този един... два градуса които е изгубил, след което климатика се изключва и пак влизаме в първоначална позиция. Извода е че, аз не харевам този режим. Когато се опитвам да достигна определена Т на водата, климатика с лекота я поддържа и сравнително точно я поддържа. Консумацията винаги е около 900вата, при поддържана Т на водата която се връща в топлообменника 45градуса.
п.с.
Излезе ми и сметката за февруари.
До тук и 3-те месеца по 130лв. общ ток. или 70лв отгоре спрямо лятото.
По-евтино от това не знам да има. Някой да каже колко му струват дървата на месец.
naughty - специалист
phoenix, точно такива резултати очаквах, но не исках да спирам екпериментите ви :)

единсвеното разумно място на въздушния датчик е на студената вода
filmatoplo - майстор
Точно така , и при газта сметките са големи заради работата на газовите котли по същия начин он-оф -на пълна газ. :wink: Модулация му е майката. А при пелетите е таКА.
2v6 - майстор
phoenix написа:
искам само да споделя и опита който трая 2 дена. Реших да пробвам колко инертна ще бъде системата и какви резултати ще има, като оставя климатика да мери Температурата с оригиналния си датчик въздуха в едната стая. Мога да ви кажа, че изобщо не съм доволен. Резултата е следния: Климатика се напомпва и след половин час форсиране стигна до зададените 22градуса, след това вместо да поддържа тази Т, стаята запона леко да се охлажда, след половин час, климатика е почти спрял, и къщата полека се охлажда, с падането на Т в стаята с 2 градуса, климатика пак се захваща за работа, като започва доста яко. Консумацията скача на 3кW, а Т на входящия фреон скочи над 70градуса, и така половин час. След което Т в стаята леееко се покачва и трябва близо час, докато вдигне този един... два градуса които е изгубил, след което климатика се изключва и пак влизаме в първоначална позиция.
:shock: :shock: :shock:
Така ли работят инверторните климатици :o
Спада температурата в стаята с ЦЕЛИ 2 ГРАДУСА, а те си работят на минимум или почти са спрели :?:
В такъв случай няма полза от тях :wink:
phoenix - специалист
той климатика може би се включва с падането на единия градус, но не започва веднага да стопля стаята, а първо трябва да стопли охладените радиатори, които мнооого по-бавно връщат единия градус, които вече са станали два, че и повече. И от там докато се загрее всичко системата е много инертна. След това когато стигне зададената Т и като спре да загрява водата, радиаторите продължават да отдават в следствие на което инвертора спира истински. и работи като конвенционален климатик. Ако бях с конвектори, може би щеше да малко по-точно всичко, но... при мен е безсмислено. Когато коригирам Водата всичко е много по-точно, а с термоглавите коригирам Т в стаята. Освен това при мен бойлера се топли с водна серпентина и ако не коригирам водата, бойлера никога не мога да го загрея.
2v6 - майстор
phoenix написа:
той климатика може би се включва с падането на единия градус, но не започва веднага да стопля стаята, а първо трябва да стопли охладените радиатори, които мнооого по-бавно връщат единия градус, които вече са станали два, че и повече. И от там докато се загрее всичко системата е много инертна. След това когато стигне зададената Т и като спре да загрява водата, радиаторите продължават да отдават в следствие на което инвертора спира истински. и работи като конвенционален климатик. Ако бях с конвектори, може би щеше да малко по-точно всичко, но... при мен е безсмислено. Когато коригирам Водата всичко е много по-точно, а с термоглавите коригирам Т в стаята. Освен това при мен бойлера се топли с водна серпентина и ако не коригирам водата, бойлера никога не мога да го загрея.
Е щом и бойлер трябва да топлиш вече става по-сложно...

За колко време ти се стоплят радиаторите?
А за колко време температурата спада в стаята с 1 градус?

При мен в най-студеното време стаите се охлаждат от 22 до 21 градус за минимум 30 минути. Термопомпата ми е от обкновен климатик (работи винаги на макс) и загрява радиаторите за около 10 минути.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 28

Тема "Термопомпа Въздух-Вода от Vanko68 висок разход" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: