• 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 306
Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
gen4o83 - напреднал
Да наистина и на мен отдавна ми хрумна идеята с динамото на москвича,измислил съм го да го разглобя и да ползвам само статора и ротора и да ги вградя в отделен корпус за да се сложи в каплата,но понеже ще се върти статора става малко сложно с четки и колектор.Също така дали ще е достатъчно мощно да върти директно гумата понеже е с малък диаметър,а не като фабричните, под ръка имам и едно динамо което не знам от какво е но с поне 10мм по голям диаметър,дали ще има нужда да се пренавива ,аз имам възможност да го направя както и всичко останало свързано със стругарската дейност.
Имам и друга идея ще я опиша ако има любопитни,засега толкова че май прекалих с въпросите.
onoff - напреднал
Привет. За начинания от този сорт има изписано малко в http://mazeto.net/index.php/topic,791.1 ... l500mut0u1 .
ПО-здрави.
ivan_ws - напреднал
@gencho83. На празен ход на 12В на възб. и котвата динамото на москвича прави към 5-600 оборота (доста бавнооборотен е), което означава, че може и да стане твоита идея с вграждане в каплата, обаче според мен не си заслужава толкова много работа, като може просто мотора да е отгоре и една верига и тва е.
gen4o83 - напреднал
Ще пробвам първо на рамката да видим какво ще стане.
Като го разглобих и имаше скъсан кабел,на електрожена намален до край и парче графит го пойнах
Прикачен файл:
30042011026.jpg Статора с прекъснатия кабел и ремонтиран от мен
Как да го свържа да заработи,че не съм много наясно.Надеждата ми беше в баща ми но той не е при мен сега.Май трябваше DC-AC converter или нещо такова.
ivan_ws - напреднал
Не, динамото си е обикновен DC мотор само, че не с постоянни магнити ами с възб. намотка. Тоест и на намотката на статора и този на ротора трябва да подадеш + и -. И да ги завъртиш на някой от тях, просто ще върти в другата посока. Днес стигнах до извода (колкото и прост да беше #-o ), че ще трябва с ШИМ, тъй като в другия случай се едно ще имам един много мощен реостат, което е КПД самоубийство. Тоест схемата с мултивибратора ще ползвам. Само, че поразсъждавах върху нея и този диод Д3 който е успореден да мотора и обратен на захр. напрежение означава ли, че когато "отпусна газта" мотора ще заработи като генератор, чийто генериран ток ще мине през този гасящ диод, това би трябвало да означава, че двигателя ще започне да забавя колелото, губейки енергия под форма на разсеяна от диода топлина. Въпреки, че при 0,7V пад(Si) едвали кой знае колко енергия ще се изгуби, но все пак. Аз още тия дни ще пробвам такъв ли е случая. Някой компетентен все пак, ако може да помогне.
ludiagsm - специалист
Хора съберете някой лев и си купете готов кит с трифазен хъб мотор контролер и ръ4ка за газ и зарядно , не си губете времето и парите с разни опити ,както направих аз в началото ,времето навън е чудесно използвайте го :)
gen4o83 - напреднал
Напълно съм съгласен за готовия кит,но дори да имах възможност да го купя с тия цени не бих го направил,просто изделието не струва толкова,друг е въпроса че ще спести доста.Ако не се получи ще си карам бегача на който съм монтирал ДВГ-той поне е сигурен и минава разстояния каквито си искам.Пък и човек трябва да прави нещо в свободното си време,аз сглобявам машинарийки.
ivan_ws - напреднал
Аз не го правя за да го карам. Просто искам да го направя, да видя, че работи, да се накефя и после ...в мазето. За това не си струва да дам ~1000лв. Пък ако някой ден стане 5лв бензина и още не съм събрал пари за някой Nissan Leaf например, кой знае. А иначе намерих по-добра схема за шим. Тази с 555 има duty cycle 50-100%, което не е гот, за това ще позлвам тази:
Изображение
http://electronicdesign.com/article/ana ... le-an.aspx
ludiagsm - специалист
1000лв са доста пари, но се избиват бързо, гледам на предишната стрница на тази тема ве4е има 36волтови китове за по 270лв тук в България само 4акат да си ги купите взимате си от конрад 3 акумулатор4ета примерно 12в 12 ампер4аса монтирате вси4ко за няколко дни и сте готови. Моето ел колелце вече има 2600 километра на ток и повярвайте ми карането на електровелосипед е много по-приятно от правенето особено ако няма никви проблеми . Но всеки има право на избор ,кой знае може да се полу4и нещо по-ка4ествено в крайна сметка хайде успех на вси4ки аз отивам да покарам :)
ivan_ws - напреднал
А ще качиш ли клипче с ускорението с двата хъб мотора, понеже в нета има едно много старо с 1 мотор. И колко ти излезнаха батериите, че от 1 седмица не мога да се разбера с една лошо говореща английски, китайка :-D
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 306

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: