• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всички имаме коли, нали ?
miro333 - напреднал
maxuel82 филтрирам по посочения по горе начин досега съм изминал над 40к безаварини километра, горивен филтър сменям един път на 6000-6500 кмилометра, но имаите в предвид че карам 124-ка (E класа 1985-1996) на която и се носи слава на много корво немско изпълнение
zimel - специалист
ArturDent написа:
Ами тогава ще шаткаме по 8 водородни атома, и ето ти кислород.
Енергията пак е бонус.
Екологично чисто, ако не брой радиацията, ама можем да се научим да светим ;)

П.П. Замислям се дали да не сблъскваме направо 78 или 79 атома, тогава и парици ще паднат.
Артур...твоята идея много ми допадна, обаче на пръв 'поглед' виждам един-два мноого мънички проблеми (както казват французите-пути,пути-малко-малко).
1). За да прегрупираме атомите в ядрото е нужно да сблъскаме поне 1-2 звезди (слънца).
2). При появата на толкова много злато и платина , цената на световната борса моментално ще падне пр. 1 тон за 10 цента.

Затова , аз предлагам да се съсредоточим например в разлагането на водата (Доган каза: Водата е петролът на България).
1). По-ефективна електролиза (Фарадей 1литър = 3 вата вложена енергия) при Стенли Майер. Ефективността при него е в пъти повече отколкото при Фарадей. Проблемът (поне за мен) е, че трябва непрекъснато да се следят параметрите на електролизера,за да може постоянно да бъде в резонанс .

2). Браун газ.
Илия Вълков / Юл Браун - Велик Български Учен.

Имаше предаване на Меглена Ангелова в Искренно и Лично за БРАУН ГАЗА с Деспра Браун (дъщеря на Юл Браун) и няколко нАучни сътрудници , които казаха , че ако се намери инвеститор ще имаме по-евтино отопление.
dj_marti79 - специалист
Колега, първото име което си споменал е на най-големия крадец, който ограбваше България в продължение на повече от 20 години. Другите двама които си споменал са мошеници. Дори и един седмокласник знае че вложената енергия за разграждане на водата е по-голяма от тази която ще получим при изгарянето на водорода. Ако тази работа ставаше защо още сипваме на бензиностанциите и комините на ТЕЦ-овете още пушат? За каква ефективна електролиза говорим при положение че ние дори не знаем дори начин за достатъчно ефективно изгаряне на горивото и пълно използване на цялата му енергия? Пусни тема тук в Алтернативните горива и е мястото, но ми се иска да не става както в някои други форуми за електролиза на водата - боза, много много много празни думи и съвети а всъщност нищо на практика.
Да поговорим за нещо по-реалистично?
ArturDent - Почти Безобиден
dj_marti79 написа:
... За каква ефективна електролиза говорим при положение че ние дори не знаем дори начин за достатъчно ефективно изгаряне на горивото и пълно използване на цялата му енергия?
Оооо знаем!
Тя формулата е изключително проста. И е измислена от един немски евреин емигрирал в САЩ:
Е=m*C*C
Просто трябва да се научим да я управляваме. А енергията наистина се получава. Има достатъчно "опити".
dj_marti79 - специалист
Иди ги посъветвай в АЕЦ-а. Ако вдигнеш ефективността с 1% това е = 10MW
БориславМ - специалист
За отработено олио и дизелов двигател. Във Варна правеха такива системи за износ. Комплект за "направи си сам" с резервоар за нафтата, маркучи, подгряващо устройство(ОБЕЗОПАСЕНО) и електроника за управление. Също като АГУ-тата. Тръгваш на нафта, след малко превключваш на олио (като загрее олиото) и когато ще гасиш колата минаваш отново на нафта (за да се прочисти системата).
За електролизата — файдата идва от непостоянен евтин източник на ток (най-често вятър или слънце). Идеята е в складирането на енергия. Непостоянните източници на ток, акумулират енергията в газ, който използваме когато ни трябва.
За въздуха под налягане идеята е като за електролизата, но има някои предимства:
- не е пожароопасен като водорода
- когато колата спира, двигателя минава в режим на компресор и се спестява енергия като при електромобилите.
- няма отровни акумулатори с къс живот.
:idea: ако наистина искате да спестите нещо, свържете си климатика с бойлера. Лятото ще Ви е хладно в жилището, ще имате топла вода на корем, а сметката за ел.енергия ще си е същата.
dj_marti79 - специалист
Аз не бих рискувал да компресирам водород, той гърми и некомпресиран.
Сгъстения въздух май е най-лесния начин за акумулиране на енергия. Но колко :?
Става, хитро е, но лятото е по-лесно да ползваме слънчев колектор.
Все още това е нещо научно фантастично . Аз също бях скептично настроен , но го изпробвах.
В един добре затворен пластмасов съд свързах няколко пластини като ги редувах катод-анод. Добавих вътре 5-6-7 л. вода и много малко сол . Към съд-а съм свързал тръба дълга около метър Та ... с 5V и под действието на електролизата водата се раздели на водород и кислород(предполагам ,че това стана) и тъй като водорода е по лек започна да излиза през тръбата подадох искра и пламна лекичко. ОТ електролизата пластините ми се окислиха и ми се получи набиране на водород в горната част на течността поради окисляването и стана "лека експлозия". Някой ако се интересува да дава съвети. Другия път ще пробвам пластините да са неръждавейка. :supz: :supz: :supz: :supz:
dj_marti79 - специалист
Тук и е мястото на темата за водорода, но още от сега искам да ти кажа че енергията вложена за разлагане на водата е повече от тази която ще получиш при изгарянето на водорода. Може да се стигне до някаква икономия на петрол но как ли се отразява водорода на ДВГ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Алтернативни горива, двигатели, енергийни източници и начини" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: