Не ми е много работа и от климатици не разбирам, но Ви чета втори ден и ще спомена две три неща:
1. Питал съм няколко пъти занимаващи се с тази техника да ми обяснят на по-сериозен технически език що е туй "инверторен климатик" - без успех.
Горе-долу приказки като от предложения по-горе линк:
http://www.invertorni.klimatici.com/ind ... 0&Itemid=1
В него намирам само няколко верни изречения и то под условие. Например тези две:
"Инверторът е електрононен контролер, който преубразува постоянният ток в променлив. По този начин е възможно плавно да се регулират оборотите на компресора, а от там и мощността му."
Верни са и преди години приех, че това обосновава наименованието "инверторен".
Само ЧЕ:
Доколкото ми достигат познанията, това важи за компресори с АС мотори.
Разбирам, обаче, че модерните и върхови модели са с DC мотори, където управление чрез честота ми е доста некомфортно. За тези мотори би трябвало да е достатъчно управление от типа, който всички имаме в инструментите си, а именно по напрежение. С това понятието "инверторен" става некоректно за мен.
2. Във въпросния линк е дадена сравнителна картинка и тя отговаря на повечето рекламни твърдения, но не и на истината.
Регулирането на мощността няма как да я УВЕЛИЧИ - може само да я намали спрямо максимума. Според обясненията, при сравними климатици, конвенционалният ще работи с максималната си мощност и по червената линия, а не обратното, както е показано.
Отделно, че не съществуват в природата процеси (управляеми или не), в които да има вертикални участъци (демек, мигновени изменения на параметъра), както там е със сивата графика.
3. Прецизността на поддържане на температурите на днешен ден се определя от контролера и закона за регулиране, заложен в него. Никакъв проблем не е да се формират изпреварващи управления и да се предотврати това (смешно за мен) "засилване" на компресора и пререгулиране.
Дори и в най-простите двупозиционни системи за регулиране, това може да се постигне с намаляване на хистерезиса (например). Тук ще се застраховам с едно, АКО механиката го позволява, защото от климатици не разбирам.
Ще добавя само, че тези управления на днешен ден са "стотинки" като себестойност и вероятно се плаща прескъпо за "лакърдиите".
4. Практически всичко, което се показа като данни в темата, ми звучи прекалено комерсиално и хилаво технически.
Не ангажирам никого с мнението си.
1. Питал съм няколко пъти занимаващи се с тази техника да ми обяснят на по-сериозен технически език що е туй "инверторен климатик" - без успех.
Горе-долу приказки като от предложения по-горе линк:
http://www.invertorni.klimatici.com/ind ... 0&Itemid=1
В него намирам само няколко верни изречения и то под условие. Например тези две:
"Инверторът е електрононен контролер, който преубразува постоянният ток в променлив. По този начин е възможно плавно да се регулират оборотите на компресора, а от там и мощността му."
Верни са и преди години приех, че това обосновава наименованието "инверторен".
Само ЧЕ:
Доколкото ми достигат познанията, това важи за компресори с АС мотори.
Разбирам, обаче, че модерните и върхови модели са с DC мотори, където управление чрез честота ми е доста некомфортно. За тези мотори би трябвало да е достатъчно управление от типа, който всички имаме в инструментите си, а именно по напрежение. С това понятието "инверторен" става некоректно за мен.
2. Във въпросния линк е дадена сравнителна картинка и тя отговаря на повечето рекламни твърдения, но не и на истината.
Регулирането на мощността няма как да я УВЕЛИЧИ - може само да я намали спрямо максимума. Според обясненията, при сравними климатици, конвенционалният ще работи с максималната си мощност и по червената линия, а не обратното, както е показано.
Отделно, че не съществуват в природата процеси (управляеми или не), в които да има вертикални участъци (демек, мигновени изменения на параметъра), както там е със сивата графика.
3. Прецизността на поддържане на температурите на днешен ден се определя от контролера и закона за регулиране, заложен в него. Никакъв проблем не е да се формират изпреварващи управления и да се предотврати това (смешно за мен) "засилване" на компресора и пререгулиране.
Дори и в най-простите двупозиционни системи за регулиране, това може да се постигне с намаляване на хистерезиса (например). Тук ще се застраховам с едно, АКО механиката го позволява, защото от климатици не разбирам.
Ще добавя само, че тези управления на днешен ден са "стотинки" като себестойност и вероятно се плаща прескъпо за "лакърдиите".
4. Практически всичко, което се показа като данни в темата, ми звучи прекалено комерсиално и хилаво технически.
Не ангажирам никого с мнението си.