• 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 43
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
torbalan - Дървен философ
Тани написа:
Торбалане , какво точно не ти е ясно? Представи си , че трябва да стигнеш с един автомобил от точка А до точка Б . Автомобила има различен разход при различна скорост и именно тук е аналогията с инвертора. Ако караш с различна скорост , ще свършиш една и съща работа с различен разход на гориво. Ако караш с 80 км/ч да речем 10 литра , а със 180 - 20 литра! Служебната ми мазда 121 с 20лв. тези дни изминава 50 километра. Обекта ми е на 700-800 метра от нас и няма време да загрее иначе с 20 лв минава над 100 км на дълго! Направо ме вкара в размисъл тези дни! Компресора на климатика също харчи различно при различни режими. При конвенционалния компресор просто няма как да се промени режима на работа - той е само един! Караш автомобила само със 180 км/ч.

хубав пример...

от точка А до точка Б трябва да стигнем за 1 час...

разстоянието е 60 км.

ако караш с 60 - стигаш за час...
ако караш със 120 - ще се наложи известно време да караш по инерция, после пак да надуеш до 120 и пак по инерция...

накрая - средния разход ще е един и същ горе-долу...


умирате да сравнявате кон с кокошка и грах...


разберете - енергия не се губи и не се печели...
нова физика - няма да откриете :)
torbalan - Дървен философ
gogotattoo написа:
....айде представете си условия, при които инвертора не успява да достигне максималната зададена температура и работи при 100% мощност дълго време...а на вън е да кажем 10 градуса и няма нужда от дефрост, защото изобщо не замръзва...

от това ще му падне ли СОР-а или ще се вдигне???

при същите условия, ако климатика е от типа включи/изключи ще работи пак на 100% мощност и няма да дефроства и СОР-а ще му е абсолютно същия...

забивате се в една теория, а като гледам - познанията май са ви само от рекламните брошури на производителите...

икономия при инверторните климатици може да дойде от две места - по-интелегентна електроника, която по-рядко да пуска дефрост и по-съвършенна хладилна част...


Всичко това не е вярно, Торбалане! При 10 градуса, он-оф климатика ще прави 15 мин. дефрост на всеки час, а инверторът не
При 10 градуса основната икономия идва от ниските обороти на работа на компресора и малката консумация на ток...

опаааа, а каза, че си учил топлотехника...

и защо обикновения климатик ще прави дефрост, а инвертора не?

в предложения от мен пример двата климатика ще работят нонстоп на номинални параметри...
ни на единия ще му трябва дефрост ни на другия...
gogotattoo - специалист
и защо обикновения климатик ще прави дефрост, а инвертора не?

Защото, ти мислиш, че климатикът е некаква върховна техника и всичко се регулира по външни параметри - нищо подобно; въпрос на пари - на он-оф климатиците не има правят никаква автоматика за дефроста, а го правят с таймер - някой по-умен, друг по-дървен, и всичко е за да стане по-евтин. /Например, по-умните има дип суичове на платката и от там можеш да настроиш донякъде дефроста - по колко минути на колко време, ама кога? и това не е работа на клиента да го пипа, а това се сетва в завода, в зависимост за къде пътува партидата - за Италия или за Норвегия!!!/ А като дадеш много пари за инвертор, там ще ти направят задължителен дефрост по външни параметри, за да е в съзвучие с плавната работа на инвертора, и т.н.
Елементарно Уотсън :partyman:
И е много трудно да сравняваш два климатика правени в два завода, мислени с различна концепция, правен маркетинг - къде ще се продават и пр., а у нас доставят най-евтините, като първо правило и после с по-скъпите е по-различно....

А сега може ли да :goodman: :-D
torbalan - Дървен философ
а така!
това се опитвам да обясня от самото начало, ама няма кой да ме чуе...

Други са нещата, които правят един климапик по-икономичен от друг... а не това как се управлява компресора :)
EDI - майстор
Ти пак за управлението :lol: Точно управлението при компресорите на двата вида машини е различно.При конвенционалните не управляващ почти нищо.Дори при инверторите принципа на управлението на компресора е различно, в зависимост от вида инвертор - дали е АС или ДС.За колата :lol: - при инверторите има хибридно управление.Грубо казано, модул за бързо достигане на температурата и модул за точното и поддържане.Пък и ако моята инверторна кола гори по-малко от твоята при едни и същи условия, винаги реализирам икономия.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
8180 написа:
abcd...
Сега да те попитам за тези 80W дефрост - другите параметри какви бяха - колко време, външна, преди дефроста режима на инвертора, евентуално добива на топлина? Идеята е да оценим някак влиянието на дефроста в/у реалната ефективност.
Аз говоря само за моя модел върху който имам наблюдения от миналата зима 2010-2011г. На моя спиране на дефрост става при изпълнение на едно от условията: темп. на външ. топлообм. да достигне 16гр. или да са минали 15 мин. от стартиране на дефроста. – малко са се презастраховали с тея 16гр. май, но са си вързали гащите.
При други модели не е същото – и температурите и минутите са различни.
А условията за старт на дефрост на различните модели са абсолютно различни.
При моя (пък и при другите де), честотата на влизане зависи силно от топлозагубите на помещението и натоварването на компресора (настроена вътр. темп.). Най-честия възможен дефрост за моя модел (по сервизно) е при минимум 35мин. натрупана работа на компресора (“добива на топлина”). Най-честия който съм виждал реално е на 1 час.
Отделно според натрупаното време, се следят различни температури на външ. топлообм. цитирам : (-9 гр./ компр. от 20мин. до 60мин.) ; (-5 гр. /компр. от 60мин. до 4 часа); (-3 гр. /компр. над 4 часа) - само за първи дефрост след стартиране на режим HEAT.
(-6 гр./ компр. от 35мин. до 4 часа); (-3 гр. /компр. над 4 часа) – за всички останали дефрости.
По тези условия и по моята логика, климатика следва да влиза в дефрост на всеки 35мин. работа, ако външната темп. падне под -6гр. (и топлообм. ще е под минус 6гр.) – реално това не се случва. - Тук явно има още поне едно условие, което не е дадено в сервизното.
Оценка на влиянието на дефроста е много трудно, защото не се знаят много неща който оказват пряко влияние върху енергията изразходвана за дефроста.
Като почнеш – външна темп.( от -15 до +16 да стоплиш и от 0 до +16 е различно), количеството на скрежа (при мин. натоварване се получава повече скреж, заради не толкова ниска темп. на топлообм., но пък по-нарядко се размразява), при кое условие влиза в дефрост (при коя темп. на топлообм.-9,-6,-5,-3гр.), при висока влажност е естествено по-често влизане в дефрост.
- тези са осреднени 80Wh (енергията за размразяване), времето за размразяване най-често 8мин. (минимум към 5мин., максимум към 12мин. – съм виждал, иначе по сервизно максимума е 15мин.) - това е по спомен от миналата зима, мисля максималната консумация беше 750W, като първите 2 мин. развърта плавно до към 400W-500W. Тази зима още не съм видял дефрост (имало е 2-3), докато миналата малиий. Намерих сайта за температурния архив: - Г. Оряховица
Декември 2010г.– мъгла-18дни, валежи – 19дни., Януари 2011г. – мъгла -28дни :rain: , валежи -14дни. , другите месеци са подобни но с по-малко такива дни. Въпреки тези мъгли – не съм усетил дефроста като някакъв по-голям разход (за мен е странно и нелогично, но електромера е безпристрастен).
http://www.stringmeteo.com/synop/bg_tut ... %C6%C8#sel


Понеже навлизаме по-дълбоко, ми е интересно и дали читаво мерите - инверторите не се мерят много просто. – Меря едновременно с електромер (само за климатика) и амперметър шунтиран така че да показва директно моментна мощност в киловати (за да не пресмятам постоянно) има и термометър на изходящата въздушна струя (за инфо).
За по-грубо гледам по амперметъра, по-точно смятам по електромера.
Дано през почивните дни имам време и условия за дефрост, че да направя едно клипче и да видим колко точно енергия отива.
Тани - модератор
Торбалане , все още не мога да разбера с какво не си съгласен!

За да ми стане ясно кажи какво мислиш , че ще стане ако разменим компресорите на един инвертор и един конвенционален климатик? Или сменяй каквото ти прецениш за да докажеш тезата си! Направи каквито си искаш комбинации и ще видиш , че точно управлението прави един климатик икономичен! Но управлението е част от СИСТЕМА!
torbalan написа:
Тани написа:
Торбалане , какво точно не ти е ясно? Представи си , че трябва да стигнеш с един автомобил от точка А до точка Б . Автомобила има различен разход при различна скорост и именно тук е аналогията с инвертора. Ако караш с различна скорост , ще свършиш една и съща работа с различен разход на гориво. Ако караш с 80 км/ч да речем 10 литра , а със 180 - 20 литра! Служебната ми мазда 121 с 20лв. тези дни изминава 50 километра. Обекта ми е на 700-800 метра от нас и няма време да загрее иначе с 20 лв минава над 100 км на дълго! Направо ме вкара в размисъл тези дни! Компресора на климатика също харчи различно при различни режими. При конвенционалния компресор просто няма как да се промени режима на работа - той е само един! Караш автомобила само със 180 км/ч.

хубав пример...

от точка А до точка Б трябва да стигнем за 1 час...

разстоянието е 60 км.

ако караш с 60 - стигаш за час...
ако караш със 120 - ще се наложи известно време да караш по инерция, после пак да надуеш до 120 и пак по инерция...

накрая - средния разход ще е един и същ горе-долу...


умирате да сравнявате кон с кокошка и грах...


разберете - енергия не се губи и не се печели...
нова физика - няма да откриете :)
Торбалане, смятам , че мита за икономия от поддържане на равномерна температура го разбихме още в началото и няма какво да го намесваме! Недей да изопачаваш примера ! ЗА ЕДНО ДЕНОНОЩИЕ трябва да изминем разстоянието от т.А до т. Б ( да стоплим стаята с определено количество енергия) Единия автомобил кара за денонощие 6 часа със 180 ( не намесвай инерцията - като спре да върти компресора топлината не продължава да влиза в стаята по инерция) Другия автомобил кара 24 часа със 60 км/ч Изминали са едно и също разстояние, получават енергия от един и същ източник - еднакво количество гориво ли са изразходвали? По какъв начин този пример нарушава закона за запазване на енергията?


Ако сложим един обикновен и един селективен колектор с еднаква площ и им сложим по една помпа 30W - еднакво количество енергия ли ще получим от слънцето при положение, че използваме и в двата случая по 30W за да си приберем енергията от колектора до бойлера?
EDI - майстор
Тани написа:

.....Торбалане, смятам , че мита за икономия от поддържане на равномерна температура го разбихме още в началото и няма какво да го намесваме.......
Пак да напомня за загряването на топлообменника при ОН-ОФ режим и работата на системата, и особено защитите през това време, за разлика от постоянно поддържаната работа на компресора при инверторите. :)
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
EDI написа:
Пак да напомня за загряването на топлообменника при ОН-ОФ режим и работата на системата, и особено защитите през това време, за разлика от постоянно поддържаната работа на компресора при инверторите. :)
За защитите съм съгласен.
Тъкмо имах възможност да направя експеримент с един ОН-ОФФ (на работа има такъв от балканската война).
Климатика си духа жега, настроен на 26гр., High вентилатор.
Чуквам на 20гр. (стартирам хронометъра) и компресора спира веднага, като вътр. вентилатор продълдава да работи на High и обдухва като темп. постепенно спада и точно на 1:00:85 (1 минута) смъква вентилатора в режим следене.
Изчаквам 5 мин., като струята е достатъчно студена вече.
Чуквам на 26гр. (стартирам хронометъра) и компресора стартира веднага, вътр. вентилатор е на следене и на 00:35:14 (35 секунда) вентилатора включи на High и духа доста топло, пък на 1 минута си духаше жега както преди (мен опита ме изненада – очаквах към 2минути поне докато загрее). – температури нямах възможност да измервам пък и трябва да се интегрират – много сложно.
Извода за мен: Загубата при нагряване на топлообменника е несъществена (пренебрежима) и не е сред най-явните недостатъци на ОН-ОФФ.
Тани - модератор
Еди, ако почнем да издребняваме , трябва да вземем предвид и топлозагубите по тръбите - при инвертора загубите са денонощни , а при конвенционалните само докато работи компресора! Но това са подробности , които не заслужават вниманието ни! Това за "Засилките" обаче си е чист мит!
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 43

Тема "Кое прави инверторните климатици по-икономични?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: