Такааа, я погледнете и това сервизно: на стр.4
Ако Toshiba лъжат, следователно и аз си правя грешните изводи.
http://www.toshiba-klima.at/pdf/en/serv ... (DSK6).pdf
По един от въпросите “какво се включва в СОР?”. - Първо което се вижда.
Да вземем 13-ката : Отоплителна мощност = 4,22kW, СОР=4,44 , Консумация на вътр. тяло = 35W, Консумация външно= 915W.
COP= 4,22 / (35+915) = 4,44 - всичката консумация е включена.
За 10-ката и 16-ката същата работа.
Друго което се вижда, че вътр.вентилатор =30W, а вътр. тяло харчи 35W. Извод: За eлектрониката на вътр. тяло остават 5W.
Трето, лесно се вижда че трите модела са 99% еднакви. Излиза че плащаме за ъпдейт на софтуера.
Прилики: Компресор, Размер и килограми на вътр. тяло, Размер и килограми на вътр. тяло, Консумацията на вътрешно тяло, Еднакво количество фреон.
Разлики: Малка разлика в дебита на вътр. и външно тяло, Едната тръба на 16-ката е с по-голямо сечение и софтуерни ограничения при по-малките модели.
Да разгледаме 16-ката: Консумира 1435+35=1470W и Отдава =5,53kW при СОР=3,76
Ако тоя климатик се натовари на 58% (От Отдаване=5,53kW ) = 3,2kW дали няма да работи точно като 10-ката на номинал (3,21kW) със СОР= 5,10 и консумация 595+35=630W.
Извод: При работа на 58% от номинал, СОР-а “порасна” от 3,76 на 5,10.
Примерни стойности за лесно смятане вземам: Необходима енергия за стопляне на някаква стая за какъвто искате период = 376kWh.
1 случай: 16-ката работи на номинал със СОР=3,76 , за избрания период е отдала 376kWh и е изхарчила 376/3,76=100kWh.
2 случай: 16-ката работи на 58% от номинал със СОР=5,10 , за избрания период е отдала 376kWh и е изхарчила 376 / 5,1 = 73,73kWh.
3 случай 16-ката работи на 40% от номинал със още по-голям СОР, съответно ще изхарчи още по-малко.
Какво се получи: При работа на 58% от номинала, спестихме едни 26 % от консумацията.
Ами ако работи на 40% от номинала, колко ще спестим ??? (минимума на моя е на 25% от номинал по сервизно, реално 26-27% съм го виждал). Виждал съм го да работи и на 22% от номинала, но не помня дали беше на охлаждане или отопление. Охлаждането да не го коментираме, защото там необходимата енергия е поне 10-20 пъти (при мен е така) по-малка от енергията в режим отопление.
На мен ми се видяха 10% разлика при 50rps (даже 47rps трябва да се гледа заради хлъзгането).
Аз ли бъркам, но защо си мисля че АС мотор не може да работи над 3000об. (50rps) при един чифт полюси? - което е честотата на въртящото се магнитно поле.
Нищо де, (ти се съгласи за... от 3-4 до 7-8%) пиши ги 5% по-добра ефективност на DC мотор спрямо АС (най-големия консуматор), остави ефективността на DC вентилаторите настрана.
Ами 5% от мотора и 26% (при 58% от номинала), колко станаха 31%.
Е, само от тези не минахме ли 30-те %.
А почнахме със СОР=3,76 , ако може някой да посочи ОН-ОФФ да Отдава = 5,53 със по-голям от СОР= 3,76 , може и да има един модел но ще е единствен.
Тая 16-ка е примерен модел не е нещо велико, само дето струва една шапка пари.
Какво на говорим за НОКРИЯ 14-ка например: Отдава на отопление 6,00 kW при СОР = 4,44.
Темата е “Кое прави инверторните климатици по-икономични” , а не “Защо да давам пари за скъп инвертор, като и ОН-ОФФ ми върши работа”. – не карам никой да си купува нищо. Както казах, според условията на експлоатация може духалката да е по-изгодна, а пък ТАП още повече (при мен е 1,63 пъти е по-евтина нощната от дневната енергия). Е аз да рекламирам ТАП-а ли че има “COP=1,63” сравнен с духалка ползвана на дневна енергия.
Май ще хвърля бомбата със следващото изказване, но аз така мисля.
Преслав: Относно спирането на климатика (твоите бяха ОН–ОФФ доколкото си спомням – я виж кой ти даде идеята да увеличиш зададените градуси с 3гр.)
При положителни темп. (ОН–ОФФ) – нямаш грижи – спирай, после той ще си работи със същия СОР при същото натоварване. Даже май с по-добър защото вътр. темп. е по-ниска и отдаването така е по-голямо (вижда се от всички таблици при по-ниска вътр. темп.) при същата консумация, също и по-малко цикли ОН-ОФФ ще има.
При положителни темп. (Инвертор) – нямаш грижи – спирай, няма да загубиш, има достатъчно мощ при тези темп. и че 5 мин. работи със СОР на номинал не е болка.
При отрицателни темп. (ОН–ОФФ) – Ако има подгряване на компресора и работи може и да го спираш, но не се знае после за колко време ще те стопли. Ако те устройва спираш, ако не намаляш заданието с 3-4 градуса според конкретните условия и изисквания за комфорт.
При отрицателни темп. (Инвертор) – Обикновено има подгряване на компресора, но трябва и да работи може да го спираш – Пак зависи с колко пада вътр. температура. Ако пада с много или може да го намаляваш с 3-4 градуса или след като го включиш после да ги качваш постепенно, за да не работи на макс продължително време със влошен СОР.
Ако няма (често на ОН-ОФФ няма такива “екстри”) или не работи подгряването не е здравословно да се спират каквито и да са моделите.
Аз моя инвертор го спирам (подгряването работи), има кой да поддържа температурата през деня и не пада повече от 2 градуса. При под -10гр. дневна няма да го спирам – естествено.
Кой знае какви пари няма да спестиш със тези изключвания.
Ако мериш нещо – средната консумация на час ще се повиши (при изключване). – ще питаш после що на Пешо средно му консумирал по 300W на час, а при мен по 600 W на час (примерно).
Защото на пешо работи 24h на 300W, a при теб 8h на 600W.
Но на Пешо е изгорил 24х300 = 7,2kWh , а при теб 8х600 = 4,8kWh. – Стойностите са примерни, илюстративни (тая дума отде ми дойде нз.).
Извинявайте, изтормозих ви от четене отново – карайте по диагонал ако трябва.
Ако Toshiba лъжат, следователно и аз си правя грешните изводи.
http://www.toshiba-klima.at/pdf/en/serv ... (DSK6).pdf
По един от въпросите “какво се включва в СОР?”. - Първо което се вижда.
Да вземем 13-ката : Отоплителна мощност = 4,22kW, СОР=4,44 , Консумация на вътр. тяло = 35W, Консумация външно= 915W.
COP= 4,22 / (35+915) = 4,44 - всичката консумация е включена.
За 10-ката и 16-ката същата работа.
Друго което се вижда, че вътр.вентилатор =30W, а вътр. тяло харчи 35W. Извод: За eлектрониката на вътр. тяло остават 5W.
Трето, лесно се вижда че трите модела са 99% еднакви. Излиза че плащаме за ъпдейт на софтуера.
Прилики: Компресор, Размер и килограми на вътр. тяло, Размер и килограми на вътр. тяло, Консумацията на вътрешно тяло, Еднакво количество фреон.
Разлики: Малка разлика в дебита на вътр. и външно тяло, Едната тръба на 16-ката е с по-голямо сечение и софтуерни ограничения при по-малките модели.
Да разгледаме 16-ката: Консумира 1435+35=1470W и Отдава =5,53kW при СОР=3,76
Ако тоя климатик се натовари на 58% (От Отдаване=5,53kW ) = 3,2kW дали няма да работи точно като 10-ката на номинал (3,21kW) със СОР= 5,10 и консумация 595+35=630W.
Извод: При работа на 58% от номинал, СОР-а “порасна” от 3,76 на 5,10.
Примерни стойности за лесно смятане вземам: Необходима енергия за стопляне на някаква стая за какъвто искате период = 376kWh.
1 случай: 16-ката работи на номинал със СОР=3,76 , за избрания период е отдала 376kWh и е изхарчила 376/3,76=100kWh.
2 случай: 16-ката работи на 58% от номинал със СОР=5,10 , за избрания период е отдала 376kWh и е изхарчила 376 / 5,1 = 73,73kWh.
3 случай 16-ката работи на 40% от номинал със още по-голям СОР, съответно ще изхарчи още по-малко.
Какво се получи: При работа на 58% от номинала, спестихме едни 26 % от консумацията.
Ами ако работи на 40% от номинала, колко ще спестим ??? (минимума на моя е на 25% от номинал по сервизно, реално 26-27% съм го виждал). Виждал съм го да работи и на 22% от номинала, но не помня дали беше на охлаждане или отопление. Охлаждането да не го коментираме, защото там необходимата енергия е поне 10-20 пъти (при мен е така) по-малка от енергията в режим отопление.
a_stoev написа: 1 Ротор с неодимови магнити - по същество това е един синхронен двигател. Липсата на токове в ротора обуславя липсата на топлинни загуби в ротора.Компресорната част от какво се задвижва – от електродвигател. Кой харчи най-много в климатика – именно този електродвигател дето върти компресора.
2 Единична "концентрирана" намотка (concentrated winding), няма го в този документ, но съм го срещал в други. В стандартния асинхронен двигател намотката се състои от няколко намотки разположени в различни канали(Distributed winding). В резултат магнитното поле е ??? не помня точно, май с по-нисък интензитет но с по-широко сечение. повече картинки:
Тези двете подобрения водят до посочената на 6-та сраница по добра ефективност на DC-инверторите. При АС-инверторите ги няма тези предимства. Всъщност ОН/Оф машина би работила максимални обороти винаги където разликата в ефективността би била от 3-4 до 7-8 % според дадените графики. За отбелязване е че единия двигател при всички скорости е по ефективен от асинхронния двигател на максимална скорост. Другия двигател при 40% от скоростта си вече се изравнява с асинхронния двигател
Под охлаждането леко са се изхвърлили че е нова разработка, ама да речем че до сега не съм го виждал в климатик.
DC двигател на вентилатора си е логична екстра, и наистина няма как да се вгради на тъп ОН/ОФФ.
Всъщност касае по-ефективни и по-компактни електродвигатели, а не конструкцията на компресора. За съжаление в рекламите само хвърлят някакви теми, без да знаят за какво се говори.
На мен ми се видяха 10% разлика при 50rps (даже 47rps трябва да се гледа заради хлъзгането).
Аз ли бъркам, но защо си мисля че АС мотор не може да работи над 3000об. (50rps) при един чифт полюси? - което е честотата на въртящото се магнитно поле.
Нищо де, (ти се съгласи за... от 3-4 до 7-8%) пиши ги 5% по-добра ефективност на DC мотор спрямо АС (най-големия консуматор), остави ефективността на DC вентилаторите настрана.
Ами 5% от мотора и 26% (при 58% от номинала), колко станаха 31%.
Е, само от тези не минахме ли 30-те %.
А почнахме със СОР=3,76 , ако може някой да посочи ОН-ОФФ да Отдава = 5,53 със по-голям от СОР= 3,76 , може и да има един модел но ще е единствен.
Тая 16-ка е примерен модел не е нещо велико, само дето струва една шапка пари.
Какво на говорим за НОКРИЯ 14-ка например: Отдава на отопление 6,00 kW при СОР = 4,44.
Темата е “Кое прави инверторните климатици по-икономични” , а не “Защо да давам пари за скъп инвертор, като и ОН-ОФФ ми върши работа”. – не карам никой да си купува нищо. Както казах, според условията на експлоатация може духалката да е по-изгодна, а пък ТАП още повече (при мен е 1,63 пъти е по-евтина нощната от дневната енергия). Е аз да рекламирам ТАП-а ли че има “COP=1,63” сравнен с духалка ползвана на дневна енергия.
Май ще хвърля бомбата със следващото изказване, но аз така мисля.
Преслав: Относно спирането на климатика (твоите бяха ОН–ОФФ доколкото си спомням – я виж кой ти даде идеята да увеличиш зададените градуси с 3гр.)
При положителни темп. (ОН–ОФФ) – нямаш грижи – спирай, после той ще си работи със същия СОР при същото натоварване. Даже май с по-добър защото вътр. темп. е по-ниска и отдаването така е по-голямо (вижда се от всички таблици при по-ниска вътр. темп.) при същата консумация, също и по-малко цикли ОН-ОФФ ще има.
При положителни темп. (Инвертор) – нямаш грижи – спирай, няма да загубиш, има достатъчно мощ при тези темп. и че 5 мин. работи със СОР на номинал не е болка.
При отрицателни темп. (ОН–ОФФ) – Ако има подгряване на компресора и работи може и да го спираш, но не се знае после за колко време ще те стопли. Ако те устройва спираш, ако не намаляш заданието с 3-4 градуса според конкретните условия и изисквания за комфорт.
При отрицателни темп. (Инвертор) – Обикновено има подгряване на компресора, но трябва и да работи може да го спираш – Пак зависи с колко пада вътр. температура. Ако пада с много или може да го намаляваш с 3-4 градуса или след като го включиш после да ги качваш постепенно, за да не работи на макс продължително време със влошен СОР.
Ако няма (често на ОН-ОФФ няма такива “екстри”) или не работи подгряването не е здравословно да се спират каквито и да са моделите.
Аз моя инвертор го спирам (подгряването работи), има кой да поддържа температурата през деня и не пада повече от 2 градуса. При под -10гр. дневна няма да го спирам – естествено.
Кой знае какви пари няма да спестиш със тези изключвания.
Ако мериш нещо – средната консумация на час ще се повиши (при изключване). – ще питаш после що на Пешо средно му консумирал по 300W на час, а при мен по 600 W на час (примерно).
Защото на пешо работи 24h на 300W, a при теб 8h на 600W.
Но на Пешо е изгорил 24х300 = 7,2kWh , а при теб 8х600 = 4,8kWh. – Стойностите са примерни, илюстративни (тая дума отде ми дойде нз.).
Извинявайте, изтормозих ви от четене отново – карайте по диагонал ако трябва.