• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
ESPACE - майстор
Баси глупостите в това горното. В първото изречение е трябвало да се добави думата трифазен При пускане на двигателя в звезда токът е номиналния върху корен трети, а при триъгълник си е номиналния. Изключваме пусковия ток от уравнението.
pavelari - майстор
Espace, един асинхронен мотор за 220 волта ще го пуснеш ли на 127 ? И ще го оставиш ли да работи? Вие се побъркахте бе...
ESPACE - майстор
Е кой говори за оставяне да работи при понижено напрежение. В случая обсъждам токовете протичащи при първоначално включване в звезда до превключването в триъгълник. В онова сниманото изкарват че протичащите токове в звезда са по високи от тези в триъгълник. Не ми приписвай нещо, което не съм казал!
pavelari - майстор
тук всеки си говори за каквото си иска
само пусковия ток е по-малък и то с 1.73, защото напрежението на пускане е 1.73 пъти по-малко....
Във формулата пише Iн а не Iпуск - което е е дно от верните неща написани там :)

ако номиналния ток е Iн и се достига при работа в триъгълник - както ти каза и с което съм съгласен, то номиналното напрежение на този мотор е това при работа в триъгълник - нъл'тъй ?
следователно напрежението в звезда се нарича понижено напрежение /защото е 1.73 пъти по-ниско от номинланото/
и двигателя не бива да работи заради опасност от нарастване на активния ток а той е този, който гори намотките...
Ако при една трифазна захранваща мрежа и свързване триъгълник подавате по 400 волта на намотка - при свързване в звезда подавате 230 волта....
fikata - майстор
pavelari
само пусковия ток е по-малък и то с 1.73, защото напрежението на пускане е 1.73 пъти по-малко....

Грешка,приятелю. Пусковият ток при развъртане в звезда е ТРИ ПЪТИ по малък отколкото при директно пускане на двигател предназначен да работи в триъгълник.Това също се учи в училище.Лесно се доказва с формули,но не е тук мястото. Жокер: това три пъти се получава като се умножи корен квадратен от три по корен квадратен от три/ съотношението линейно-фазово и ток и напрежение/
Наистина пускането "звезда-триъгълник" е вид пускане с подаване на понижено напрежение на фазовите намотки за облекчаване на пуска,както е с пускането с регулиращ автотрансформатор,както е пускането с реактор, както е и по съвременното пускане със "софт старт".
Ако се върнем на въпроса
Кога тока е по голям , при свързване в звезда или в триъгълник на асинхронен двигател ?

Разбира се пусковия ток е по малък при звезда - това го знае всяко дете.
Няма двигател, който за да работи в нормален режим по желание да му избираш начина на свързване на намотките- в звезда или триъгълник.
Според захранващото напрежение и фазовото напрежение на намотките всеки двигател е предназначен за конкретно свързване - звезда или триъгълник.Не е въпрос на желание.
За облекчен пуск някои двигатели първоначално се развъртат на звезда, но за нормална работа се превключват на триъгълник.
Не коректен е въпроса,ако един двигател работи на звезда,а го оставиш да работи на триъгълник кой ток е по голям. Просто двигателят няма да работи,за да развие номиналната си мощност при свързване различно от конструктивното му.
Ако въпроса се приеме: кой двигател консумира повече ток при едно и също линейно напрежение,една и съща мощност но различно фабрично свърване на намотките /звезда или триъгълник/ тогава отговорът е независимо от начина на свързване,при това захранващо напрежение за запазване на мощността токът е един и същ.
lz1tar - специалист
Просветлете ме защо на табелките пише триъгълник/звезда,220/380Вт.
Johny - майстор
Aко напрежението между две фази /не между фаза и нула/ е 220V се свързва в триъгълник, а ако е 380V се свързва в звезда.
PS Волт на български се означава с В/V/, а Вт вече означава ват /W/.
Последна промяна от Johny на нед фев 12, 2012 3:42 pm, променено общо 1 път.
fikata - майстор
Просветлете ме защо на табелките пише триъгълник/звезда,220/380Вт.
Johny :) ме е изправарил вече, ама и аз да си кажа думата.
Този надпис означава,че на фазовата намотка на двигателя Uф трябва да се приложи напрежение 220V.
Т.е. двигателя трябва да се свърже в триъгълник, ако трифазната захранваща система е с 220V линейно напрежение.
При нея фазовото е 127V. Тази система няма приложение у нас.
За нашата система 380/220 V намотките на двигателя трябва да се свържат в "звезда" чрез пластините/мостовете/ в клемната кутия и на клемите да се подаде 380V Така всяка фазова намотка на двигателя ще получи напрежение 220V,за което тя е оразмерена да работи в нормален режим.
Johny :partyman:
Последна промяна от fikata на пон фев 13, 2012 2:54 pm, променено общо 3 пъти.
Johny - майстор
Аз съм за :partyman: , даже вече си налях едно малко... Sorry за спама!

Прикачен файл

P1010094.jpg
P1010094.jpg (103.58 KиБ) Видяна 3920 пъти
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Кога тока е по голям" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: