Баси глупостите в това горното. В първото изречение е трябвало да се добави думата трифазен При пускане на двигателя в звезда токът е номиналния върху корен трети, а при триъгълник си е номиналния. Изключваме пусковия ток от уравнението.
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
ESPACE
- майстор
69 мнения в "Кога тока е по голям"
ESPACE
- майстор
- Мнения: 3620
Е кой говори за оставяне да работи при понижено напрежение. В случая обсъждам токовете протичащи при първоначално включване в звезда до превключването в триъгълник. В онова сниманото изкарват че протичащите токове в звезда са по високи от тези в триъгълник. Не ми приписвай нещо, което не съм казал!
pavelari
- майстор
- Мнения: 1041
тук всеки си говори за каквото си иска
само пусковия ток е по-малък и то с 1.73, защото напрежението на пускане е 1.73 пъти по-малко....
Във формулата пише Iн а не Iпуск - което е е дно от верните неща написани там
ако номиналния ток е Iн и се достига при работа в триъгълник - както ти каза и с което съм съгласен, то номиналното напрежение на този мотор е това при работа в триъгълник - нъл'тъй ?
следователно напрежението в звезда се нарича понижено напрежение /защото е 1.73 пъти по-ниско от номинланото/
и двигателя не бива да работи заради опасност от нарастване на активния ток а той е този, който гори намотките...
Ако при една трифазна захранваща мрежа и свързване триъгълник подавате по 400 волта на намотка - при свързване в звезда подавате 230 волта....
само пусковия ток е по-малък и то с 1.73, защото напрежението на пускане е 1.73 пъти по-малко....
Във формулата пише Iн а не Iпуск - което е е дно от верните неща написани там

ако номиналния ток е Iн и се достига при работа в триъгълник - както ти каза и с което съм съгласен, то номиналното напрежение на този мотор е това при работа в триъгълник - нъл'тъй ?
следователно напрежението в звезда се нарича понижено напрежение /защото е 1.73 пъти по-ниско от номинланото/
и двигателя не бива да работи заради опасност от нарастване на активния ток а той е този, който гори намотките...
Ако при една трифазна захранваща мрежа и свързване триъгълник подавате по 400 волта на намотка - при свързване в звезда подавате 230 волта....
fikata
- майстор
- Мнения: 2085
pavelari
Грешка,приятелю. Пусковият ток при развъртане в звезда е ТРИ ПЪТИ по малък отколкото при директно пускане на двигател предназначен да работи в триъгълник.Това също се учи в училище.Лесно се доказва с формули,но не е тук мястото. Жокер: това три пъти се получава като се умножи корен квадратен от три по корен квадратен от три/ съотношението линейно-фазово и ток и напрежение/
Наистина пускането "звезда-триъгълник" е вид пускане с подаване на понижено напрежение на фазовите намотки за облекчаване на пуска,както е с пускането с регулиращ автотрансформатор,както е пускането с реактор, както е и по съвременното пускане със "софт старт".
Ако се върнем на въпроса
Разбира се пусковия ток е по малък при звезда - това го знае всяко дете.
Няма двигател, който за да работи в нормален режим по желание да му избираш начина на свързване на намотките- в звезда или триъгълник.
Според захранващото напрежение и фазовото напрежение на намотките всеки двигател е предназначен за конкретно свързване - звезда или триъгълник.Не е въпрос на желание.
За облекчен пуск някои двигатели първоначално се развъртат на звезда, но за нормална работа се превключват на триъгълник.
Не коректен е въпроса,ако един двигател работи на звезда,а го оставиш да работи на триъгълник кой ток е по голям. Просто двигателят няма да работи,за да развие номиналната си мощност при свързване различно от конструктивното му.
Ако въпроса се приеме: кой двигател консумира повече ток при едно и също линейно напрежение,една и съща мощност но различно фабрично свърване на намотките /звезда или триъгълник/ тогава отговорът е независимо от начина на свързване,при това захранващо напрежение за запазване на мощността токът е един и същ.
само пусковия ток е по-малък и то с 1.73, защото напрежението на пускане е 1.73 пъти по-малко....
Грешка,приятелю. Пусковият ток при развъртане в звезда е ТРИ ПЪТИ по малък отколкото при директно пускане на двигател предназначен да работи в триъгълник.Това също се учи в училище.Лесно се доказва с формули,но не е тук мястото. Жокер: това три пъти се получава като се умножи корен квадратен от три по корен квадратен от три/ съотношението линейно-фазово и ток и напрежение/
Наистина пускането "звезда-триъгълник" е вид пускане с подаване на понижено напрежение на фазовите намотки за облекчаване на пуска,както е с пускането с регулиращ автотрансформатор,както е пускането с реактор, както е и по съвременното пускане със "софт старт".
Ако се върнем на въпроса
Кога тока е по голям , при свързване в звезда или в триъгълник на асинхронен двигател ?
Разбира се пусковия ток е по малък при звезда - това го знае всяко дете.
Няма двигател, който за да работи в нормален режим по желание да му избираш начина на свързване на намотките- в звезда или триъгълник.
Според захранващото напрежение и фазовото напрежение на намотките всеки двигател е предназначен за конкретно свързване - звезда или триъгълник.Не е въпрос на желание.
За облекчен пуск някои двигатели първоначално се развъртат на звезда, но за нормална работа се превключват на триъгълник.
Не коректен е въпроса,ако един двигател работи на звезда,а го оставиш да работи на триъгълник кой ток е по голям. Просто двигателят няма да работи,за да развие номиналната си мощност при свързване различно от конструктивното му.
Ако въпроса се приеме: кой двигател консумира повече ток при едно и също линейно напрежение,една и съща мощност но различно фабрично свърване на намотките /звезда или триъгълник/ тогава отговорът е независимо от начина на свързване,при това захранващо напрежение за запазване на мощността токът е един и същ.
fikata
- майстор
- Мнения: 2085
Просветлете ме защо на табелките пише триъгълник/звезда,220/380Вт.Johny

Този надпис означава,че на фазовата намотка на двигателя Uф трябва да се приложи напрежение 220V.
Т.е. двигателя трябва да се свърже в триъгълник, ако трифазната захранваща система е с 220V линейно напрежение.
При нея фазовото е 127V. Тази система няма приложение у нас.
За нашата система 380/220 V намотките на двигателя трябва да се свържат в "звезда" чрез пластините/мостовете/ в клемната кутия и на клемите да се подаде 380V Така всяка фазова намотка на двигателя ще получи напрежение 220V,за което тя е оразмерена да работи в нормален режим.
Johny

Последна промяна от fikata на пон фев 13, 2012 2:54 pm, променено общо 3 пъти.
Тема "Кога тока е по голям" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!