maptod написа: Колата няма въздушен филтър, радиаторчето не го знам в какво състояние е. Просто събирам мнения след като го разглобя какво да го правя.Най-вероятно втулките на моторчето са се износили.Благодарение на това роторчето не лагерува добре и силите на триене са много големи,от там и оборотите падат.Моят съвет е като го разглобиш да провериш за луфтове.Ако са поносими-смазваш с двигателно масло и готово.Ако не са и има големи износвания ситуацията е по-тежка.Трябва да се разглоби ротора от статора и да се сменят втулките.Ползват се такива от друго моторче ако има(повечето са с еднакви втулки) или стругар да направи нови.Хубаво е при това разглобяване да се подменят и четките и да се прешлайфа колектора (обикновено се окопава,може да се наложи и той леко на струга да се пипне).Задължително след тази операция се крайцват ламелите на колектора(ръчно с малък шабър например),защото от стругарския нож медта се замазва и окъсява.След това всичко се сглобява и започва радостта от по-високите обороти на моторчето на парното.
Да, издава едни стържещи звуци в студеното и с 3-4 включвания и изключвания се оправя.
Целта е да ми е по-топло вътре в колата.

ПП.Внимавай да не обърнеш положението на четкодържателя при сглобяването,защото ще обърнеш и посоката на въртене.