tgv написа:Едеми, примера за двуроторен х-тер с коаксиални крила е абстрактен. Но създава по-голяма подемна сила. Отнесено към към вятърна двуроторна турбина, се очаква да се повиши ефективноста при ниски скорости на вятъра.Знаеш ли разсъжденията на Бетц от къде са тръгнали за да изчисли теоретично възможното отнемане на енергия от вятъра!? Въпроса е реторичен... Ето отговора:
Питай Гуглето.
Ако една турбина отнема 100% от енергията на вятъра, то зад нея въздуха трябва да е неподвижен - т.е. отнета му е 100% от кинетичната енергия. По тази логика непосредствено зад турбина, независимо дали е хоризонталноосева или вертикално, след като тя е отнела известна част от енергията на вятъра, скоростта на същия, съответно кинетичната енергия трябва да е по-малка. Това е причината за да не се правят генератори с две турбини една зад друга.
Докато при хеликоптера ми се струва, че логиката е по-различна. За това последното не съм сигурен, защото не съм се интересувал от летателни апарати.
