• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
nakatasan - специалист
Здравейте, имам от фризер компресор, ако не греша е Бош. Повреден е, до колкото разбрах един от клапаните не работи и не създава налягане и фризера не охлажда. Въпроса ми е такъв компресор подлежи ли на ремонт или е за боклука? Ако може да се ремонтира, задължително ли трябва да ходя на майстор, за да го поправи или ще мога и сам да се справя. Имам ъглошлайф, не е проблем да го срежа и проверя вътре как стоят нещата. При запечатването заварява ли се и с какво? Когато се реже/заварява, маслото, което е вътре трябва ли да бъде източено? Компресора ако подлежи на ремонт и мога да го поправя (независимо дали ще ходя на сервиз), смятам да го ползвам за въздух, за да си боядисвам дребни детайли.
Благодаря за съветите и весело изкарване на празника.
Поздрави
cvetanmu - специалист
Ако ще се ползва за компресор за въздух и е здрав електрически пробвай да си го оправиш.
Има вероятност да не е клапан. Ето го моя компресор, който беше със същите симптоми, но като го отворих се оказа скъсана тръбичка.

Прикачен файл

DSC015251.jpg
Тук беше прекъсната тръбичката
DSC015251.jpg (62.86 KиБ) Видяна 10454 пъти
hladnia - специалист
nakatasan написа:
имам от фризер компресор, ако не греша е Бош.
Повреден е, до колкото разбрах един от клапаните не работи и не създава налягане и фризера не охлажда.
Въпроса ми е такъв компресор подлежи ли на ремонт или е за боклука?
Зависи дали ще се справиш с ремонта, можеш да опиташ.
Ако може да се ремонтира, задължително ли трябва да ходя на майстор, за да го поправи или ще мога и сам да се справя.
Ремонта освен полиране на клепаната дъска и клапаните трябват и гарнитури.
Имам ъглошлайф, не е проблем да го срежа и проверя вътре как стоят нещата.
Вътре има масло след източването можеш да режеш внимателно
При запечатването заварява ли се и с какво?
Желателно е на аргон.
Когато се реже/заварява, маслото, което е вътре трябва ли да бъде източено?
Компресора ако подлежи на ремонт и мога да го поправя (независимо дали ще ходя на сервиз), смятам да го ползвам за въздух, за да си боядисвам дребни детайли.
Тези компресори не са със голям дебит и почти не стават.
Изображение
това са клапаните
nakatasan - специалист
Благодаря за напътствията, Днес го погледнах, не е на Бош, някаква неизвестна за мен марка е. Пише, че е немско производство. Направих и няколко снимки. Отрязани кабели няма (както си мислих), има някакъв куплунг с 3 извода. Релета не се виждат. Можи би са демонтирани и са останали на фризера, включени към новия компресор.
Ще го ползвам за дребни работи, основно с аерограф. Ето и малко снимки на прословутия компресор:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
С 3 тръби е, от едната страна са 2, а от другата е само 1 тръба. Коя за какво е не зная.
Като го пренасям и се разклати вътре нещо тежко прихлопва, това нормално ли е?
hidrazin - майстор
Ето как се свързва компресора, тази картинка не е моя.Намерих я в нета:
Изображение
При теб разположението на изводите е малко по-различно.
Там където пише прекъсвач си е пусково реле.Има ги по магазините за резервни части.
То включва пусковата намотка само за няколко секунди и после я изключва.
Може да прочетеш малко по въпроса тук:http://www.download.bg/index.php?cls=fo ... 240623&p=2
За тръбичките - тази самотната в ляво е за зареждане с фреон и не ти трябва.Другите две - елементарно.
Вход и изход.Като го пуснеш ще разбереш коя за какво е.
някаква неизвестна за мен марка е
Неизвестна е само на теб.Danfoss са голям производител на компресори и са едни от най-добрите в това.
И твоя компресор май е с пусков кондензатор.Погледни тук:
NL7F
Весели празници!
MrMurdjo - майстор
Прекъсвачът на схемата е термо-прекъсвач с биметална пластина и обикновено контактува с корпуса на компресора. За защита от прегряване и ток на късо при нетръгване на мотора. Един път може да се задейства от температурата на корпуса, втори път - токът през него минава през проводник с определено съпротивление. Ако по-дълго време тече ток над нормалния, проводникът се нагрява и задейства биметалната пластина.
Пусковото реле е друга бира и го няма на схемата. То обикновено комутира два кондензатора в паралел, като единият отпада след заработване на електромотора. Не е задължително да го има, ако стартира и работи само с един пусков кондензатор.
Съдя по два български и един американски, които се събраха при мен.
И всъщност като замених единя пусков кондензатор и преди това го бях съветвал с дървено трупче, блокиралият компресор потегли и той :)
Сега имам три работещи, остава да ги вкарам в работа.
nakatasan - специалист
Преди малко измерих съпротивленията между електродите. Ако може да се каже, че съм измерил нещо. Не зная компресора дали е сдал багажа, или мултицета е куц, или аз не мога да работя с мултицет. Стойностите бяха "шашави". Настроих го на 200 ома, на двата горни електрода показа под 50 ома. Не уточнявам, защото стойностите се меняха. После смених горен десен с долния, нищо не показа, след това горен ляв с долния за момент показа нещо, но след това отново се "изключи". Написвам го "изключи" защото без да съм опрял електродите на мултицета показва 1, а отдолу има символ акумулатор с - и +. Като допра двата електрода и всичко изчезва от екрана. Като настроя мултицета на позиция 2000 ома стойностите се менят от 0930 някъде, и намаляват до около 0030, нещо такова. Имаше също случаи на загасяне на екрана. На кое да вярвам ми е голямо Х. не съм специалист, но ако е изгоряло трябва на всички позиции за съпротивление да ми показва безкрайност, ако не прекъсната намотката, трябва да отчита някаква стойност, която да не се мени. Поне така предполагам. А в случая се менят както си искат.
cvetanmu - специалист
Първо си смени батерията на мултицета и тогава премери пак.
nakatasan - специалист
Дам, ще сменям батерия на мултицета. Въпросния символ за батерия индикирал, че батерията е за смяна, затова и простотии е изписвал. Утре ако има отворен магазин за батерии ще потърся дали имат такава и ще я сменя. Случайно някой знае ли във Варна къде мога да го занеса този компресор и да го оправят, че аз нещо май няма да мога да се справя с ремонта. Ако е само до клапани колко би струвал ремонта и дали някой изобщо ще се навие в такива сервизи да го отремонтират?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14

Тема "компресор за въздух от хладилник,как???" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: