Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
valentino76bs - майстор
joro39 написа:
да дам и аз едно предложение ,но нека знаещите да кажат по добре ;има едни датчици който като единия осветява другия работят като се разминат прекъсват веригата към контакторите.
Така ще го направя,не видях кога си писал.На едната лапа излъчвателя а на другата рефлектора и точно фиксиране.
valentino76bs - майстор
Johny написа:
fikata написа:
Пример.Ако скъса щифт на задвижването,моторът ще си работи,защита няма да изключи.Кво праим?
Аз не съм механик, но в тази работа си има правила, както при тоците. Не би трябвало да има какво да се къса.
Една година с един колега механик ремонтирахме една дървообработваща машина. Трябваше да извадим един щифт и след много бой с чука той не помръдваше.
Тогава колегата каза: - Ти знаеш ли/не занех/, че при тези валове щифтовете трябва да са конусни.... Оказа се прав.
Така че този случай сигурно са го предвидили конструкторите.
На линка по-долу са дадени схеми и описания/на руски/ на различни подемници. Например: http://www.technosouz.ru/Pages/instrukcii.html Търси->
-Грузовые автомобильные подъемники ->
-ПС-10 Инструкция по эксплуатации на четырехстоечный подъемник
Има принципни схеми и картинки. Блокировката е решена с последователно включване на термозащитите и крайните изключватели.
Много ми помогна тази информация,мерси.С леки допълнения ще има краен задоволителен резултат :partyman: .Ще снимам всичко ако го направя живот и здраве след нова година.
valentino76bs - майстор
Отворих клемната кутия на двигателя,свързан е в звезда.На клемореда освен 6 болта за намотките има и още два ,на бирките на кабела са маркирани с буква /т/ ,мой колега казва че наистина има някаква тахо намотка...Намерихме и оригиналното управление с компютър е.
Кики - специалист
Добре би било автора на темата да пише резултата , или поне до къде е стигнал за да е полезна в крайна сметка . Аз мога да споделя как го направих на едни приятели преди 3 - 4 години : Наистина има една намотка в двигателя която играе ролята на тахогенератор а в кутията за управление има електроника следяща оборотите на двата двигателя . Според мен обаче синхронизация по обороти няма ( все пак е сложно за асинхронни двиг.) . Аз го направих без електроника ( поради липса на нова такава ) с по два контактора на двигател ( за реверсиране ) като използвах оригиналните такива и оригиналните крайни изключватели ( отделни за всяка колона ) . Двата двигателя са с две отделни силови вериги и отделна комутация , единственото общо са бутоните за управление и общия силов мрежов ключ на бутониерата тип ПЕП ама немски и доста по-компактен . Понеже винаги единия двигател изостава от другия ( обяснимо ) изравняването става като стигнат повдигачите в крайно положение ( разминаването в най-лошия случай е не повече от 3 - 5 см. което не е фатално . В мен оставаха опасенията при евентуално тръгване само на единия двигател или повдигач и ги споделих с моите приятели но те ме убедиха че ще бъдат внимателни при работа с подемника ( все пак те работят с него ) . Вече 3 -4 год. няма проблем . По-нагоре в темата прочетох интересна идея за фотодатчик като блокировка за евентуално тръгване само на единия двигател ( подемник )
valentino76bs - майстор
Понеже подемника не е мой,засега си стои....но и неговия ред ще дойде,тука ми дадоха идея за схема от някакъв руски сайт....ясно е че няма да стане като оригинално но долу горе да му мяса.Така ,че чакам ....:)
Кики - специалист
Моите хора имаха оригиналната схема но само електрическата част , електрониката нямаше схема и за това я преработих почти основно . Елементарно е и си работи просто трябва да се внимава
stefan_gb - специалист
Тези подемници се синхронизират по обороти на двата винта! Електрониката се състои от броячи , тригери и малко логики. Заводски платка с електрониката струва 960лв. точно,а двата винта се следят с индуктивни датчици и цялата схема и захранването на броячите им се потдържа захранването с батерия.
Не се следят по ток моторите и няма обратна връзка, ако се разсинхронизират по някаква причина се синхронизират от начална точка след като се разкачи батерията която потдържа захранването на броячите.
stivemaster - майстор
Ако това ще помогне на колегата пуснал темата то аз съм виждал четири вида вида подемници като този с тагогенераторите е най неприятния и като прецизност и от техническа гледна точка ,управляващата схема е също доста неприятна.Втория вид е с (както спомена един колега по нагоре) многооборотни потенциометри с редукторчета и отчитат цялото движение на винтовете отначало до край (най надеждна според мен) с дублирани на краищата крайни изключватели .Характерен с елементарнате си схема на управление.Третия вид е с жило горе в тръбата на кабелите което в едната колона е закачено на петата а в другата през паразитно колелце хванато на колоната ,пак е хванато на с пружинка на датчик на другата пета.Този датчик отчита много опънато или отпуснато положение ,при което спира съответния двигател за точно определено време.Двигателите тръгват само ако датчика отчита нормално положение ,ако се скъса жилото например датчика преминава в ненормално положение което се въстановява само ръчно. Ако датчика не реагира за определеното време за реакция пак спира и трябва да се регулира ръчно.Абе италианска измислица по сложно и ненадеждно на пръв поглед ,на практика изкарва много време.Последния вид е с проволчици в двете колони въртяши в основата им с редукторчета пластмасови колела с изрязани прозорчета като спиралки отварящи при въртенето все по голям отвор през който мощен светодиод осветява фотодиод оттатък.Според осветеността определя височината.
Дано да съм помогнал с нещо.
hidrazin - майстор
За тагогенераторите ша ма извиняваш ама ако е направена както трябва е много точна и износоустойчива.
В тахогенераторите освен едни лагери няма друго какво да се трие, за разлика от многооборотните потенциометри които се износват и прескачат
(губят контакт). И тези със светодиода не са толкова точни като тези например с датчиците на ХОЛ.При тях изброените недостатъци липсват -
нямат износване, точни са и не се боят от порядъчно замърсяване.
:partyman:
Subsa - специалист
В Ст. З. има един майстор при излизане в посока Християново, в едно хале там.
Той е с подобен подемник и си ги кара 2та без обратни връзки.
Като ги свали в най-долно положение се изравняват, но докато колата е горе и не я сваляш до долу, след 2-3 маневри нагоре-надолу, единия край започва да изостава и това е десния край.
Реално до десния двигател кабела е по дълъг, но едва ли е само това.
При него беше с червяк и най-отгоре тахо предполагам. Но просто си стояха без да са свързани. Двигателите бяха долу.

Тема "Предложете схема за пускане на два двигателя." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: