• 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 306
Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
zec ingenering - специалист
Ами това е един чудесен вариант. Щом стоката е от ЕС разходите ти са само за самото плащане (превод на сумата) и за транспорт. Не се занимаваш с митници и други простотии. Ако обаче и това не ти се прави, си търсиш нещо от БГ, което някой такъв като мен вече е поръчал, платил и доставил и си е сложил една минимална печалба, ей така заради рисково вложената пет цифрена сума пари, загубеното време и т.н (впрочем за момента това все още е трудно да се нарече бизнес). Друг е въпроса, че има и хора дето са купили 3 батерии и искат, като продадат две от тях третата да им дойде подарък. Е, секи като земе калкулатора, може да види кой кой е. :?

Между другото, това със “фалшифицирай бележката” от банката например, се нарича “документна измама” и не е приятно ако те улепят. Нищо лично разбира се, не искам да засегна никого. :)

В началото и аз бях бесен, като ми се наложи да платя мито и ДДС на една батерия, получена като гаранционна (наистина не я бях плащал). Китайците ми пратиха цяла батерия само срещу няколко снимки на изгърмяла 1 клетка от целия пакет (вътре са 20бр.) Мога да кача снимки ако искате, но на митницата, когато става въпрос за подаръци е голяма разправия. :rolleyes:
gotiniq7 - специалист
Нещата стават съвсем други ако подателя е частно лице, при това с българско име
:). И никаква документна измама не е, всички знаем кои са измамниците. Мисля че сме грамотни хора тук. Имам въпрос до zec ingenering , има ли в наличност BMS за 3.2 волтовите (LiFePo4), и ако да каква цена е за 16 елемента
stanetzz - специалист
sasko12345 написа:
Дори няма смисъл да се прави това китайците са разбрани хора ако им кажеш ще сменят цената на пакета ако им кажеш подарък ще ти пратят. Искат ти и разпечатка от банката която лесно може да се фалшифицира де също. Въпроса е как може да се взимат такси за обикн хорица и ние да се правиме на шутове и да си играеме на фалшифицирай бележката.
Да, и най-накрая рискуваш да изгориш с едни 400-500$ , след като ти конфискуват батерията.
Тия от митниците не пасат трева- складовете им са пълни с конфискувани стоки от "тарикати".
Затова според мен е много по-добре да се купува от местен търговец- и за колела, и за батерии. Не се разправяш с глупости, и имаш гаранция. Не че и при китайците нямаш, но при цена на транспорта 60-80$ в едната посока, остава само да се молиш за безпроблемна работа.
За митата- 'ич не ви е крив Дянков- мита има навсякъде, най-вече в Европа.
gotiniq7 - специалист
За какво да я конфискуват? Че ние да не живеем в гулаг? Не може да ни се праща нещо подарък така ли? И защо в крайна сметка да получаваш една батерия, а да плащаш 2, че и повече?
stanetzz - специалист
А,де ? И аз това се питам. Но такива са правилата, и трябва да се спазват. И на мен ми е криво, като отида да плащам данъци и такси, ама това е положението.

А по темата- и аз да питам:
cydonia написа:
"Ние пък си взехме колело и батерия от тази фирма та даже и обучение ни направиха - направиха ни всичко според изискванията на сина ми - батерията е в черна облечена кутия и контролера можем да си ги връзваме към компютъра."

Какво става, когато се върже към компютъра? Какво може да се променя?
sasko12345 - специалист
126 лв за една черна ламаринена кутия нема как да стане. По добре земи една ножица и си я скрои сам.
pesho135 - помощник
gotiniq7 написа:
Ето ги и в евросъюза, едва ли доставката ще е кой знае колко.
http://www.ev-power.eu/LiFePO4-small-ce ... -48Wh.html

В Чехия може да струват нормално, а тук не така ли да разбираме?
Какво му е нормалното?!
Първо тези клетки не са от най-висок клас, дори не са и от среден. Цената на такива клетки в Китай и то при не много големи количества са 50%-60% надолу, т.е. около 1.05$ за Ah. Като сложиш 20% ДДС и 3.5% мито сам си направи сметката за какво става дума.
Второ - цената е различна за "сортирани" и "не-сортирани" клетки. Какви ще ти пратят от Чехия?
Трето - когато ти продават клетки, които не са в пакет, т.е. не са с BMS на производителя, ти казват че ако "запоиш" клетка те не носят отговорност. Ако си добър инж. можеш да си направиш и BMS-a сам....След като попрочетеш извстно количество литература за литиево-полимерната технология.
Четвърто - поръчваш си 12 клетки за 36В пакет. Клетките пристигат и се оказва че една или две по номинал се държат различно (как ще ги тестваш е друга работа). С такива клетки пакета се е получава изключително куц - защо, е друга тема. Пращаш обратно за смяна(ако се усетиш). Ако не се усетиш след 1 година минаваш по 10 км. вместо по 35 с едно зареждане (различните клетки са дали ефект). И какво ...след една година ще си търсиш гаранция от Чехите? Или от Китайците, или от марсианците...?
Какви са ти алтернативите - ами търсиш си Българска фирма и си купуваш от тях. С гаранция. Веднага. Без разправии по митници, трнаспортни фирми и пр. Проблема е, че в България няма много такива, защо ли? Сигурно щото всички си мислят, че ако си купят от Китай директно или от Чехия ще им излезе по-евтино. Или сигурно защото да се занимаваш с LI-po батерии/пакети е много проста работа и всеки може да тества и да дава гарнция?! Колко ли струва един професионален тест център? И колко пакета трябва да продадеш за да го избиеш?
Всеки си решава сам. Аз си купих пакет от БГ с гаранция за 360 лв.
gotiniq7 - специалист
Значи отговарям веднага. Чехия е в същата ситуация като България. Еднаква доставка, ддс и мито. Цената обаче на дребно клиенти като нас е съвсем друга. Следващия момент е капацитета на батериите, конкретно за този модел е минимум 14.5Ач при 1С, и това е реалното дето ни трябва, щото на старт нали се сещаш че имаш повече от 20 ампера ток консумация. Headway дават капацитета при 0.5C, а масово пакетите в И-бей са при 0.1С. И какво става в случая - купуваш готовия пакет с гръмкия надпис 15Ач, и като го натовариш с 10 ампера ток хоп станал на 8-10 Ач :). За това гледайте теглото на пакета. 1 сериозен елемент 15 Ач на 3,2 волта LiFePo4 тежи минимум 400 грама. Чисто литиевите са по-леки.

И още нещо съвсем не маловажно, по съм склонен да се доверя фирмата в Чехия, отколкото на нашенски търговец. Личен дългогодишен опит.

Прикачен файл

48v-20ah_0.2C.png
48v-20ah_0.2C.png (49.29 KиБ) Видяна 3331 пъти

Прикачен файл

GWL.png

Прикачен файл

headway.png
headway.png (63.88 KиБ) Видяна 3425 пъти
Последна промяна от gotiniq7 на съб юни 02, 2012 3:40 pm, променено общо 3 пъти.
MMIel - специалист
gotiniq7: Абсолютно си прав. Работя в сферата на търговията и мога с чисто сърце да ви кажа, че българският бизнесмен се стреми да избие инвестицията си за максимално кратко време и ако не стане сменя бизнеса. Докато извън страната хората разчитат на големи обороти и с малка печалба, ние разчитаме на голяма печалба с малко работа, защото българинът си е мързелив по природа. Друг е проблема, че не сме свикнали да плащаме на държавата и за това негодуваме срещу разни такси, мита, данъци и осигуровки. Подхванахме доста обширна тема, на която мястото не е тук. Нека се придържаме към техническите въпроси.
И в тоя ред на мисли и вече по темата: Решил съм да си закупя кит от Конрад. Проблема са ми акумулаторите. Искам 3*12в/12Ач. Има ли някакъв вариант да са по-продълговати, а не така квадратни и да са на цена около 40 лв. Мисълта ми е, че в момента разполагам с 3*12в/20Ач и в последствие, когато вече няма да мога да ги ползвам трябва да преправям кутия и евентуално разположение. 20Ач-вите са Ш*В*Д - 80*180*170, а 12Ач-вите са съответно 100*100*150. Размерите са приблизителни.
gotiniq7 - специалист
Не прави тая глупост, не вземай олова за хубавото колело. Виж зекотек за 350 лв дава литиеви, много по-добре е. Току що ми писа един потребител на лични, че с тази батерия 36в/10ач минавал 50 км с 500вата мотор
  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 306

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: