• 1
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 306
Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
MMIel - специалист
350лв за литиеви срещу 120лв за оловни :? За момента ще заложа на оловните. Все пак съм колоездач от едва месец и не съм сигурен дали си струва инвестицията и колко ще се задържа на колелото. За това и не ми се влагат много пари за момента.
gotiniq7 - специалист
MMIel написа:
350лв за литиеви срещу 120лв за оловни ?
После ще си кажеш - сега да ми бяха в джоба 120те лева :) Приятелски те съветвам, купи си литиевите. В цената на оловото не слагаш и зарядното нали :) и то е 50 лв
MMIel - специалист
Абсурд е на тоя етап да мисля за литиеви батерии, дори си мисля, че и оловните 12Ач са ми големи. Трябват ми за 2*11км пробег на ден. Да ходя до работа и обратно. По мои груби сметки оловото ще се избие доста по-бързо, все пак съм българин (виж по предното ми мнение) :) Зарядно за оловните на 36в имам. По- ме притеснява зарядното за литиевите, което нямам :).
sasko12345 - специалист
И аз те съветвам купи лития тва олово няма да извържи много и аз направих тази грешка тези 120 лв са за китайско олово ако намериш купи японски оловни по добри са в магазинчето за електроника при сградата на дейзи имат японски но по поръчка само
pesho135 - помощник
gotiniq7 написа:
Значи отговарям веднага. Чехия е в същата ситуация като България. Еднаква доставка, ддс и мито. Цената обаче на дребно клиенти като нас е съвсем друга. Следващия момент е капацитета на батериите, конкретно за този модел е минимум 14.5Ач при 1С, и това е реалното дето ни трябва, щото на старт нали се сещаш че имаш повече от 20 ампера ток консумация. Headway дават капацитета при 0.5C, а масово пакетите в И-бей са при 0.1С. И какво става в случая - купуваш готовия пакет с гръмкия надпис 15Ач, и като го натовариш с 10 ампера ток хоп станал на 8-10 Ач :). За това гледайте теглото на пакета. 1 сериозен елемент 15 Ач на 3,2 волта LiFePo4 тежи минимум 400 грама. Чисто литиевите са по-леки.

И още нещо съвсем не маловажно, по съм склонен да се доверя фирмата в Чехия, отколкото на нашенски търговец. Личен дългогодишен опит.
Не си отговорил на 2 въпрос :)
Но ще ти задам още един - от къде разбра че цената на дребно за киленти в България е по-висока от тази в Чехия?
Би ли посочил търговци които продават LIFEPO4 клетки в България?
По отношение на нашенските търговци - аз заложих на такъв и съм доволен! Не знам какъв е твоя опит и с какви продукти, но моя е такъв специално за батерия за е-велодипед.
Ти тепърва ще залагаш на търговец (къде и кой си е твой проблем), и тепърва ще казваш дали си доволен.
Е аз го казвам сега.
И последно: не агитирам абсолютно никои да си купува батерия или клетки от където и да е!
Просто споделям опит (което не съм и длъжен да правя, но най-лесно да кажеш: "абе оправяйте се! аз вече се уредих").
Мисля че нидеята на форумите е точно това - да се споделят реални впечатления и опит, а не хипотетични такива.
$64EN - специалист
Това може да ви е интересно.

http://www.youtube.com/watch?v=XA2-7_Vd ... r_embedded
This show bike is futuristic at the very first glance -- a bike for tomorrow and beyond. All its components, even the pedals, have been shaped by Audi's designers, for instance the 26-inch wheels made from CFRP that weigh only 600 grams (1.32 lb) each and have innovative large-area blade-pattern spokes.

The Audi e-bike Wörthersee's ultra-light carbon-fiber frame weighs only 1,600 grams (3.53 lb). It makes use of bionic principles derived from nature. Material reinforcements are needed only at the points where loads actually occur. The swinging arm for the rear wheel is also made of CFRP. All in all, the Audi e-bike Wörthersee represents the full extent of the brand's expertise in ultra-lightweight design.

The rear wheel is driven by a chain. The electric motor is a permanent magnet synchronous machine; it is located at the lowest point on the frame and drives the bottom bracket shaft directly. Maximum torque at the rear wheel is in the region of 250 Nm (184.39 lb-ft). Peak output from the electric motor is 2.3 kW -- a new top value on the e-bike scene. The complete bicycle weighs only 21 kg (46.30 lb), equivalent to a power-weight ratio of 9 kg (19.84 lb) per kilowatt, or 7 kg (15.43 lb) per horsepower -- another record-breaking value.

The lithium-ion battery is housed in the frame; it weighs about 5 kg (11.02 lb) and operates at a voltage of 48 V. Its capacity is 530 Wh and it can be fully recharged from a 230 V supply in two and a half hours. As an alternative it can be easily detached from the bike and replaced by a recharged battery.

More info: http://bit.ly/Jmxlx9
zec ingenering - специалист
Е това е! Супер е! Все пак става въпрос за реклама на Audi и Red Bull !!! :supz:

А ние още говорим и умуваме „Оловни кютуци” ли да си купим или да рискуваме да добавим още 230лв (115Евро) и да си земем литиеви, с които ще изминаваме 2пъти повече км. с едно зареждане, ще ги ползваме 3пъти по-дълго (бр. сезони), които тежат 4пъти по-малко, които се зареждат за 2 – 5 часа от един куплунг и не ги превръзваме, превключваме и не знам още какво си баене да им правим. :?

Дано дойде момента и в БГ повече хора да имат възможността и мисленето (особено важно е второто) да карат макар и не точно такива, но все пак съвременни и с прилични възможности е-велосипеди. Ето това е нещото към което аз се стремя и за което работя усилено. Винаги съм знаел, че пишещите точно в този форум са най-напред по темата и в тяхно лице могат да се намерят хора, помагащи на по-незапознатите да се ориентират по-лесно и да ги предпазят (доколкото е възможно) от попадане в рекламния капан на недобросъвестни търговци. :cry:
val4o89 - специалист
MMIel написа:
Абсурд е на тоя етап да мисля за литиеви батерии, дори си мисля, че и оловните 12Ач са ми големи. Трябват ми за 2*11км пробег на ден. Да ходя до работа и обратно. По мои груби сметки оловото ще се избие доста по-бързо...
За "избиването на оловото" си прав, бързо се избива. Лично аз съм минал 560км до момента, което с личния автомобил с разход 8л/100км нафта е към 45 литра по 2.60лв средно е 117лв. Точно съм ги избил до стотинка, от тук на там съм само на бонус (зареждам ток само на работа). Но и аз съм на мнение, че трябваше да почакам малко и да взема литиева. Пак ще се избие, че и много повече. Но повечето така мислят... сега олово пък после литий и после разбират, че грешат....
MMIel - специалист
В същност зададох конкретен въпрос за размерите и кутията и всеки започна да ме убеждава колко били добри литиевите батерии. Повярвайте ми знам колко са добри, но въпроса има и финансова страна. Нека аз си преценявам кое ми е по изгодно и кое не. Дали е по добре да оставя 2-те си деца гладни и да се радвам на литиевите си батерии или да изчакам да събера пари и да си купя литиеви в края на лятото, когато вече няма да ми трябват?
val4o89 - специалист
Честно казано размерите на всички не се различават много, около 1см разлика имат. По добре обиколи няколко магазина и виж точно за какво става въпрос. Другия вариант е да монтираш батериите като мен и да направиш кожен калъв, затварящ се с цип, тик-так копчета или велкро (онова лепкащото се)
  • 1
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 306

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: