• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
stefanbg - специалист
lubomirlz написа:
Стефане, много е вероятно по този начин да се изгори двигателя. Пусковият ток на асинхронния двигател е около 7 пъти над номиналния, да кажем че му бутнеш оборотите до половина, тока който ще протече през намотките макар и с доста паузи пак ще е 3-4 пъти над номиналния което е доста. Отделената топлина в ротора също ще се увеличи, следи му температурата при този режим на работа охлаждането му драстично се влошава.
Може и да си прав, аз не разбирам много от нетрадиционна експлоатация на двигатели. Ако разбирах, нямаше да търся помощ тук, но се опитвам да приложа и някакво творческо мислене. Професионално изкривяване - 20 год. съм работил като конструктор, от които 16 са в единични и нестандартни производства. Винаги търся решение извън шаблона. Нали знаеш как се правят изобретения - всички знаят, че нещо не е възможно да се направи и затова не го правят. И току се намери някой глупак, който не знае и вземе, че го направи. Е, аз не съм изобретател, ама се опитвам да мисля по-нашироко.
И така, доколкото разбирам твоите аргументи са, че пусковата ще работи дълго, взето сумарно. Ами след развъртане, когато инерцията на ротора на центрофугата върти ротора на мотора примерно с 1300 об/мин, защо ми е пускова. Всъщност забравих да спомена, че ще използвам ремъчна предавка прибл 1:5, така че при 300 об/мин на центрофугата, двигателя ще работи с обороти, близки до номиналните. Би трябвало само работната да е достатъчна, за да имаме въртящ момент на вала. А пусковата - само при първоначално развъртане. Това може да става със самия стартов бутон - задържаш до развъртане и пускаш. Пусковата се изключва, работната остава, и от там нататък се включва само работната.
Мислех и за вариант с вариатор, но трудно се подава на автоматизация. Най-добрия цикъл е с редуване на 3 нарастващи ъглови скорости. Примера, който видях беше със 70, 120 и 200 об/мин, превключват се автоматично през няколко минути. Идеята не е да си пестя калориите, а човекочасове, т.е. да не стои някой непрекъснато да върти, а д включи и после да разпечатва.
lubomirlz - специалист
Знам какво искаш да направиш изобщо нямам на предвид пусковата. Проблема е че номиналното хлъзгане на асинхронните двигатели е от 3 до 5-6 % което е около 1450 оборота за 1500 оборотов двигател, под тези обороти тока нараства доста, с него и въртящият момент като двигателя се стреми да достигне номиналните си обороти, е да ама ти му прекъсваш захранването, с две думи работната намотка постоянно ще работи с ток доста над номиналния си макар и с прекъсвания.
Не казвам че няма да му регулираш оборотите, просто му следи температурата да не се покачи много.
Пробвай като си решил и пиши.
И все пак за колко продължителна работа става въпрос, ако не е много може и да устиска.
stefanbg - специалист
lubomirlz написа:
Знам какво искаш да направиш изобщо нямам на предвид пусковата. Проблема е че номиналното хлъзгане на асинхронните двигатели е от 3 до 5-6 % което е около 1450 оборота за 1500 оборотов двигател, под тези обороти тока нараства доста, с него и въртящият момент като двигателя се стреми да достигне номиналните си обороти, е да ама ти му прекъсваш захранването, с две думи работната намотка постоянно ще работи с ток доста над номиналния си макар и с прекъсвания.
Не казвам че няма да му регулираш оборотите, просто му следи температурата да не се покачи много.
Пробвай като си решил и пиши.
И все пак за колко продължителна работа става въпрос, ако не е много може и да устиска.
Мисля, че схванах. Може да му лепна някаква защита на корпуса към 80 градуса. Занимавал съм се с хладилници - корпуса на компресора яко загрява, но нямам представа колко е вътре, все пак фреона отнема малко топлина. Ще имам предвид препоръките ти.
hidrazin - майстор
lecki това за мен ли се отнасяше?
hidrazin-е, тази центрофуга би трябвало да работи няколко
минути, за това време двигателя няма да успее да се нагрее фатално.
Май не четеш внимателно. Никъде не съм говорил за температури.

Към stefanbg
Гайковерт със собствения акумулатор, като свърши се пъха в зарядното, а на гайковерта се слага другия и така.
Това е доста недомислено решение. Знаеш ли колко струва един нов акумулатор за винтоверет и че ще трябва периодично да си
купува нов? По-горе предложих нещо друго - винтоверт за 15-20 лева без батерия и ATX захранване от компютър за 5-10 лева.
Казах - на цената на 3 кила мед. :cool: Има акумулатори - има проблем, няма акумулатори - няма проблем. Единия ми винтоверт
така съм го направил за стационарна работа с 3-4 метра кабел.
:partyman:
stefanbg - специалист
Да, зная. Продал съм десетки, от 9, 6 до 18 волтови, с по една и две батерии. Много минаха и през сервиза ми. Но вече не се занимавам с търговия, по-точно занимавам се, но фирмата не е моя. Аз само казах какво правят хората. И устройствата работят. Е, зор ще е ако трябва да сменят акум елементи, ама тяхна си работа. Някои ги карат на 12 V автомобилни.А аз имам редуктори, патронници и двигатели и също мислех да използвам захранване от РС, също и за машинка за пробиване на рамки. Но в момента най-лесен за реализация ми се струва варианта с мотора от пералнята. Но не отричам и никой от останалите варианти, ако моя не проработи.
lecki - специалист
hidrazin написа:
Май не четеш внимателно. Никъде не съм говорил за температури.
Ами то каквото ида се говори за елдвигателите всичко се заключава в температурите
(косвено тока) защото е наи-важно, без значение какво охлаждане има естествено/принудително.
stefanbg - специалист
Аз обаче започнах сериозно да се замислям - имам редуктор от гайковерт с ударно действие, по-скоро май се водеше акум ударно пробивна бормашина. Шъ зема да му шльопна едно колекторно двигателче на 12 V и квото стане. Ама зъбните колелца много ситни, дано издържат, ако не - ми колкото изкарат. Щото имам и с изронени зъби, което подсказва, че не са чак толкова надеждни.
8180 - майстор
lubomirlz,
Благодаря за разясненията. :prost:
Да се възползвам от любезността, с извинение към Автора:
От години имам монтиран вентилатор от показания външен вид - български, от големите, 220V, два извода.
Изображение
Намалил съм значително оборотите и шума с индуктивен дросел за лум. лампи.
В други приложения съм свързвал два такива последователно.
Друг тип ли са тези двигатели, по държаливи ли са? Някакъв коментар при време.
В интерес на истината, подобен експеримент (със средния размер - 3 бр. последователно) дефектира 1 бр. след 1-2 зими, но беше в "калорифер" пред реотана и го отдадох на това.
Благодаря,
MrMurdjo - майстор
Тези не са ли с двигатели от типа "с намотка на късо на статора". Извинявам се, ако не е точното им название така.
В смисъл, че на статора има окъсена витка от дебел проводник и не се нуждаят от пускова намотка за определяне на посоката на въртене. Винаги тръгват в зададената.
8180 - майстор
Картинката е случайна от Гугъл.
Край нея пише:
"Вентилаторите са с вграден еднофазен електродвигател с екранирани полюси накъсо съединен ротор, и с търкалящи двойнокапсуловани лагери. Тялото на вентилатора е квадратно с вътрешни радиални ребра, към които се закрепва статора." Ама... :?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "регулиране оборотите на електродвигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: