• 1
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 306
Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
evparts.alle - специалист
Измери волтажа на тези клетки, който мислиш че недозареждаш.. Ако са с по-нисък волтаж ясна е работата. Вземи едно 12 волта зарядно и си ги балансирай с него от време на време..
sasko12345 - специалист
Да от време на време ще ги балансирам ама пак си е разправия а мене ме мързи
evparts.alle - специалист
Ами тогава ЛИФЕПО4 с бмс и това е... То и с еднакъв капацитет да са ти киселяците пак се разбалансират..
Аз каква мъка теглих с електромобила докато не сложих литиеви..
Сега ми седят 3 по 100 Ач в гаража ама са се все споминали. да ги сложиш на колелото с едно ремаркенце... :-D През ден през два ги балансирах..
Киселинните са си мъка и това е..
ivan_ws - напреднал
Subject: Електровелосипед
ge6aaaa3 написа:
Здравейте, решил съм да си правя електровелосипед, но се колебая какво да използвам за задвижване.Не казвайте "купи си..."
1.Динамо от стара кола/намират се за смешни пари/
2.Стартер на 12 волта
3.Стартер на 6 волта от Трабант
Ако динамото е подходящия избор-как се управлява като ел.мотор? Благодаря предварително. :yawinkle:
Пичага, преди година и нещо и аз бях залетял да правя от нищо нешо с динамо от москвич, но го докарах до средата и го заебах. Мога да ти споделя своя опит да те олесня.
1во изглежда ето така http://mazeto.net/index.php?action=dlat ... 4706;image
2ро мерих го и мисля, че е към киловат и нещо на 24В. Един казваше, че и на 48В нищо няма да му стане, което е добре.
3то схемата с 555 няма да ти свърши работа, ЗАЩОТО тя може да работи с коеф. на запълване в диапазон 50%-100%. Тоест минималната гас ще ти е 50% мощност, което изхвърля плавното тръгване през прозореца. Аз намерих, направих и изпробрах една друга, която работи перфектно и позволява коеф. на запълване 0%-100% и даже има и независимо регулиране на честотата на импулсите, евентуално опитно да се установи най-оптималната честота, да шуми по малко и да е с по-високо КПД, но мисля че 1Кхерц е добре. Схемата е http://electronicdesign.com/article/ana ... y-cycle-an . Изхода от първи крак отива на гейта на силен мосфет, който спира и пуска ток към възб. намотка и (+) на ротора (на късо са). Трябва и паралелно на динамото да имаш един диод, който да гаси искрите при празен ход. Изпробвал съм го, работи идеално с IRFP064N издържа до 80А продължително, ако искаш сложи няколко в паралел за още по-малко вътрешно съпротивление, но мисля, че го даваха 80 милиома.
Проблема беше захващането и до като го мисля него си минаха няколко месеца, без да се сетя да дозареждам акумулаторите, които имах, скапаха се, хвърлих ги и сега всичко седи в мазето с надеждата един ден пак да се захвана. Надявам се да съм ти помогнал, ако направиш нещо ще се радвам да споделиш, ако имаш някакви въпроси, питай.
ge6aaaa3 - специалист
Полезна информация. Утре ще пробвам с едно слабо динамо от трактор 90W, ако не стане купувам от москвич. :wink:
zach_82 - специалист
""""Трябва и паралелно на динамото да имаш един диод, който да гаси искрите при празен ход. Изпробвал съм го, работи идеално с IRFP064N издържа до 80А продължително"""


Този ЕДИН мосфет и този ЕДИН диод ще бъдат факла още при тръгване, камо ли да държат 80А продължително.
ge6aaaa3 - специалист
За контролера смятам да ползвам 4 х IRFP4468 . Някой зане ли ориентировъчна цена?
sasko12345 - специалист
Москвичовото ми е в мазето седи ако някой го иска 15 лв промоция
zach_82 - специалист
ge6aaaa3 написа:
За контролера смятам да ползвам 4 х IRFP4468 . Някой зане ли ориентировъчна цена?
http://www.tpetrov.com/search.php?s=IRFP4468
sasko12345 - специалист
Неможе ли да се ползва контролер от е-байк от ибей за 20-30 долара и да се сложат датчици на хол на динамото и да видим какво ще се получи.
  • 1
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 306

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: