• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
AntonBM - специалист
2v6 - На предният лист е чертежа с подовите серпентини. Сам си ги е чертал и не знам с какв дължина са, но му писах да не надхвърля 70-80 м. Предполагам, че го е спазил. Ако е успял да навие 400 метра общата мощност на отопление е в рамките на 6 kW за този етаж. PPR тръба с диаметър 32х4,5 с дължина 20 см има пад в този участък от около 100 мм вод.ст. Може да го понесе. По-добре беше ако е по-дебела, но и така става.
Gench - няма нужда да има 4-пътен вентил! Можеш и сам да обърнеш режима с крановете по схемата, която ти показах. С тях ще излезе доста под 750 лв. Ще остане за почерпка :drinkers:
gench - специалист
Иска6 да кажеш че ако си взема ТП само за отоплени и БГВ мога да и обърна режима на охлаждане само с кранове така ли? Не са ми ясни тези работи :?

През цялото време съм се водил от вашите съвети - само един от кръговете е 85м и то на хартия а пък колко ще излезе не знам.Този за банята и коридора го бях предвидил да е 76м но излезе 68м.Събота и неделя се захващам с кухнята.Реденето на керамзита, фибрана, мрежата, тръбите и изливането на замазката за банята и коридора ми отне 2 дни а са едва 13.5м2.
AntonBM - специалист
gench написа:
Искаш да кажеш че ако си взема ТП само за отоплени и БГВ мога да и обърна режима на охлаждане само с кранове така ли? Не са ми ясни тези работи
ДА – точно така. Можеш с кранове да обърнеш циркулацията, както ти е удобно. За машината е без значение кое от 2-те консумираш, топло или студено. В режим отопление тези машини обикновено теглят вода от земята около 10° и я връщат 4-5°С, като от другата страна температурите са 45-50 на изхода на ТП и с около 8° по-малко на входа. Ако я реверсираш с кранове ще получиш много благоприятен режим за ТП. Вътрешният ти кръг може да върти 7/12°С, а външния ще е на още по-облекчен режим от стандартните въздух/вода – там ще въртиш вход около 12-15 и ще изхвърляш около 10° повече в кладенеца. Така си го затопляш за през зимата.
Разгледай подробно схемата, която качих преди малко. Там са маркирани крановете, с които можеш да направиш реверс на режима. Има възможност и да охлаждаш направо с водата от сондажа. В по-голямата част от времето ще е достатъчно, но при големи жеги, каквито има в последно време, ще може да се превърти и през ТП и да се вземе студ и от нея. Единственият проблем е как ще се контролира работата на компресора. В режим отопление обикновено е по температура на топлоносителя на топлият кръг. В режим охлаждане трябва да е по студеният кръг. Почти всички ТП имат опция в управляващата електроника да могат да се регулират по 2-та кръга. Ако няма (съмнявам се), може да се пригоди от по-кадърен КИП и А специалист или да се пуска пак по другият кръг, но при по-ниски параметри на изходящата температура.
gench - специалист
Добре де на тази схема защо не мога да проследя пътя на водата в летен режим когато както каза температурите няма да са толкова високи че да има нужда от допълнително охлаждане на водата а ще е достатъчно само с циркулация на сондажната вода да се охлади къщата?Както е направена тази схема сондажната вода при всички случаи влиза първо в ТП

2v6 прав си за тая тръбичка че е мн.тясна може би около18мм вътрешно. Това ми дадоха за холендрова връзка от едната страна и фи32мм ППР от другата дали ще е проблем
2v6 - майстор
gench написа:
...
2v6 прав си за тая тръбичка че е мн.тясна може би около18мм вътрешно. Това ми дадоха за холендрова връзка от едната страна и фи32мм ППР от другата дали ще е проблем
Незнам, може и да не е проблем :?
Просто като имаш толкова тясно място (предполагам по-тясно от 3/4") се обезсмисля слагането на кранове 1".
За такава връзка може да ползваш кран с холендър и преход ППР ф32-1" (или 3/4" в зависимост от резбата на крана):
Прикачен файл:
27022012651.JPG
27022012651.JPG (9.08 KиБ) Видяна 5503 пъти
AntonBM написа:
2v6 - На предният лист е чертежа с подовите серпентини. Сам си ги е чертал и не знам с какв дължина са, но му писах да не надхвърля 70-80 м. Предполагам, че го е спазил. Ако е успял да навие 400 метра общата мощност на отопление е в рамките на 6 kW за този етаж. PPR тръба с диаметър 32х4,5 с дължина 20 см има пад в този участък от около 100 мм вод.ст. Може да го понесе. По-добре беше ако е по-дебела, но и така става.
AntonBM, при мен ползвах поцинковани колена при топлообменника 3/4". Видяха ми се тесни и ги премерих - оказаха се с вътрешен диаметър 17 мм и нещо! Стандарта за тръба 3/4" отговаря на вътрешен диаметър 3/4" или около 19мм.
След преработката тази година ги смених с медни ф22 (вътрешен диаметър повече от 20мм).
Сега дебита е с около 200 л/ч повече. Това подобрява работата на топлообменника и термопомпата като цяло.
AntonBM - специалист
gench написа:
Добре де на тази схема защо не мога да проследя пътя на водата в летен режим когато както каза температурите няма да са толкова високи че да има нужда от допълнително охлаждане на водата а ще е достатъчно само с циркулация на сондажната вода да се охлади къщата?Както е направена тази схема сондажната вода при всички случаи влиза първо в ТП
Прав си! Сложил съм готова схема, в която не съм търсил чист байпас на ТП. Писал съм, че тази схема може да работи в „общ кръг на циркулация”. За него през лятото минава по следния път: От кладенеца минава през ТП от дясно до топлообменника който охлажда „-” . Тази вода е с температура около +10° в топлообменника може да се охлади до +5°, но може и просто да премине, ако не се включва термопомпата. От там тя се подава на конвекторите и се връща на топлият топлообменник „+”. Връща се с над 12°С. Ако компресора не работи така ще се излее в попивният кладенец. Ако е включен ще се загрее с още около 8° и тогава ще се изхвърли. За да работи моята схема трябва да работят едновременно и 2-те помпи 1 и 2.
На практика обаче с добавяне на байпас (с възвратна клапа) на помпа 2 тя може да се прескочи, без да работи. ТП също може да се байпасира, но не съм предвидил кранове в тази схема. Трябва да се разровя, за да намеря схема в която да съм правил това, но сега съм зает. Ще мога да ти отделя повече време чак в понеделник. Мисля, че ако се напънеш и сам можеш да измислиш как да го направиш.
П.П. При отделни кръгове на циркулация (това, което е направено с означените кранове) при охлаждане, от кладенеца върти само през „+” топлообменника, а вътрешната само през „-”. 2-та топлоносителя, вътрешен и външен, не се смесват.
gench - специалист
Ами да аз ще гледам да го направя така че лятно време единствено с работата на сондажната помпа да става цирколацията на вода през конвекторите без да влиза в ТП за да няма пад на налягане през топлообменниците й.А когато е мн. горещо да се обръща цирколацията на ТП както ти ме светна :) Трябва да измисля такава схема обаче. Помагай когато можеш разбира се!
Да те питам нещо: защо фи-то на сондажите от схемата е толкова голямо (200, 160) заради помпата или...? Не става ли с фи 110
AntonBM - специалист
Може и да стане, но нали търсим постоянен дебит от около 1000 литра на час. Със Ф110 не е сигурно, че ще се осигури, а и този диаметър е много близък до диаметъра на сондажната помпа – може тя да се заклещи при вкарване или вадене. Няма ли възможност да врътнеш по-голяма сонда?
gench - специалист
Просто колкото е по-голямо фи-то самият сондаж на метър излиза по-скъпо а и самата ПВЦ тръба в него.От тази гледна точка мислех да е с тръба 110мм
filmatoplo - майстор
От там се започва -от осигуряване на Сигурен и постоянен дебит , и то за години :wink: .Така че не се скъпете при сондажа , проучете нещата -консултирайте се със специалисти.На лигльовци които започват с цената на метър - не се доверявай, първо да ти гарантират че ще излезе вода с нужния дебит.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14

Тема "Помощ за водно подово отопление с термопомпа" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: