Отговора е прост:
Защото за да се изпълнят изискванията, предвидени в нормативните документи за нови автомобили, ще бъде прекалено скъпо.
Аз от години по модернизацията на АЕЦ Козлодуй - при нас е същото...
Безопасността е на първо място, но когато се модернизираме - гоним изискванията на стандартите, по които е строен АЕЦ-а и в много малко случай се целим в изискванията за нови централи.
Когато е единичен случай, кактто е в АЕЦ-а, е лесно...
След модернизацията се прави инспецкия, 72часови проби и т.н. Когато се установи, че всичко е наред - получаваме разрешение за експлоатация.
На практика след всеки ремонт (дори да не е изменение, а само планов ремонт) ние си минаваме на "технотест"
Но когато става дума за масово - не е толкова лесно.
Кой ще гарантира, че като пробиеш дупка в бронята и монтираш фара - той ще свети под определения ъгъл, кой ще гарантира че след първата дупка, тоя фар ще е още там и ще свети в същата посока, в която е монтиран. Кой ще гарантира, че тоя фар няма да се окачи, да попадне в двигателя и да направи поразии. Изобщо много въпроси, на които е трудно да се намери отговор...
Е, ако тръгнеш по законовия ред - може да си направиш изменение (в нашия случай да си монтираш дневни светлини), но както ти отбеляза - ще бъде скъпо и прескъпо...
Защото за да се изпълнят изискванията, предвидени в нормативните документи за нови автомобили, ще бъде прекалено скъпо.
Аз от години по модернизацията на АЕЦ Козлодуй - при нас е същото...
Безопасността е на първо място, но когато се модернизираме - гоним изискванията на стандартите, по които е строен АЕЦ-а и в много малко случай се целим в изискванията за нови централи.
Когато е единичен случай, кактто е в АЕЦ-а, е лесно...
След модернизацията се прави инспецкия, 72часови проби и т.н. Когато се установи, че всичко е наред - получаваме разрешение за експлоатация.
На практика след всеки ремонт (дори да не е изменение, а само планов ремонт) ние си минаваме на "технотест"

Но когато става дума за масово - не е толкова лесно.
Кой ще гарантира, че като пробиеш дупка в бронята и монтираш фара - той ще свети под определения ъгъл, кой ще гарантира че след първата дупка, тоя фар ще е още там и ще свети в същата посока, в която е монтиран. Кой ще гарантира, че тоя фар няма да се окачи, да попадне в двигателя и да направи поразии. Изобщо много въпроси, на които е трудно да се намери отговор...
Е, ако тръгнеш по законовия ред - може да си направиш изменение (в нашия случай да си монтираш дневни светлини), но както ти отбеляза - ще бъде скъпо и прескъпо...