Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
evparts.alle - специалист
Здравейте!
Точно така!

Благодаря за отговора(.pdf-a), НО! :
Няма информацията, която ме интересува:
1.Брой цикли. ХИКС!!!
2.Вид на клетките- те са едни аптекарски шишенца вътре в тези алумиНуви кутии с ключета, (3 или 4 в паралел клетки и после в серия),имащи "хубав външен вид". Поправял съм многократно подобни.. Какви са резервните клетчици?.Марка? Модел?
Залагам на :
LiNiCoMnO2 или LiMn2O4 Polymer Cells
Lifecycle 600
За таци цена - не е зле. Всеки си знае бюджета. Пак е по-добре от мъкнене на оловни.

Това (Ли-Йон) значи, че не може да си купиш зарядно просто ето така за 60 лева от друг.
Аз имам зарядно за ЛИФЕПО4 - не става!
Имам и за ЛИ-ПО - пак не става.
Имам и за киселяци(старото дето си го имате) - ами познай -пак не става!!!..
:lol: :-D
Ако ще и за 200 лева да е това зарядно оригиналното, купувайте си го него да не се разминете и без тези 500-600 цикъла.
:wink:
Pandurko - специалист
След като е толкова критично начина на зареждане, какво се случва с батерията ако контролерът има възможности за рекуперация и по време на движение ту зарежда ту разрежда с най-различни токове според баира и нуждите на човека?
evparts.alle - специалист
Зависи какъв БМС са сложили..
Ако е до 8А примерно и връщате 9 - дум!.. Ако не стане от първия път, опитите продължават...
:-D
Pandurko - специалист
А ако искам да дръпна не 8А а 18А, понеже съм на баир, какво ще каже с този БМС??
Въпросът ми принципно беше, какво става с живота на батериите ако човек се възползва максимално от рекуперативното спиране? За равни градове, като Пловдив например, файдата е никаква, но за хълмист терен теоретично има смисъл. Стига обаче този режим да не скапва батериите за нула време.
evparts.alle - специалист
За това става дума ..
Бмс-ите обикновено са сметнати да отдават колкото трябва.. Но за рекуперацията обикновено са ограничени... на 6-8А .. поне това до сега съм виждал. Ако не е някакъв специален - има и такива дето позволяват висок заряд...
zec ingenering - специалист
evparts.alle написа:
За това става дума ..
Бмс-ите обикновено са сметнати да отдават колкото трябва.. Но за рекуперацията обикновено са ограничени... на 6-8А .. поне това до сега съм виждал. Ако не е някакъв специален - има и такива дето позволяват висок заряд...
Да, точно така е, аз само да добавя: Някой БМС-си изобщо не следят тока при заряд, особено при рекуперация. В много случай при заряд от страна на контролера те дори не могат да изключат, при което батерията просто се поврежда. Обикновено такива са стандартните батерии за педелеци (не всички), като продаваната в Конрад например, където от контролера по принцип не е предвидено да идва заряден ток. Чудя се защо ли зарядното на тая батерия е 1,8А, след като масово стандартните зарядни са 2 или 3А?
Последна промяна от zec ingenering на пон авг 20, 2012 11:01 am, променено общо 1 път.
Pandurko - специалист
А дали някой си е направил труда да разчепка въпроса с цената на Ач за целия живот на дадена батерия, с включен разход за закупуване и на зарядното за нея. Четейки из нета и сравнявайки цени и усилия за поддръжката на литиевите бат. имам усещането, че ползите от това, че са леки се размива от високите им цени и допълнителните устройства за поддръжката им. А едни 10кг повече за оловни са минимално неудобство. Все пак велосипедът си ги носи.
zec ingenering - специалист
Pandurko написа:
А дали някой си е направил труда да разчепка въпроса с цената на Ач за целия живот на дадена батерия, с включен разход за закупуване и на зарядното за нея. Четейки из нета и сравнявайки цени и усилия за поддръжката на литиевите бат. имам усещането, че ползите от това, че са леки се размива от високите им цени и допълнителните устройства за поддръжката им. А едни 10кг повече за оловни са минимално неудобство. Все пак велосипедът си ги носи.
Да, аз съм си правил труда за такива изчисления. Само че цената не е в Ah, а в лв.(стотинки) на изминати км. Изводите ги бях качил на сайта ми (отдавна е затворен), писал съм по същият въпрос и в тази тема, а сега ще повторя пак: Използването на оловни акум. е продиктувано основно от желанието за по-малка първоначална инвестиция, а понякога и от притеснение и страх от една не дотам позната технология и несигурна гаранция. Ако изключим тези две основни причини, то закупуването от магазина на нови оловни акум. и зарядно е чиста загуба. Средната ст-ст на изминатите км. е в пъти по-скъпа от тази на литиевите, без да броим допълнителните “екстри”, като тегло, време на заряд, удобство при експлоатация. Впрочем тези “екстри” изобщо не са маловажни поне за мен, но в крайна сметка всеки има правото да си решава сам.
masagero - напреднал
Така и не разбрах тукашен доставчик на батерии LIFEPO4 има ли?Цени?
piron45 - майстор
zec ingenering написа:
Да, аз съм си правил труда за такива изчисления. Само че цената не е в Ah, а в лв.(стотинки) на изминати км. Изводите ги бях качил на сайта ми (отдавна е затворен), писал съм по същият въпрос и в тази тема, а сега ще повторя пак: Използването на оловни акум. е продиктувано основно от желанието за по-малка първоначална инвестиция, а понякога и от притеснение и страх от една не дотам позната технология и несигурна гаранция. Ако изключим тези две основни причини, то закупуването от магазина на нови оловни акум. и зарядно е чиста загуба. Средната ст-ст на изминатите км. е в пъти по-скъпа от тази на литиевите, без да броим допълнителните “екстри”, като тегло, време на заряд, удобство при експлоатация. Впрочем тези “екстри” изобщо не са маловажни поне за мен, но в крайна сметка всеки има правото да си решава сам.
А някой отчита ли, че литиевите батерии са проблемни при ниски температури ?

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: