Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
ndinev - специалист
здравейте,

поздрави на хората с новите батерии и зверове :-)

1. да отговоря на въпроса за батерията от Конрад-10А/ч се води. Забелязах още един недостатък - вградения датчик(4 светодиода) е боклук ... на пълно заредена батерия свети само до третия диод. Факт е обаче че проверката с волтметър показва перфектно зареждане - 42 волта. Също така последващия тест даде над 9а/ч без да я разреждам до край. Другото смешно е че конрад не продава куплунзи за да вържеш батерията към контролера...били имали ама ги свършили. Като продават кит да осигурят тези елементи... 1-2 лева са на фона на 700 за кита.

2. Мерси за консултацията за вилката и луфта. Днес намерих един страхотен магазин и искам да споделя с вас http://www.euroboltbg.com/. Направо уникален набор от болтове гайки шайби...(малко са намръщени продавачите ама ... :-))

3. На конрадския мотор реда на шаибите май не е правилен... тази профилираната е отвътре но е обърната с зъба навътре към мотора... мисля че не трябва да е така... обаче ще е зор да се разместят заради кабела (и особено куплунга за датчиците които трябва да се разглобят за да минат гайката и шайбите)
ndinev - специалист
rook написа:
ndinev донора го няма, а зимата почти дойде :). Колко Ач са тестваните акумулатори? Най-слабото място на оловните акумулатори, че имат голям пад на напрежение при голям товар. Ако първоначално черпиш ток 9А при 42В(378 Вата) и после, при 34В(306 Вата), то разликата е много голяма. Да не говорим ако ги натовариш с 22А. При литиевите батерии го няма това нещо, много слабо се влияят от натоварването и при тях както си караш, без да усещаш някакво намаление на мощността, БМС-а казва "храс" и вече си само на педали. :)
@rook
Само да уточня че батерията от конрад е литиева. Иначе за другото си прав... Мисля да си взема ват/волтметер да си я следя батерията да не ме изненада
Ради Тодоров - специалист
ndinev написа:
здравейте,

поздрави на хората с новите батерии и зверове :-)

1. да отговоря на въпроса за батерията от Конрад-10А/ч се води. Забелязах още един недостатък - вградения датчик(4 светодиода) е боклук ... на пълно заредена батерия свети само до третия диод. Факт е обаче че проверката с волтметър показва перфектно зареждане - 42 волта. Също така последващия тест даде над 9а/ч без да я разреждам до край.
Забелязах и аз този бъг с диодите .Интересно но зарядното като че ли никога не изключва . Батерията е още в тестов период купих я за един приятел който покара ден и замина на море като се върне ще има отзиви и за максимален пробег.
ndinev - специалист
зарядното при мен изключва ок... но му трябват 6 часа(1.8А х 6ч=10.8А/ч). червената лампа на зарядното става зелена.
може да си провериш напрежението на пакета - трябва да е 42в напълно зареден
Ради Тодоров - специалист
ndinev написа:
зарядното при мен изключва ок... но му трябват 6 часа(1.8А х 6ч=10.8А/ч). червената лампа на зарядното става зелена.
може да си провериш напрежението на пакета - трябва да е 42в напълно зареден
Батерията беше за сравнително малко време в мен.Имаш ли вече наблюдения за максимален пробег без педали?
val4o89 - специалист
evparts.alle написа:
Не е картон и фолио, а е стъкломат и фолио. Доста друсане иска да се счупи.. Но по тези дупки ...
За чупене няма страшно, батерията е върху 2см ПДЧ дъска. Доста здраво съм я хванал, не тропа, не скърца, но все пак не вярвам много на опашките.

Изникна ми друг въпрос. При положение, че на тази батерия и дават 2С (30А) максимален ток на заряд, значи ли това, че ако зареждам с 30А няма да има никакви (абсолютно никакви) вредни последици за батерията (намаляване на работните цикли и т.н.). Въпросът ми е породен от факта, че с наличното ми зарядно 1,8А ми е необходимо много време за заряд - около 9 часа. Работната ми смяна е 12 часа, и за това време става, но си мислех за други ситуации, когато ми се наложи да зареждам по бързо с до колко ампера ще е абсолютно безпроблемно. Дали е еднакво влиянието на тези 1,8А и на 5 или 10А? Или въпреки, че е допустимо до 30А - все пак да е по добре с по малко? С колко ампера максимално бихте ми препоръчали да зареждам?
gotiniq7 - специалист
На тези елементи им дават максимален заряден ток 5 Ц, друг е въпроса че бмс платката не е разчетена за толкова. Моя е до 30 ампера заряд, 45 разряд. С 10 ампера ще заспи да ги зареждаме, в момента ги зареждам с 4 амперово, и за 3 часа са готови
ndinev - специалист
Ради Тодоров написа:
Батерията беше за сравнително малко време в мен.Имаш ли вече наблюдения за максимален пробег без педали?
нямам още данни за това :-)
evparts.alle - специалист
2-3A e перфектния заряд.
Балансиращият ток на всички бмс-и от този тип не е много висок! И не може БМС-а да смогва много добре(Дори и 30А да пише заряд, а то никъде не пише, само така му е казано на човек - той верва. :lol: ).Работата няма да е добре (от опит казвам).
Максимално 4А на заряд бих ви препоръчал!
Сега тествам един нов БМС - ние го произведохме.. с 1А балансиращ ток на клетка! Е това ще смогва и на 100А заряд..
Ама 300 лева..
:partyman:

п.с.
На нормалните БМС-и баланс тока е към 200мА макс. Ако е за веднъж само инцидентно, може и с 10А да зареждате, но това да се превърне в практика - абсурд!
tonyboy - специалист
Колеги някой може ли да даде размери на на конрадската батерия 36 в. 10 А.ч.

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: