Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
stanetzz - специалист
ndinev написа:
Лошото е че ние не знаем какви са литиевите батерии от Конрад и колко им е макс заряден ток. Факт е че моето зарядно е 1.8А/ч. Не съм сигурен че балансните вериги могат да се справят при 10А/ч заряден ток. Факт е че колегата кара така и за сега няма поражения ... пък аз още се чудя дали да сменям контролера :?

@stanetzz: Може ли да сложиш един амперметър и да кажеш колко зарежда по пътя който си споменал. Много ми се ще точно такова поведение да имам по големите баири които в София са доста.
Амперметър няма как да сложа- имам само някакво мултицетче от магазин за един лев. :)
Иначе не съм с литиево-йонна, а с LiFePO4 48V/20Ah батерия, като зарядното ми е 5А. На зарядно се пълни за около 4 часа, но не разредена до край.
evparts.alle - специалист
gotiniq7 написа:
Някой с оловни батерии ще пробва ли зарядното на Джон Бедини? Според него капацитета се качвал почти двойно. Схемата никак не е трудна :) Погледнете втория филм, обяснява че дори напълно сулфатизирани акумулатори след няколко цикъла с неговото зарядно стават супер.

http://www.star07.in/videogallery.php?video_id=46
Направи едно такова зарядно.... и да минават 10 Ач киселинни колкото 10Ач литиеви и да живеят толкова дълго и ще ти дам 800 лева.. да го купя.
:mrgreen:
gotiniq7 - специалист
evparts.alle написа:
gotiniq7 написа:
Някой с оловни батерии ще пробва ли зарядното на Джон Бедини? Според него капацитета се качвал почти двойно. Схемата никак не е трудна :) Погледнете втория филм, обяснява че дори напълно сулфатизирани акумулатори след няколко цикъла с неговото зарядно стават супер.

http://www.star07.in/videogallery.php?video_id=46
Направи едно такова зарядно.... и да минават 10 Ач киселинни колкото 10Ач литиеви и да живеят толкова дълго и ще ти дам 800 лева.. да го купя.
:mrgreen:
Преди време правих едно от най-слабите, и да не повярваш работеше супер само че зареждаше много бавно, все пак беше с една бобина. След като изгледах внимателно филма ми стана ясно какво точно се търси за да работи максимално добре. Никак не е трудно да се направи :)

http://wyst.at.ua/index/dzhon_bedini_im ... jadka/0-10

http://mazeto.net/index.php/topic,265.0.html

Прикачен файл

Bedini monopole motor.jpg
Bedini monopole motor.jpg (83.17 KиБ) Видяна 3718 пъти
sstefanov - майстор
Може и да работи, само че моторът е излишен и само намалява КПД-то.
Нека някой обясни ползата от него, ако съм в грешка.
ndinev - специалист
stanetzz написа:
Амперметър няма как да сложа- имам само някакво мултицетче от магазин за един лев. :)
Иначе не съм с литиево-йонна, а с LiFePO4 48V/20Ah батерия, като зарядното ми е 5А. На зарядно се пълни за около 4 часа, но не разредена до край.
Сега вече е ясно защо нямаш проблем с регенеративното спиране :-) Нормалния ток на заряд ти е голям и балансните вериги са ок за регенерация
По-скъпите контролери спират до определена скорост на регенерация а след, като падне прекомерно за да указва спирачен ефект окъсяват фазите.
Най-лесно е ако окъсиш фазите намотора,но трябва да е разкачено от контролера, може да стане с 3 релета
Ако искаш да зареждаш батерията си направи външен повишаващ преобразувател /DCDC Boost/ като използваш бобината на електромотора. Мисля че ако вържеш фазите през трифазен двупоупериоден изправител и след това с един мосфет и ШИМ /555 примерно/ ще получиш желания ефект за регенерация. Даже ще може да се регулира спирането като променяш коефициента на запълване.

В интензивна градска сред над 30-35км/ч мисля че са опасни, шофьорите не са толерантни, не са внимателни и не гледат в дясното огледало. Мойто колелце 36V/500W понякога ми се струва слабо, но като пусна бутона разбирам че без тях е много трудно и бавно.....

Надявам се тази зима да стегна малкото колелце /истински БМХ/ със оловни акумулатори и солидстейт Бедини или НЕГ-а на Том Берден мисля че работят на еднакъв принцип и наистина взимат малки порции енергия от "вакуума".

Прикачен файл

regen.JPG
regen.JPG (10.19 KиБ) Видяна 3600 пъти

Прикачен файл

EBreak.JPG
EBreak.JPG (13.8 KиБ) Видяна 3720 пъти
Последна промяна от Радослав на нед окт 07, 2012 8:28 pm, променено общо 1 път.
Ради Тодоров - специалист
Вече имам реални данни за пробег на конрадската батерия.Кита е 500w градско изкарва 28-30 км а извън града без много спирания и тръгвания 40-42км данните са без никакво въртене или тръгване на педали само газ до дупка.
Ради Тодоров: С каква скорост изкачваш стръмните баири,естествено без педали,а за пробега супер.
ndinev - специалист
Ради Тодоров написа:
Вече имам реални данни за пробег на конрадската батерия.Кита е 500w градско изкарва 28-30 км а извън града без много спирания и тръгвания 40-42км данните са без никакво въртене или тръгване на педали само газ до дупка.
А какво е теглото на велосипедиста :?
Ради Тодоров - специалист
Батерията е на приятел с който караме заедно но не пише в форума.Теглото му е около 90кг а баири много и различни.Баира в София на ул.Димитър Нестеров посока бул Цар Борис минимална скорост без педали 15км/ч.

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: