• 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 23
Всички имаме коли, нали ?
8180 - майстор
За доводите против - имаше го, но малко между другото.
Примера на Gadnyara - 15-20км/ден + извънградско:
Това прави ок. 30-40 часа/мес.
Фарове+габарити - над 100W - за месец 3kWh/month
Като сложим КПД на ДВГ - от сила 30%, излиза, че удоволствието струва:
~10kWh/month,
произведени по най-идиотския и неефективен начин, от най-скъпото и изчерпващо се гориво - генератори с ДВГ се ползват САМО по изключение и аварийно.
Торбалан, че е по-в час да каже, но по мои сметки, като приемем, че МПС-тата в БГ са над 2млн., необходимата мощност за дневни се равнява на ок. 4-5% от работещите ел-мощности в БГ.
В същото време, пак по същия законен начин ни заставят да пестим с вредните, спорно енергоспестяващи крушки и да си сменяме времето лятно/зимно, например.
Аз лично виждам нещо шизофренично (глобално бюрократично-садистично) в това и го намирам за СЕРИОЗЕН ДОВОД против.

Ако Стависки и др. пияници, безумци, безхаберно недовиждащи бяха в затвора и правеха столове (едно време - тухли), ефектът щеше да е несъизмерим по повечето доводи за/против.
batkotony - специалист
8180 написа:
За доводите против - имаше го, но малко между другото.
Примера на Gadnyara - 15-20км/ден + извънградско:
Това прави ок. 30-40 часа/мес.
Фарове+габарити - над 100W - за месец 3kWh/month
Като сложим КПД на ДВГ - от сила 30%, излиза, че удоволствието струва:
~10kWh/month,
произведени по най-идиотския и неефективен начин, от най-скъпото и изчерпващо се гориво - генератори с ДВГ се ползват САМО по изключение и аварийно.
Торбалан, че е по-в час да каже, но по мои сметки, като приемем, че МПС-тата в БГ са над 2млн., необходимата мощност за дневни се равнява на ок. 4-5% от работещите ел-мощности в БГ.
В същото време, пак по същия законен начин ни заставят да пестим с вредните, спорно енергоспестяващи крушки и да си сменяме времето лятно/зимно, например.
Аз лично виждам нещо шизофренично (глобално бюрократично-садистично) в това и го намирам за СЕРИОЗЕН ДОВОД против.
Ако Стависки и др. пияници, безумци, безхаберно недовиждащи бяха в затвора и правеха столове (едно време - тухли), ефектът щеше да е несъизмерим по повечето доводи за/против.
=D>
inspo написа:
Абе не знам кой какво вижда, но е факт, че кола без включени фарове движеща се пред или в разредена колона от коли с включени фарове е доста опасно нещо.
Същата тази кола нямаше да е толкова опасна,ако не беше приет този закон и останалите коли също не бяха с включени фарове.Тогава вниманието ни нямаше да е така притъпено и да се осланяме на това,дали една кола е с включени фарове за да я третираме като участник в движението.Още един довод да сме против тази идиотка недомислица...
Gadnyara - специалист
Лято, проливен дъжд с тъмни облаци. Скоростта по стандартен за БГ път е 60-70км/ч. Много водачи са с включени светлини, но има такива с 20-30км/ч и не се обозначават. Защото е по пладне и не са длъжни... или те така си мислят. Хоп, предпоставки за ПТП.
Или в преходните часове от светло към тъмно и обратно-всеки според скоростта и наблюдателността си решава кога да светне.
Или: едни се движат с/у слънцето и ги заслепява, на други им пече във врата. Да наричаме ли едните слепи и некадърдни? Що да не им помогнем с едни 120W лампи...
batkotony - специалист
Да помогнем-да,винаги,но чак пък да е задължително...нещо много взе да се поощрява и без друго твърде развития стаден инстинкт у българина...
dyaneff - майстор
Включвам се само за да покажа диаграмите от линка http://oljeep.com/AltTheory17/Alternato ... ed_Diagram

Основните проблеми за не дозареждане на акумулатор идват от многото консуматори при ниски обороти, когато алтернатора има минимален ток на заряд. Същевременно консуматорите си сумирайте по избор:
електроника на двигателя 5-15 А
къси светлини 10А
габарити с осветление на приборите и бутоните 5-8 А
стоп светлини 3-5 А
вентилатор парно 5-15 А
нагревател задно стъкло + огледала 5-15 А
мигачи 5 А

Това са приблизителни стойности. След като си изчислите времето през което отивате на работа с автомобила и установите, че повече време се движите или стоите по кръстовища с по-малко от 1000 оборота, не се чудете защо някой сутрин колата не пали. Това е от системното не дозареждане на акумулатора независимо, че напрежението е в норми.
torbalan - Дървен философ
Я сега ми обясни как напрежението е в норми, а акумулатора се недозарежда?

Май си поредния кандидат за нобелова награда...
Mega - специалист
... Всъщност освен напрежение има и сила на тока.
dyaneff - майстор
Тези диаграми са абсолютна истина. Придружават всеки алтернатор. Когато ти(Торбалан) ми обясниш как един 120 А алтернатор когато в режим празен ход ( примерно 650-900 оборота в зависимост от двигателя) произвежд 20 Ампера, а ти го натоварваш примерно 40 Ампера, ще има сили да зарежда акумулатор.
fox_vt - майстор
Интересна темичка сте заформили ама последното мнение не го разбрах как така алтернатор 120 А произвежда само 20А а го товарим със 40А :?: Аз съм със такъв и си работи като 120А алтернатор при все че съм с дизел и имам и подгряване на антифриза.Да се уточним за едно щом при включени n консуматори(фарове,реотан задно стъкло,парно,радио,нагреватели огледала и т н ) имаш напрежение над 13,8 волта зареждане на акумулатора има,т.е. имаш потенциалната разлика между напреженията на алтернатора и акуто и ток ще протича.Второ алтернатора захранва всички консуматори след запалване на двг демек акуто е дало ток само за стартера и подгряващите свещи ако е дизел,което значи че в акуто ще бъдат заредени само тия изразходвани Ач.
... Всъщност освен напрежение има и сила на тока.
Да но освен сила на тока има и съпротивление а за АБ при едно и също напрежение тока е различен при различната степен на разреденост,или при зареден акумулатор тока е минимален.
Последна промяна от fox_vt на чет ное 08, 2012 10:39 pm, променено общо 1 път.
Mega - специалист
... Показаната графика в схемата по-горе е за обороти на алтернатора, не на двигателя. Те не са равни, на алтернатора са по-виосоки, не знам с колко, но има повишаване. При всички случаи на модерните коли е изчислен за светофари и трафик.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 23

Тема "Дневните светлини?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: