За доводите против - имаше го, но малко между другото.
Примера на Gadnyara - 15-20км/ден + извънградско:
Това прави ок. 30-40 часа/мес.
Фарове+габарити - над 100W - за месец 3kWh/month
Като сложим КПД на ДВГ - от сила 30%, излиза, че удоволствието струва:
~10kWh/month,
произведени по най-идиотския и неефективен начин, от най-скъпото и изчерпващо се гориво - генератори с ДВГ се ползват САМО по изключение и аварийно.
Торбалан, че е по-в час да каже, но по мои сметки, като приемем, че МПС-тата в БГ са над 2млн., необходимата мощност за дневни се равнява на ок. 4-5% от работещите ел-мощности в БГ.
В същото време, пак по същия законен начин ни заставят да пестим с вредните, спорно енергоспестяващи крушки и да си сменяме времето лятно/зимно, например.
Аз лично виждам нещо шизофренично (глобално бюрократично-садистично) в това и го намирам за СЕРИОЗЕН ДОВОД против.
Ако Стависки и др. пияници, безумци, безхаберно недовиждащи бяха в затвора и правеха столове (едно време - тухли), ефектът щеше да е несъизмерим по повечето доводи за/против.
Примера на Gadnyara - 15-20км/ден + извънградско:
Това прави ок. 30-40 часа/мес.
Фарове+габарити - над 100W - за месец 3kWh/month
Като сложим КПД на ДВГ - от сила 30%, излиза, че удоволствието струва:
~10kWh/month,
произведени по най-идиотския и неефективен начин, от най-скъпото и изчерпващо се гориво - генератори с ДВГ се ползват САМО по изключение и аварийно.
Торбалан, че е по-в час да каже, но по мои сметки, като приемем, че МПС-тата в БГ са над 2млн., необходимата мощност за дневни се равнява на ок. 4-5% от работещите ел-мощности в БГ.
В същото време, пак по същия законен начин ни заставят да пестим с вредните, спорно енергоспестяващи крушки и да си сменяме времето лятно/зимно, например.
Аз лично виждам нещо шизофренично (глобално бюрократично-садистично) в това и го намирам за СЕРИОЗЕН ДОВОД против.
Ако Стависки и др. пияници, безумци, безхаберно недовиждащи бяха в затвора и правеха столове (едно време - тухли), ефектът щеше да е несъизмерим по повечето доводи за/против.