Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
RANOPILE - напреднал
Понеже си нямам почти никаква представа от релета искам да попитам да ме насочите какви да използвам. В университета учим за електромагнитни с котва(неутрални, поляризовани) и може би на мен ще ми трябва нещо с друг принцип на действие.
Имам да реша следната задача практически:
Трябва да използвам реле(с времезакъснение 5-10 сек.), което да се задейства от кабел, по който протича напрежение 11-15v(става дума за кола).
Трябва да има един контакт нормално отворен(НО/NO ако не се лъжа така се записваха) и при подаване на напрежение контакта на релето да се затваря(гоня и времезакъснение от около 5-10секунди) - през него(затворения контакт) ще тече ток ~400mA (15v).
Второ реле(или реле в повече контакти) с нормално затворен(НЗ/NC) контакт. При него от друго място ще му се подава напрежение(15v) и трябва да отваря контакта и да прекъсва веригата.
Ако може да ме насочите и какъв елемент да използвам да проверя дали тече ток ~200mA през един светодиоден консуматор, който да му дава индикация вътре в купето дали свети или не ще ви бъде задължен(това което на момента ми хрумна е може би пак реле, което се задейства при протичане на ток през светодиодния консуматор; първоначално си мислех да свържа светодиод(друг тип и с други характеристики) последователно, но изникват други проблеми в този случай(светодиодния фар има вътре в себе си 5 светодиода(а може би и още други елементи) и на всеки се падат по 40mA, което значи че ако свържа още един светодиод през всички ще протича един и същ ток и мисля че с реле ще е по-лесно))
Идеята е да има 2 светодиодни "фара", които да се захранват от едно място и първото реле да затваря веригата след 5-10сек след подаване на напрежение. След това всеки светодиоден фар да има отделна индикация дали свети или не. И когато подам напрежение от друго място да изгасват и двата светодиодни "фара".
Трябва релетата да могат да работят при температури от -30 до 70-80 градуса по целзий или колкото горещо става през лятото.
Та това което според мен ще ми е нужно са проводници(всички елементи искам да са ми в купето и да са лесни за ремонт при нужда), 4 релета(какви си нямам никаква идея), 2 светодиода, които да индикират, че светодиодните фарове светят.
И дали е добре да използвам предпазител 0,5A и дали изобщо има такъв за 12-15v.
moimoimoi - майстор
яначертай схема и ще ти кажем с колегите какво да ползваш :rolleyes:
RANOPILE - напреднал
Eто нещо което мисля че ще работи. Приемам съвети и идеи.
С червен пунктир е дадено положението на контактите след като през даденото реле протече ток.

Прикачен файл

LEDlights.JPG
LEDlights.JPG (35.69 KиБ) Видяна 7977 пъти
moimoimoi - майстор
с няколко думи:
искаш да имаш сигнализация ако ти изгори някоя лед крушка ли?
има тема в раздела за автомобили-дискутирани са различните варианти -заводски и незаводски
или виж тук : http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=341308

и тук viewtopic.php?f=11&t=35905&hilit=%D1%80%D0%B8%D0%B4
Последна промяна от moimoimoi на пет ное 09, 2012 7:09 pm, променено общо 1 път.
RANOPILE - напреднал
moimoimoi написа:
с няколко думи:
искаш да имаш сигнализация ако ти изгори някоя лед крушка ли?
има тема в раздела за автомобили-дискутирани са различните варианти -заводски и незаводски
или виж тук : http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=341308
Но по-важното е автоматично да се включват и изключват дневните светлини. И при евентуален проблем още отвътре да мога да видя дали някоя от тях не работи(общо взето за това е индикацията).
А това с рид ампулите съм го чел преди, но дали тока ще е достатъчен да я включи(задейства, като създаде нужното магнитно поле), защото той е към 200mA.
moimoimoi - майстор
релето за закъснение може да го премахнеш като вземеш захранващ+ от алтернатора-има клема на която се появява + след като е запалил автомобила
реле2 е най нормално автомобилно реле
това което си начертал като реле 3 и 4 трябва да или токов шунт или както в по горните линкове се ползва рид-ампула с навит върху нея проводник
защото ти свързваш последователно лед крушка и бобина на реле при което върху двете ще се получи пад на напрежение по малък от 12 волта,т.е. няма да работят
токовия шунт е с много малко съпротивление,примерно 0.1ом и реално 99% от напрежението отива върху товара,същото е положението и с рид ампулата-намотания върху нея проводник също има малко съпротивление
hidrazin - майстор
Сега да взема да те светна - допълнително монтираните дневни светлини, ако производителят на колата
не ги е предвидил са незаконни. Въпрос на време да попаднеш на подходящия катаджия.
:partyman:
moimoimoi - майстор
да тока е много малък 0.2 ампера,бих ти предложил вместо върху рид ампула да навиеш проводника върху макаричка за конец от шевна машина и да експериментираш,но определено ще трябва доста навивки-20-30 примерно и рид-а го мушкаш в отвора на макарата

аз за дневни съм си пригодил дългите ,последователно на спиралата за дългите през реле съм вързал резистор 1 ом/50вата и като резултат дългите светят на 35%,реленцето си го командвам с копче от купето,досега съм нямал проблеми с органите, на вид е много по леко от късите/т.е. все едно съм си на къси/
hidrazin - майстор
последователно на спиралата за дългите през реле съм вързал резистор 1 ом/50вата и като резултат дългите светят на 35%
И в края на краищата каква е целта на подобно упражнение? Къси нямаш ли?
Така само скъсяваш живота на ламбите.
:partyman:
RANOPILE - напреднал
hidrazin написа:
Сега да взема да те светна - допълнително монтираните дневни светлини, ако производителят на колата
не ги е предвидил са незаконни. Въпрос на време да попаднеш на подходящия катаджия.
:partyman:
А сега аз да те светна, че не си достатъчно запознат по темата.


А за реле ще взема да потърся. Индикацията не е най-важното, но е хубаво да я има

Тема "Какво реле на 12v да използвам?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: