Понеже си нямам почти никаква представа от релета искам да попитам да ме насочите какви да използвам. В университета учим за електромагнитни с котва(неутрални, поляризовани) и може би на мен ще ми трябва нещо с друг принцип на действие.
Имам да реша следната задача практически:
Трябва да използвам реле(с времезакъснение 5-10 сек.), което да се задейства от кабел, по който протича напрежение 11-15v(става дума за кола).
Трябва да има един контакт нормално отворен(НО/NO ако не се лъжа така се записваха) и при подаване на напрежение контакта на релето да се затваря(гоня и времезакъснение от около 5-10секунди) - през него(затворения контакт) ще тече ток ~400mA (15v).
Второ реле(или реле в повече контакти) с нормално затворен(НЗ/NC) контакт. При него от друго място ще му се подава напрежение(15v) и трябва да отваря контакта и да прекъсва веригата.
Ако може да ме насочите и какъв елемент да използвам да проверя дали тече ток ~200mA през един светодиоден консуматор, който да му дава индикация вътре в купето дали свети или не ще ви бъде задължен(това което на момента ми хрумна е може би пак реле, което се задейства при протичане на ток през светодиодния консуматор; първоначално си мислех да свържа светодиод(друг тип и с други характеристики) последователно, но изникват други проблеми в този случай(светодиодния фар има вътре в себе си 5 светодиода(а може би и още други елементи) и на всеки се падат по 40mA, което значи че ако свържа още един светодиод през всички ще протича един и същ ток и мисля че с реле ще е по-лесно))
Идеята е да има 2 светодиодни "фара", които да се захранват от едно място и първото реле да затваря веригата след 5-10сек след подаване на напрежение. След това всеки светодиоден фар да има отделна индикация дали свети или не. И когато подам напрежение от друго място да изгасват и двата светодиодни "фара".
Трябва релетата да могат да работят при температури от -30 до 70-80 градуса по целзий или колкото горещо става през лятото.
Та това което според мен ще ми е нужно са проводници(всички елементи искам да са ми в купето и да са лесни за ремонт при нужда), 4 релета(какви си нямам никаква идея), 2 светодиода, които да индикират, че светодиодните фарове светят.
И дали е добре да използвам предпазител 0,5A и дали изобщо има такъв за 12-15v.
Имам да реша следната задача практически:
Трябва да използвам реле(с времезакъснение 5-10 сек.), което да се задейства от кабел, по който протича напрежение 11-15v(става дума за кола).
Трябва да има един контакт нормално отворен(НО/NO ако не се лъжа така се записваха) и при подаване на напрежение контакта на релето да се затваря(гоня и времезакъснение от около 5-10секунди) - през него(затворения контакт) ще тече ток ~400mA (15v).
Второ реле(или реле в повече контакти) с нормално затворен(НЗ/NC) контакт. При него от друго място ще му се подава напрежение(15v) и трябва да отваря контакта и да прекъсва веригата.
Ако може да ме насочите и какъв елемент да използвам да проверя дали тече ток ~200mA през един светодиоден консуматор, който да му дава индикация вътре в купето дали свети или не ще ви бъде задължен(това което на момента ми хрумна е може би пак реле, което се задейства при протичане на ток през светодиодния консуматор; първоначално си мислех да свържа светодиод(друг тип и с други характеристики) последователно, но изникват други проблеми в този случай(светодиодния фар има вътре в себе си 5 светодиода(а може би и още други елементи) и на всеки се падат по 40mA, което значи че ако свържа още един светодиод през всички ще протича един и същ ток и мисля че с реле ще е по-лесно))
Идеята е да има 2 светодиодни "фара", които да се захранват от едно място и първото реле да затваря веригата след 5-10сек след подаване на напрежение. След това всеки светодиоден фар да има отделна индикация дали свети или не. И когато подам напрежение от друго място да изгасват и двата светодиодни "фара".
Трябва релетата да могат да работят при температури от -30 до 70-80 градуса по целзий или колкото горещо става през лятото.
Та това което според мен ще ми е нужно са проводници(всички елементи искам да са ми в купето и да са лесни за ремонт при нужда), 4 релета(какви си нямам никаква идея), 2 светодиода, които да индикират, че светодиодните фарове светят.
И дали е добре да използвам предпазител 0,5A и дали изобщо има такъв за 12-15v.