Изпратете снимка на всички ваши стандартни и нестандартни решения.
Тани - модератор
Извинявам се за забавянето! Днес премерих дебелините на тръбите и профилите на скеле като на снимката по-горе . Скелето е Krause ClimTec® System
http://www.krause-systems.bg/fileadmin/ ... _70_71.pdf

Стените на вертикалните носещи тръби са с дебелина 2мм , а царгите на площадката са дебели само 1,2мм . От документа по-горе се вижда , че товароносимостта на площадката е 200 кг/м² . Ако направиш площадката с един профил повече или профили с по-голяма дебелина , ще повишиш и товароносимостта! Също така се вижда , че цялото скеле тежи само 84 кг и се транспортира със всеки автомобил, на който може да му падне задната седалка! Лично съм го пробвал с тегло над 250 кг - двама човека и три кофи пълни с лепило за ТИ - почти няма къде да стъпиш , но пусти му мързел да се слиза! Когато се работи върху гладка повърхност - например не много стръмна циментирана площ , то спокойно може да се движиш със скелето на колелата без да слизаш от него!
schuldiner - майстор
Ти за това каза, че греша ако една конструкция е проектирана с някаква здравина, алуминий или стомана си е еднакво на килограми, но разбирам, че просто мислиш за друго . При приоритет скелето да се събира в баничарката и да се разставя от сам човек, да речем алуминият е за предпочитане. Спазваш ограниченията на употребата му и толкова. Ако се изработи от по-тънки стоманени профили, пак за същите килограми, няма да се различава съществено по носимост на платформата. Сигурно си виждал стълби от тенеке, ама те са от най-нискокачествен материал, затова са толкова смотани... иначе на теория не отстъпват на алуминиевите.
Като искаш нещо наистина надеждно и трайно, за много непредвидени случки и - как по-деликатно да се изразя - при риск от бачкерско отношение към инвентара, избираш по-дебела стомана или еквивалента й алуминий.
Тани - модератор
Нали правиш разлика между алуминий и дуралуминий! Сам казваш, че ако ти трябва по-леко скеле трябва да е от алуминий! Помисли си ако за една и съща якост се използва еднакви килограми материал , за какво им е да използват дуралуминия в самолетостроенето например! И защо мобилните скелета са все алуминиеви, за не от значително по- евтината и лесна за обработка стомана! При една и съща товароносимост СПОРЕД МЕН , без да смятам каквото и да било, алуминиевото скеле ще е по-леко. Колкото до "хамалското" отношение - няма какво да му стане на алуминиевото. Единствено трябва да се пазят тези хоризонталните дълги парапети - да не се качваш по средата им и по- точно да не скачаш върху тях. Доста съм мислил по въпроса - повярвай ми! Все пак едно алуминиево скеле е около 2000лв и не мога да си го направя сам , а едно стоманено бих си го изработил за няколко дни и да ми излезе на 1/4 от цената!
schuldiner - майстор
Сега пък самолети... http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=w ... dY2sx0bFWw
Може да се добави, че алуминият се държи по-добре при ниски температури. По-малко корозира от атмосферно влияние, по-лесно се обработва... Но самолетите не са скеле. Нито лодките (при тях номерът е колкото по-голямо, толкова по-стоманено). Може би велосипедът е най-близка аналогия - има леки за състезания и не съвсем леки за повече комфорт и сигурност. Пробваш-харесваш-купуваш (или си правиш сам). Но винаги с едно наум, че повечето леки неща (или тези, които се представят само с това качество) са въздух под налягане.

ПП Може да разчистиш - отдавна се разводнихме...
pavkatay - майстор
schuldiner написа:
Сега пък самолети...
Опаааа. Навлизате в моя територия. :-D
Тани - модератор
Няма защо да разчиствам.Смятам, че избора на материал за скелето е най-важната част от проектирането! Губеше ми се нещо в аргументите ми , но благодарение на линка който даде по-горе ми се изясни. Има минимална дебелина материала , за да може да се обработва и да издържа на динамични натоварвания. Ако тази дебелина е 2мм, то и двата материала покриват изискванията за товароносимост на скелето, но ако използваме стомана, скелето ще е 3 пъти по-тежко! Както виждаш дават товароносимостта не на скеле , а на квадратен метър и товароносимостта зависи единствено от големината на работната площадка.При по-големи натоварвания тя ще се огъне.Затова ти казах , че просто трябва САМО НА ПЛОЩАДКАТА да се усилят двата профила от страни и/или да се добави трети и ще може да носи колкото си искаш! Всички останали елементи са едни и същи, понеже са преоразмерени, но няма как да се направят от по-тънък материал! Същото е и при ел. инсталациите. Въпреки че си изчислил, че 0,25mm² кабел ще е предостатъчен за тока на консуматора и ще бъде защитен от предпазителя, то задължително трябва да използваш 1,5mm² кабел заради механичната устойчивост!
pavkatay написа:
schuldiner написа:
Сега пък самолети...
Опаааа. Навлизате в моя територия. :-D
Ами хайде включвай се де! Недей само да констатираш :wink:
schuldiner - майстор
Тани написа:
Смятам, че избора на материал за скелето е най-важната част от проектирането!
Отивам да си сипя едно, че мноо се депресирах.
Тани - модератор
schuldiner написа:
Тани написа:
Смятам, че избора на материал за скелето е най-важната част от проектирането!
Отивам да си сипя едно, че мноо се депресирах.
Ами явно съм забравил да си прочета поста :lol: Избора на материал е ЕДНО от най-важните неща! :partyman: Не разбрах обаче дали си съгласен с останалата част от мнението :?

Стефане, ако имаш да казваш нещо по същество - кажи, ако не просто си чети и не ни занимавай със себе си!
schuldiner - майстор
Снощи си купих вафлички, ама щото бях разстроен, забравил съм ги на касата. Сега чакам да отворят, че да си ги взема. При това положение, разбираш, няма как да съм съгласен с теб.

За критичната дебелина си го представи така: При действието на някакви сили 1) конструкцията или отделни нейни елементи се деформират 2) деформирането на конструкцията води до деформиране на материала, от който е изградена. Дебелината и формата на профила се подбира според упражнените сили и според качествата на материала (способността да понася деформации без да се разрушава). Казано на прост език конструкциите трябва да са твърди, а материалите еластични. Балансът между двете влияе на избора на материал, но не го определя на 100%, щото варианти много, допълнителни условия също. Определяща е упражнената сила, т.е. експлоатацията. Без нея не може нищо да проектираш. И е разбираемо защо понякога (всъщност почти винаги) и най-добрите проекти се доработват според практиката - не са предвидили всичко, а и не е възможно.
Коментираните алуминиеви скелета са проектирани за конкретни сили, според мен без кой знае какъв запас, затова се ползват с куп ограничения и строго по инструкция. Не може просто да им увеличиш носимостта на платформата и изведнъж да станат пригодни за други натоварвания.

Тема "Изработка на скеле тип 'кула' -как?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: