Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
iavord - специалист
Не съм съсгласен. Има лепила и лепила. Ако се залепи по цялата контактна площ между парчетата защо да не издържи. Lotus Elise мисля, че е първата кола с рама от лепени алуминиеви профили. Просто лепилото няма да се казва капчица, поксипол и прочие ширпотреба. Във варна знам една фирма, дето продава такива лепила.
...и най-важното - подготовката на повърхнините - трябва да са идеално чисти.
agj - майстор
sasim написа:
Да от тях е много ми харесваше, че челюстите му се разчекваха доста.По скоро ще намеря някои да ми направи втулката с резбата и после аз ще си я заваря към основата.Когато и двата детайла вече са от стомана няма да има проблеми със заваррката.С телоподаващото ще стане. Мисля преди това да се пробвам да го заваря старото да видя колко ще изкара.
Обаче ако мислиш да заваряваш чугунената гайка с СО-то по добре не опитвай -няма да стане!Има електроди на Есаб за студено заваряване които работят и на прав и на променлив ток -намери такъв електрод ще ти свърши работа! Детайла е много малък за да му правиш подгряване пък такива малки детайли е възможно да се заварят и арогонодъгово но много зависи какъв е чугуна!

За лепене аз лично не съм съгласен защото колкото и добро де е лепилото едва ли ще издържи на натоварванията при работа с менгемето.
sspoko - специалист
Има си чугунени електроди но с обикновин електрожен се иска опит да се справиш много залепва малко по добро е положението при правотоковите.
sparow - специалист
Аз съм завярял цяло парче с ел.мотора от бормашина пн161 с правотоков електрожен и електроди на норд хромникел.Не съм греял нищо.Само се хващат двата детайла и с флекса се прорязва шев.После се чука заварката да не се напука.Наскоро заварях един капак на ел.мотор,но щом го стегнах се напука.Въпреки че бях спазил технологията . :lol:
Имам и снимки,но не мога да ги кача :?
Bojidar_Donev - специалист
Здравей със огромно закъснение пиша но все пак дано бъда полезен http://prodavalnik.com/shpilki-s-trapet ... -i13867927 от това ще може да се приспособи винт и гайка !
gogo7777 - майстор
То това менгеме сигурно отдавна е отишло в кофата :-D ама айде и аз да се обадя. Азиатските стомани и чугуни се заваряват малко по-различно. Желателно е да се ползва променливотоков апарат, но става и с правотоков. Електрода чугунен със максимално съдържание на никел. Преди заваряването се подгрява детайла до 700-800 градуса. Заварява се на няколко пъти независимо колко е дебел матеряла, като след заварката се чука по шева докато поизтине (ковашка заварка). Изпилва се заварката наполовина и отново заварка и чукане. Така до като се завари изцяло. След това (при напълно изтинал детайл) ако е необходимо се прави наплавяване със стоманен електрод по строго определен начин (шарка) според вида на прилаганата сила на детайла в естествената му среда (в случая с резбовата втулка) сила на опън.

При сивия и избеления чугун е малко по-различно, но в общи линии това е технологията. Е има и тънкости, но те са друга бира :-D
agj - майстор
gogo7777 написа:
То това менгеме сигурно отдавна е отишло в кофата :-D ама айде и аз да се обадя. Азиатските стомани и чугуни се заваряват малко по-различно. Желателно е да се ползва променливотоков апарат, но става и с правотоков. Електрода чугунен със максимално съдържание на никел. Преди заваряването се подгрява детайла до 700-800 градуса. Заварява се на няколко пъти независимо колко е дебел матеряла, като след заварката се чука по шева докато поизтине (ковашка заварка). Изпилва се заварката наполовина и отново заварка и чукане. Така до като се завари изцяло. След това (при напълно изтинал детайл) ако е необходимо се прави наплавяване със стоманен електрод по строго определен начин (шарка) според вида на прилаганата сила на детайла в естествената му среда (в случая с резбовата втулка) сила на опън.

При сивия и избеления чугун е малко по-различно, но в общи линии това е технологията. Е има и тънкости, но те са друга бира :-D
За подгряването добре.... но за изстиването нищо не каза ,или то влиза в тънкостите които са другата бира!?
gogo7777 - майстор
За наплавяване трябва детайла да е студен. Има добри майстори, които твърдят, че даже трябва да се изчака 10-ина часа и тогава да се наплавява :? . Склонен съм да им вярвам :-D .

Сега погледнах в една бумага :-D
Има електроди, които заваряват и без подгряване примерно Кастолин 2-24, ама са си скъпи :lol:
agj - майстор
gogo7777 написа:
За наплавяване трябва детайла да е студен. Има добри майстори, които твърдят, че даже трябва да се изчака 10-ина часа и тогава да се наплавява :? . Склонен съм да им вярвам :-D .

Сега погледнах в една бумага :-D
Има електроди, които заваряват и без подгряване примерно Кастолин 2-24, ама са си скъпи :lol:
Разбира се че има електроди за студено заваряване и не само на Кастолин (писал съм го 4-5 поста по нагоре ) ! :lol:
gogo7777 - майстор
Като се сещам каква мъка беше едно време с Вежена и медната тел :-D . Трудно се намираха чугунени електроди и се импровизираше. Колко брадви и салници съм заварил......мани мани :-D . И след време пак ми ги носят "Абе Жоре пак се спука" Тогава установих, че заварката е "звъняща" и след гимнастиката детайла трябва много бавно да изтине във фурната (с малко расправии с жената :-D )

Тема "Как се заварява чугун?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: