От мобилни телефони до цифрови камери
gogo7777 - майстор
Нещо не вдявам май :-D . Трафа (или трафовете) от микровълнова ще изкарат ли 1кВт мощност, ако работят на 50 херца. И коя намотка трябва да навия наново. Май на мястото на високоволтовата трябва да навия новата вторична. Много се съмнявам, че ще се събере в прозореца дори и да са два еднакви. Нали на всеки трябва да има 14 волта 30-40 ампера, за да получа средна точка. За мен е по-лесно да навия разглобен траф, имам познание и всичко необходимо без желязото. Затова питам за друга честота на работа на трафа, който имам, а и ще стане по-компактно. Идеята е само да помага на акумулаторите, щото ще го пали нощно време да рине сняг :-D
soton - специалист
Какви трафове те гонят,какви електроники,лелеее...турни на електрожена само един диод за 100 - 200 А и си готов,само не забравяй да включваш бичето след като си включил стартера да върти,което се прави с един ключ с дълъг кабел в ръцете на тоя дето кара трактора.Тука при мен с това цело село си палят тракторите.
gogo7777 - майстор
Това с електрожена не ме устройва :-D . Преди му давах моя инверторен електрожен, но е много небрежен завалията се бърка полюсите и става страшно. Бичето ще стои в багера свързано постоянно и дългия кабел ще е захранващия :-D .
Два трафа за микровълнова от вторични суровини, малко шина и четири диода.
Аха схванах идеята с греца и без средна точка :-D . Някой знае ли приблизително колко навивки на волт се пада на един такъв траф от микровеле. Ако се съберат намотките ще купя два еднакви (малко трудна работа).
soton - специалист
Е как ще обърка полюсите като е свързан постоянно,а и аз говоря за обикновен електрожен,а не за инверторен.Това с трафовете от микровълнова е все едно си правиш електрожен,ама по трудния начин, и няма да имаш падаща характеристика.Но в края на краищта виж ми подписа - той е точно за такива случаи.
Колеги имам желание но не и познание .Трафовете които имам са 3 типа .от микро вълнова .монофазен 220 на36 с правоъгълен магнито провод като първичната е на 2 бобини и вторичната навита върху тях .3 тип 220 на 36 форма на магнито провода Ф.Кой е най подходящ за случая .Ще навивам само вторична.трябва ли вторичната да е двупроводна.
soton - специалист
Тоя от микровълнова го забрави или го подари на някой дето го мразиш,а от другите виж кой има сечение на сърцето поне 20 тина кв.см. и разбира се да можеш да го разглобиш.Пиши какво си решил.
alsted - майстор
От питания по форумите много знаещи биха могли да научат от амбициозни практици много полезни неща ... Основно - наистина си трябва електроника следяща разряд, заряд, напрежение, време, пад ... Генералния проблем е " устройството зад волана"!!! Дали ще се стартира винаги без никакъв акумулатор или с такъв има огромна разлика. Ако ще е без - "бичето" ще трябва на празен ход да има поне 18V, което е пагубно за електрониката в мига преди старта. Ако старта е паралелно с акумулатор - ! Времето, в което не "се стартира", се нагнетява ток обратно, което е свързано с много интензивно отделяне на водород :!: Лично при подобна ситуация при съмнение, че бичето "е заминало" откачих едната щипка да видя дали ще прескочи искра ... Последва много яка експлозия и невероятен шанс за личността ми ...
Иначе имам ламели за подходящ траф (без електроники, на 50Hz) и бих ти ги подарил при интерес - пиши на лични.
pansim - майстор
Малко уточнение - ВИНАГИ се стартира с акумулатор. ВИНАГИ!!!
"бичето" трябва да е така направено, че да осигурява ток за зареждане на акумулатора примерно до 20-30А което е безопасно за самия акумулатор, но при стартиране, трябва тока да се увеличи примерно до 150А за да подпомогне ефективно завъртането на стартера.
Тогава е напълно безопасна експлоотацията на "бичето"
Естествено това може да се постигне с електроника, която много от пишештите тук не обичат :-D
Не всичко може да се получи простичко и лесно та и безопасно!!!
На всички останали "експериментатори" пожелавам поне да носят препазни очила :cool:
angelfilev - специалист
pansim написа:
Малко уточнение - ВИНАГИ се стартира с акумулатор. ВИНАГИ!!!
"бичето" трябва да е така направено, че да осигурява ток за зареждане на акумулатора примерно до 20-30А което е безопасно за самия акумулатор, но при стартиране, трябва тока да се увеличи примерно до 150А за да подпомогне ефективно завъртането на стартера.
Тогава е напълно безопасна експлоотацията на "бичето"
Естествено това може да се постигне с електроника, която много от пишештите тук не обичат :-D
Не всичко може да се получи простичко и лесно та и безопасно!!!
На всички останали "експериментатори" пожелавам поне да носят препазни очила :cool:
Всичко е точно и твърдя от личен опит, че "Биче" тип трансформатор-изправител е противопоказно за електрониката. Вършело е работа за старите мотори с електромехенично реле-регулатор и без никаква електроника.
Имам руско, но и на ум не ми идва да го използвам, след като знам какво съм съсипал.
hidrazin - майстор
Обещах на приятел да му направя Биче, за да може по-лесно да си пали багера.
Ами той багера за който ще е бичето сигурно е тъпкан с електроника? :?
:partyman:

Тема "Траф и схема за изработка на Биче" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: