• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
N_Marinov - напреднал
Случайно някой имали сервизно ръководство за Midea MSG-24HR (не за 24HRN2) за да видя алгоритмите на тази платка..
никаде не намерих намирам само за 24HRN2 който е по нов...

иначе при -2 градуса до 0 (колкото беше днес в ранния преди обед) ситуацията е следната работи 3 минути почива 20-23 минути но докато работи ми направи впечетление че работи в края почти на максимална мощност 2980W.

при дефрост тази сутрин успях да замеря каквео се случва и водата на изхода от ТО-то падна до 5 градуса... (входа пропадна на 18).
чудя се дали неми трябва някакъв буфер.
a_stoev - майстор
N_Marinov написа:
иначе при -2 градуса до 0 (колкото беше днес в ранния преди обед) ситуацията е следната работи 3 минути почива 20-23 минути но докато работи ми направи впечетление че работи в края почти на максимална мощност 2980W.

при дефрост тази сутрин успях да замеря каквео се случва и водата на изхода от ТО-то падна до 5 градуса... (входа пропадна на 18).
чудя се дали неми трябва някакъв буфер.
зареждай антифриз. Няма да си първия нито последния замразил топлообменник при дефрост на самоделна термопомпа. Нямаш защита по ниско и температура. Обема на водата трябва да е по 10 л на kW климатична мощност.
N_Marinov написа:
вече са при мен два пластинчати топлообменика :
1. - SR-B3-14A-50-3: 5 kW-7 kW-0.7 m² той е за бойлерния кръг
2. - SR-B3-23A-40-3: 7.5 kW-10.5 kW - 0.92 m² той е за отоплението/охлаждането
Смени топлообменика на бойлерния кръг да е еднакъв с отоплителния. разликата в цената е мижава - 50лв. Целта е в преходните сезони да може да работи само за бойлера. С малкия топлобменник ще тормозиш агрегата. Логиката на управление няма да се промени особенно. Всъщност бойлера да си взема колкото може в отоплителния/охладителния сезон, а в преходните просто превключваш към друг сензор монтиран на бойлера. Малко трябва да го подпреш, да дига по високи градуси.
Какво имаш под помпа с електроно управление? По Т или P или I?
Ahmakov - специалист
a_stoev написа:
... Целта е в преходните сезони да може да работи само за бойлера. С малкия топлобменник ще тормозиш агрегата. Логиката на управление няма да се промени особенно. Всъщност бойлера да си взема колкото може в отоплителния/охладителния сезон, а в преходните просто превключваш към друг сензор монтиран на бойлера. Малко трябва да го подпреш, да дига по високи градуси.
Какво имаш под помпа с електроно управление? По Т или P или I?
Къде е монтиран топлообменника за БГВ, след четирипътника ли? В какъв режим да работи, в преходните сезони, на охлаждане или отопление?... :? :lol:

Имаш поща, ама без Пейо.
a_stoev - майстор
Ahmakov написа:
a_stoev написа:
... Целта е в преходните сезони да може да работи само за бойлера. Всъщност бойлера да си взема колкото може в отоплителния/охладителния сезон, а в преходните просто превключваш към друг сензор монтиран на бойлера. Малко трябва да го подпреш, да дига по високи градуси.
Къде е монтиран топлообменника за БГВ, след четирипътника ли? В какъв режим да работи, в преходните сезони, на охлаждане или отопление?... :? :lol:

Имаш поща, ама без Пейо.
Наричам за кратко ТО за БГВ, ТОБГВ и ТО за климатизация, ТОК.
В преходните сезони агрегата ще работи на отопление при спряна циркулационна помпа на ТОК. През тях няма да е необходимо да има цикли на размразяване. Ако е студено се предполага ще се ползва ТОК и ще има от къде да взема топло за дефрост. Трябва да се пипне малко управлението, да не е платката на климатика, да може при ниска консумация на студ, когато топлото е недостатъчно да се пуска цикъла за отопление на БГВ и да спира помпата на ТОК. Другия вариант е да се монтира байпасен и отсекателен магнит вентил.
Фабрични агрегати за климатизация и топла вода ползват 2 четирипътни вентила за да може да работи за БГВ и без да е в режим отопление. За самоделна машина не мисля, че е оправдано такова усложняване, най вече заради липсата на подходящо готово управление. Ти какво предлагаш?
N_Marinov - напреднал
За много години на всички.......

На темата топлообменника на бойлера е вързан преди 4-пътния вентил, този на системата е където му е мястото (на мястото на вътрешното тяло)
Помпата е Грундфос Алфа 2 и работи по "Горна крива на пропорционално налягане - PP2" дебита според графиката на мощност е 0,8-0,9 м3/h
помпата на бойлерния кръг е вързана към компресора, помпата на климатизацията е вързана централно и работи постоянно.
Днес поръчах RTH-5 за да лъже климата и да я форсира когато ми трябва БГВ.
малко снимки на ТНТМ-то

Относно управлението поради ред причини за сега ще се мъча със платката от климатика (благодарности на Ахмаков), в тоя ред на мисли ако на някой му трябва чилърен контролер ELIWELL ECH211 но със заключени отоплителни функции да си казва, само охладителните са отключени.

Тепърва трябва да изграждам температурния мониторинг, и другото което малко ме притеснява е че понеже цялата сситема си я правих САМ включително и зареждането с фреон как мога да разбера дали е наред грамажа? понеже в леките режими машината достига до 15А в края на 3 минутния цикъл което е доста повече от предвидените 13,9А
днес ще взема пак едни манометри какви трябва да са показанията в работен режим за фреон 22

Прикачен файл

IMAG0282.jpg

Прикачен файл

IMAG0283.jpg

Прикачен файл

IMAG0281.jpg

Прикачен файл

IMAG0280.jpg

Прикачен файл

IMAG0279.jpg
N_Marinov - напреднал
Имам въпрос с какво мерите изразходваната електроенергия?
Това ща станели? http://www.stbbg.com/?page_id=21&record_id=8870
Притесняваме основно стартовия ток при тръгване на компресора (поне на амперклещи) преминавам 20А за секунда.

И забравих да споделя, помпата на бойлера е вързана на 1-ва степен на вентилатора на вътрешното тяло. Това работи супер засега, когато дефроства помпата неработи, когато достигне температура във климатичния кръг компресора спира но помпата продължава да върти когато тмпературата във климатичния кръг спадне (или температурата на фреона немога за сег ада определя какво точно става) светла лампа дефрост (компресора спира, 4-ри пътника си остава включен и вентилатора на външното тяло неработи) вентилатора (помпата) спира и не тормози допълнително системата след падане на температурата още компресора се стратира....

Ефекта е че имам постоянно 120л. вода със температура 51 градуса :), има известен дискомфорт при наваксването след къпане но се понася..
Свалих работно време значително със дигиталните твермостати които днес монтирах (седмични от БГТерм някакви Компютерм.. за 49лв./бр.) щастлив съм много.
filmatoplo - майстор
Някой знае ли една оригинална машина колко струва -външно тяло с вграден пластинчат топлообменник -готова за свръзка към вътрешната тръбна отоплителна инсталация :wink: примерно с отоплителна мощност 10-12 киловата :? (консумирана ел мощност сигурно 3 клв) .
idunno - специалист
Aко питаш за ТП- това е на прима виста от търсачката- http://termopompa.ovo.bg/index/hitachi_ ... _voda/0-47
N_Marinov - напреднал
filmatoplo написа:
Някой знае ли една оригинална машина колко струва -външно тяло с вграден пластинчат топлообменник -готова за свръзка към вътрешната тръбна отоплителна инсталация :wink: примерно с отоплителна мощност 10-12 киловата :? (консумирана ел мощност сигурно 3 клв) .
Нямам на представа.. :) предполагам около 4-5000лв. за китайските до 10000лв. за дайкин

Така малко по нови данни бойлера го спрях когато навън стана -5 (няма смисъл не че неправи топла вода но излишно мъчи машината.
Също така се радвам че при -8 -10 работя в много готин режим 4 работа /(6-8) минути почивка. дефрост никакъв... през деня ако е около 0-лата и ни няма в къщи термостатите ги свалят на 19 и гледам че харчи 400-480 w/h поне според електромера :) консумацията скача когато се приберем и темпшературите почнат да се качват на 20-22 градуса.. но за малко докато ги вдигне и после пак леко полека цък-цък..

намерих едно велико безумие което съм сътворил... незнам къде ми е бил акъла че не сложих ТО-тата във външното тяло. а то на терасата и да си бях пуснал 4 тръби по 1" в пода навремето а се мъча като ненормалник (тялото на безумно място навън на 21м. височина вътре вървят тръби за фреон.. глупости).

Иначе в момента разработваме с аверчето едно атмелско управление за бойлера (диф термостат и форсиращ режим в едно и логер на температурите и ампеража)

Както споменах преди помпата на бойлера е вързана на 1-ва скорост на вентилатора на вътрешното тъяло и респективно бачка много готино НО във времето на почивка на компресора тя работи и сваля Т на водата с около 6 градуса, тея дни като беше топло машината почиваше по 1-1,30 часа преди включванията и водата нпралктика истива а при -5 иам много топла вода поради честите включвания, затова сега един диф термоста на захранването и ще пазя топлината вътре и при достигане на Т бойлер минимун направо сменя въздушния датчик с такъв на 10 КОм-а (25 градуса) и машината тръгва принудително :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Въпрос за термопомпено решение на климатизация на жилище" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: