Тази тема е за мечтатели философи и изобретатели.
ivanovbg - майстор
Ще ви кажа и моята идея за малка ТЕЦ. Вместо вода се използва фреон който се загрява в един слънчев колектор - задвижва генератора, после се охлажда и пак в панела. Нощно време може и от чилър или термопомпа да се загрява. Чиста работа, ма не мога да смогна финансово за проекта.
dyaneff - майстор
Като амонячен хладилник ли? :partyman:
fox_vt - майстор
Какъв ще е този генератор и как ще генерираш толкова изпарен фреон за да го завъртиш.
ivanovbg - майстор
Ти не си ли правил като малък двигателчета за модели с СО2 ? Преправяхме ги от етерноглицериновите. Летяха с тях самолетчетата с едно патронче за газирана вода.
ivanovbg - майстор
fox_vt написа:
Какъв ще е този генератор и как ще генерираш толкова изпарен фреон за да го завъртиш.
За да развъртя генератора ми трябват 750 литра/мин пари при налягане от 20 бара за пълна мощност. За генератор ще ползвам асинхронен трифазен двигател 3киловата. Та иначе съм го измислил, но няма кой да ми сметне колко голям да ми е резервоара за фреон и площта на колектора.

Та ако има още някой щур като мен, да пише.
VLADO66 - майстор
Иванов,ето ти една темичка да дерзаеш www.mazeto.net/index.php?topic=6745.0
fox_vt - майстор
ivanovbg написа:
fox_vt написа:
Какъв ще е този генератор и как ще генерираш толкова изпарен фреон за да го завъртиш.
За да развъртя генератора ми трябват 750 литра/мин пари при налягане от 20 бара за пълна мощност. За генератор ще ползвам асинхронен трифазен двигател 3киловата. Та иначе съм го измислил, но няма кой да ми сметне колко голям да ми е резервоара за фреон и площта на колектора.

Та ако има още някой щур като мен, да пише.
Точно в това е проблема 750 литра си е доста обем а за да създадеш 20 бара ще ти трябва още повече а колектора който ще изпари фреона как ще задържи налягането е друг въпрос за циркулацията да не говорим,а колко ще издържи семеринга на генератора преди да офъска фреона.По добре с фотоволтаици по просто и надеждно.
ivanovbg - майстор
Ти се бъзикаш.

Едно време в двореца на пионерите направихме карт с въздушен двигател. Двигателя беше от балканче. Лесно се приспособява. Слагаш един малко по особен клапан отгоре и буталото като стигне ГМТ го повдига и пуска вътре въздуха под налягане от бутилката. С неговата дължина се регулираше аванса така да се каже. На буталото се занитваше една стоманена ламаринка, че първия път го пробихме. Регулатора на налягането беше руски с промишлен омаслител. С една 20 литрова бутилка от акваланг правеше почти 2 обиколки на пистата- около 750 метра. Старта беше супер, но после бензина си казваше думата.
dyaneff - майстор
Няма съмнение много революционна идея. Ама защо толкова много фреон ? Не се съмнявам, че си го сметнал, ама много ми изглежда.
ivanovbg - майстор
fox_vt написа:

Точно в това е проблема 750 литра си е доста обем а за да създадеш 20 бара ще ти трябва още повече а колектора който ще изпари фреона как ще задържи налягането е друг въпрос за циркулацията да не говорим,а колко ще издържи семеринга на генератора преди да офъска фреона.По добре с фотоволтаици по просто и надеждно.
То климатиците в колите без прода изпуснат правят 25бара. Абе ти компресор за климатик не си ли виждал - и двигателя и компресора в един общ корпус и излизат само едни жици? А семерингите на компресорите на климатиците колко време издържат?

То 750 литра за минута изпарение не са и много ако се замислиш.

Фреона не съм го сметнал колко кила трябва да е. Мене ми трябва толкова като е изпарен да се генерира.

Тема "Соларна термопомпа" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: