• 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 52
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
ge6aaaa3 - специалист
Тани, спирам да споря, защото нямам знанията, за да направя изчисленията и да говоря с цифри. Както виждам, и ти не боравиш с такива и е безмислено да продължаваме. Просто дадах предложение, което смятам за добро. :wink:
Тани - модератор
Достатъчно ли ще е да сметна колко киловатчаса има в 200 килограма и какъв пробег осигуряват? Ти сметни колко пъти ще спреш и колко енергия ще събереш от 2 секундното спиране умножено по броя спирания. Така ще проверим кое е по смислено . Искаш ли? Ти поне ще си свободен да избереш произволна цифра, а аз трябва да съм точен.
ivanovbg - майстор
ge6aaaa3, аз пък мога да смятам :-D
Да направим една сметка :
1. при спиране от 20 до 0 имаме обратно ускорение -6 м/сек2 при тегло 500кг на автомобила имаме сила която натрупваме в хидравличния акумулатор от 3000кгс. Да сложим 20% хидравлични загуби и ще ни остана 2400кгс. Та тези 2400кгс може да ни изстрелят със ускорение - 4,8 м/сек2 или за 1 сек ще постигнем скорост от 17 км/час.

Тани, ха сега сметни каква мощност сме рекуперирали.

Имай на предвид че колкото е по голяма масата толкова повече ще е натрупаната сила. Същото е като да скачаш на батут. Със съвсем малко усилие поддържаш отскока, а с малко повече се изстрелваш.

Та затова са го забранили във Формулата - няма никакво развитие, всичко е отдавна известно и изпитано.
ge6aaaa3 - специалист
Тани, не си ме разбрал. Не твърдя, че ще караш само на тази "система". Както знаеш, най-голяма консумация на енергия има при тръгване. Целта е хидромотора да "бута" първите 1-2секунди, когато мотора би черпил огромен ток. Иначе след тръгването, си караш на ток, но по равно, ще използваш енергия, необходима само за покриване на загубите в триене. Иначе необходимите сметки ги е направил колегата отгоре.
Тани - модератор
И как точно сложи силата в акумулатора ? Там не се ли събираше ЕНЕРГИЯ? Какво значи кгс

Няма никакъв смисъл да смятам какво се събира от намаляването от 20 до 0 защото това са трохи в сравнение с това, което можем да постигнем със същото утежняване на автомобила , но с акумулатори! С допълнителните 200 кг акумулатори ще изминем допълнително над 100 километра. Хайде сметни сега това на колко спирания се равняват и дали може да се спечелят допълнителни 100км пробег с предлаганото усложняване и утежняване на автомобила с допълнителни системи за регенерация?

ПП ge6aaaa3, точно колкото енергия е необходима за тръгване, толкова енергия , но в обратна посока е необходима и за спиране! С две думи вече сме я върнали в акумулатора и я използваме за тръгването после! Това ВЕЧЕ Е ВГРАДЕНО ВЪВ ВСЕКИ ЕЛЕКТРОМОБИЛ И ХИБРИД!Не гледахте ли видеата по-горе! Омръзна ми да го повтарям! Предлаганата хидравлична система ще е от полза единствено ПРИ РЯЗКО СПИРАНЕ! Колко пъти ти свирят гумите като спираш ? Нали не караш на Формула1?
ivanovbg - майстор
Тани, не искам да се караме за глупости. Просто един хидроакумулатор би вършил повече работа в градски условия и ще е доста пъти по евтин и дълговечен. Няма да тежи 200кг я има 50 я няма съде маслото. Има така наречените карбонови бутилки, а хидромоторите са едни от най малките и леките спрямо мощността си. В тях може и да се интегрират и електрическите. Хем ще са с маслено охлаждане. В края на краищата винаги конструкторите на автомобили ще ни забатачат в скъпия вариант. И за мен би било по добре да закача едно компютърче, да развия няколко жици и да подменя една кутийка с бели ръкавици, отколкото да се оцапам целия в масло за същите пари :-D

Новите коли имат много по чести проблеми с електрониката като нови отколкото механични с мотора. Все пак всичко се прави в Китай вече :-D
Тани - модератор
:partyman:

Ами явно затова поне аз не знам за вграден такъв в сериен автомобил! Ако ти знаеш дай линк. Ще ми е интересно да им видя тт данните! Относно скъпия вариант, ако говориш за хибридите мога отчасти да се съглася с тебе , защото не знам колко би струвала хидравлична регенерация. За електромобилите обаче няма как да се съглася! Това си им е стандартно оборудване и с нищо не оскъпява електромобила, за разлика от една допълнителна хидравлична регенерация, парите от която биха могли да се вложат в допълнителни акумулатори и ефекта да е по-добър!
ivanovbg - майстор
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=5472811

Само са забравили да уточнят че системата е хидравлична, а въздуха само е пружина.
dyaneff - майстор
Любимата марка на всички колеги. :lol:
MrMurdjo - майстор
Без майтап :)

Само се чудя, при наличие на хидравлична помпа за високо налягане и огромен хидроакумулатор, защо не съхранят и хидропневматичното окачване, което прави марката уникална сред всички други.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 52

Тема "Електромобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: