Тани, спирам да споря, защото нямам знанията, за да направя изчисленията и да говоря с цифри. Както виждам, и ти не боравиш с такива и е безмислено да продължаваме. Просто дадах предложение, което смятам за добро.  
								
															
																															
																								
															Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
		
		
		
		
		
	
		
		
			 
		
	
		ge6aaaa3 
	
				- специалист			
				
				515 мнения в "Електромобил"
		
		
			 
		
	
		Тани 
	
				- модератор			
				
				- Мнения: 7137
 
Достатъчно ли ще е да сметна колко киловатчаса има в 200 килограма и какъв пробег осигуряват? Ти сметни колко пъти ще спреш и колко енергия ще събереш от 2 секундното спиране умножено по броя спирания. Така ще проверим кое е по смислено . Искаш ли? Ти поне ще си свободен да избереш произволна цифра, а аз трябва да съм точен.
								
															
																															
																								
															
		
		
			 
		
	
		ivanovbg 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 5269
 
ge6aaaa3, аз пък мога да смятам 
 
Да направим една сметка :
1. при спиране от 20 до 0 имаме обратно ускорение -6 м/сек2 при тегло 500кг на автомобила имаме сила която натрупваме в хидравличния акумулатор от 3000кгс. Да сложим 20% хидравлични загуби и ще ни остана 2400кгс. Та тези 2400кгс може да ни изстрелят със ускорение - 4,8 м/сек2 или за 1 сек ще постигнем скорост от 17 км/час.
Тани, ха сега сметни каква мощност сме рекуперирали.
Имай на предвид че колкото е по голяма масата толкова повече ще е натрупаната сила. Същото е като да скачаш на батут. Със съвсем малко усилие поддържаш отскока, а с малко повече се изстрелваш.
Та затова са го забранили във Формулата - няма никакво развитие, всичко е отдавна известно и изпитано.
								
															
																															
																								
															Да направим една сметка :
1. при спиране от 20 до 0 имаме обратно ускорение -6 м/сек2 при тегло 500кг на автомобила имаме сила която натрупваме в хидравличния акумулатор от 3000кгс. Да сложим 20% хидравлични загуби и ще ни остана 2400кгс. Та тези 2400кгс може да ни изстрелят със ускорение - 4,8 м/сек2 или за 1 сек ще постигнем скорост от 17 км/час.
Тани, ха сега сметни каква мощност сме рекуперирали.
Имай на предвид че колкото е по голяма масата толкова повече ще е натрупаната сила. Същото е като да скачаш на батут. Със съвсем малко усилие поддържаш отскока, а с малко повече се изстрелваш.
Та затова са го забранили във Формулата - няма никакво развитие, всичко е отдавна известно и изпитано.
		
		
			 
		
	
		ge6aaaa3 
	
				- специалист			
				
				- Мнения: 397
 
Тани, не си ме разбрал. Не твърдя, че ще караш само на тази "система". Както знаеш, най-голяма консумация на енергия има при тръгване. Целта е хидромотора да "бута" първите 1-2секунди, когато мотора би черпил огромен ток. Иначе след тръгването, си караш на ток, но по равно, ще използваш енергия, необходима само за покриване на загубите в триене. Иначе необходимите сметки ги е направил колегата отгоре.
								
															
																															
																								
															
		
		
			 
		
	
		Тани 
	
				- модератор			
				
				- Мнения: 7137
 
И как точно сложи силата в акумулатора ? Там не се ли събираше ЕНЕРГИЯ? Какво значи кгс 
Няма никакъв смисъл да смятам какво се събира от намаляването от 20 до 0 защото това са трохи в сравнение с това, което можем да постигнем със същото утежняване на автомобила , но с акумулатори! С допълнителните 200 кг акумулатори ще изминем допълнително над 100 километра. Хайде сметни сега това на колко спирания се равняват и дали може да се спечелят допълнителни 100км пробег с предлаганото усложняване и утежняване на автомобила с допълнителни системи за регенерация?
ПП ge6aaaa3, точно колкото енергия е необходима за тръгване, толкова енергия , но в обратна посока е необходима и за спиране! С две думи вече сме я върнали в акумулатора и я използваме за тръгването после! Това ВЕЧЕ Е ВГРАДЕНО ВЪВ ВСЕКИ ЕЛЕКТРОМОБИЛ И ХИБРИД!Не гледахте ли видеата по-горе! Омръзна ми да го повтарям! Предлаганата хидравлична система ще е от полза единствено ПРИ РЯЗКО СПИРАНЕ! Колко пъти ти свирят гумите като спираш ? Нали не караш на Формула1?
								
															
																															
																								
															Няма никакъв смисъл да смятам какво се събира от намаляването от 20 до 0 защото това са трохи в сравнение с това, което можем да постигнем със същото утежняване на автомобила , но с акумулатори! С допълнителните 200 кг акумулатори ще изминем допълнително над 100 километра. Хайде сметни сега това на колко спирания се равняват и дали може да се спечелят допълнителни 100км пробег с предлаганото усложняване и утежняване на автомобила с допълнителни системи за регенерация?
ПП ge6aaaa3, точно колкото енергия е необходима за тръгване, толкова енергия , но в обратна посока е необходима и за спиране! С две думи вече сме я върнали в акумулатора и я използваме за тръгването после! Това ВЕЧЕ Е ВГРАДЕНО ВЪВ ВСЕКИ ЕЛЕКТРОМОБИЛ И ХИБРИД!Не гледахте ли видеата по-горе! Омръзна ми да го повтарям! Предлаганата хидравлична система ще е от полза единствено ПРИ РЯЗКО СПИРАНЕ! Колко пъти ти свирят гумите като спираш ? Нали не караш на Формула1?
		
		
			 
		
	
		ivanovbg 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 5269
 
Тани, не искам да се караме за глупости. Просто един хидроакумулатор би вършил повече работа в градски условия и ще е доста пъти по евтин и дълговечен. Няма да тежи 200кг я има 50 я няма съде маслото. Има така наречените карбонови бутилки, а хидромоторите са едни от най малките и леките спрямо мощността си. В тях може и да се интегрират и електрическите. Хем ще са с маслено охлаждане. В края на краищата винаги конструкторите на автомобили ще ни забатачат в скъпия вариант. И за мен би било по добре да закача едно компютърче, да развия няколко жици и да подменя една кутийка с бели ръкавици, отколкото да се оцапам целия в масло за същите пари 
 
Новите коли имат много по чести проблеми с електрониката като нови отколкото механични с мотора. Все пак всичко се прави в Китай вече
								
															
																															
																								
															Новите коли имат много по чести проблеми с електрониката като нови отколкото механични с мотора. Все пак всичко се прави в Китай вече
		
		
			 
		
	
		Тани 
	
				- модератор			
				
				- Мнения: 7137
 
Ами явно затова поне аз не знам за вграден такъв в сериен автомобил! Ако ти знаеш дай линк. Ще ми е интересно да им видя тт данните! Относно скъпия вариант, ако говориш за хибридите мога отчасти да се съглася с тебе , защото не знам колко би струвала хидравлична регенерация. За електромобилите обаче няма как да се съглася! Това си им е стандартно оборудване и с нищо не оскъпява електромобила, за разлика от една допълнителна хидравлична регенерация, парите от която биха могли да се вложат в допълнителни акумулатори и ефекта да е по-добър!
		
		
			 
		
	
		ivanovbg 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 5269
 
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=5472811
Само са забравили да уточнят че системата е хидравлична, а въздуха само е пружина.
								
															
																															
																								
															Само са забравили да уточнят че системата е хидравлична, а въздуха само е пружина.
Тема "Електромобил" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
 - ↳ Вашите ремонти
 - ↳ Кухня
 - ↳ Баня
 - ↳ Дневна
 - ↳ Спалня
 - ↳ Детска
 - ↳ Градина
 - ↳ Коридор
 - ↳ Тераса и балкон
 - Направи сам
 - ↳ Направи сам
 - ↳ Ремонтирай сам
 - ↳ Къде е по-евтино?
 - ↳ Дърводелство
 - ↳ Ел. инструменти
 - ↳ Металообработване
 - ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
 - Строителство
 - ↳ Всичко за вилата
 - ↳ Къщи
 - ↳ Саниране
 - ↳ Хидроизолация
 - ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
 - Сухо строителство
 - ↳ Окачени тавани
 - ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
 - ↳ Сухи и повдигнати подове
 - ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
 - ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
 - Въпроси и Отговори
 - ↳ Полезни съвети
 - ↳ Автомобили
 - ↳ Партньори
 - ↳ Боядисване и Декориране
 - ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
 - ↳ Водоснабдяване и канализация.
 - ↳ Всичко за ремонта
 - ↳ Електротехника
 - ↳ Отопление
 - ↳ Газификация
 - ↳ Електроника и Схеми
 - ↳ Газобетон
 - ↳ От всичко по малко
 - ↳ Компютри и периферия
 - ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
 - ↳ Мобилни устройства, GSM-и
 - ↳ Нека се запознаем
 - ↳ Recycle Bin
 - Статии
 - ↳ Практични решения
 - ↳ Качване на снимки
 - ↳ Какви статии искате?
 - ↳ Готварство, туршии и зимнина
 - ↳ Отмора и шеги
 - ↳ От нищо нещо
 - ↳ Не е за вярване
 - ↳ Литература
 - ↳ Връзки към Интересни сайтове
 - Магазин
 - ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
 - ↳ Крадeни инструменти !!!
 

