В случая няма да има натоварване в средата,а как да го кажа-линейно-т.е. гумата на автомобила ще преминава през примерно средата от единия до другия край така че мисля че трябва да се укрепи повече по посоката на натоварването.
При отвор 105х105 и капак 115х115см ( даже е 120 в едната посока), масата е 44кг, и то без винкелите. Намерих за 4мм ламарина маса 33,4кг/кв.м. С винкелите/профилите ще отиде над 50кг капак.
Правилно ли смятам, че в началния момент на вдигане, трябва да приложиш над 25 кг за да тръгне? После ясно че намалява силата. Да взема да сложа 2 амортисьора по 1000N от тия за матраците. Ще съм голям гъзар.
Дървения вариант - ако сложа 10 ребра по 105 см и едно по средата напряко стават
11х1,05х0.1х0.05=0.058 куб.м. Колко горе-долу тежи кубик сух чам? Не е смолист.
Минуса е , че това дървеното трябва цялото да се вади, а метала само се вдига от едната страна.