Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
evparts.alle - специалист
Всичко е точно така.
Само да добавя че имах предвид, че "опасното" най-вече става опасно когато батерията остарее..
Ако батерията се ползва от обикновен потребител става опасно и то доста(стара+надута=сериозен риск).. поради това не ги допускат за велосипед.
Обикновения човек я вижда, че се е надула и пари, но това нищо не значи за него.
На мен 100 от 100 ЛИ-ПО-та са ми се надували. За клас 500 ХК хели става дума, карал съм и с малка батерия 2200 та до 3500 Мач. Мотора е бил на минимума обороти.
:)
zec ingenering - специалист
Благодаря ти за отговора evparts, виждам че повечето сте се занимавали с RC и оттам имате определени впечатления, аз също имам някакъв опит с тия батерийки, но и попрочетох тук-там по нещо. До колкото знам от доста години всички GSM-ми, смартфони и секаква друга consumer Electronics ползват точно Li-Po и ако гърмяха ей така си мисля, че нямаше спокойно да си държа GSM-ма до главата.
Впрочем развитието на обикновената Литиево-йонна батерия е в посока на повишена устойчивост и безопасност и Li-Po технологията дава точно това, тя именно дава възможността за широкото приложение на този вид батерии. Тук трябва да кажа, че Li-Po изобщо не означава гърмяща батерия за RC, а само вид технология, която може да бъде от различен вид химия, също различна разновидност на самата технология и в крайна сметка - различни крайни специфични параметри на продукта (според предназначението му). Накрая идва и момента на производството, където в голямото разнообразие от възможни параметри се намесва и качеството, както и възможностите на самият производител.
Между другото, всички занимаващи се с RC знаят (казвам го за другите), че там BMS няма, щото всеки мили-ом в повече е нежелан. Освен това те са предназначени за няколко минутно състезание и броят цикли съвсем не е най-важният п-р, отделно при зареждане се вкл. външен балансер, а при разряд (с 50С напр.) не се следи всяка клетка по отделно и възможността за бум е доста реална, иначе казано всичко е в ръцете на RC любителя и зависи от неговите познания, умения и внимание.

Аз лично се стремя употребата на електровелосипед да стане нещо обичайно и неангажиращо ежедневие за повече хора. Е маниаци като вас и мен ще има винаги разбира се! Иначе няма да е интересно. :) :) :)

Ето един линк от многото по темата, за който му се чете:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_polymer_battery

Това са снимки на думнали клетки от мой батерии. Няма абсолютно никакви поражения освен самите клетки. Едната е по време на доставката от Китай, а другата по-късно. Втората си вървеше нормално, но ми направи впечатление че в един момент се зарежда и зарежда….вече 10часа и не светва зелено. Отворих я и какво да видя…. Всъщност дългите изводи на светодиода на контролната платка пробиват клетката и нищо страшно не се случва, освен че трябва да се смени. За мен при нормална експлоатация това са напълно безопасни батерии.

Прикачен файл

DSC00341.JPG

Прикачен файл

DSC00340.JPG

Прикачен файл

DSC00077.JPG

Прикачен файл

DSC00075.JPG
evparts.alle - специалист
Я да не съм голословен да добавя малко видео мат`рял:
youtube > li-po explode
http://www.youtube.com/results?search_q ... MWvrxN-96I

Батериите в ГСМ-етата са по-скоро ЛИ-ЙОН. ЛИ-ПО си е опасно нещо! (Познават се по това, че едните се зареждат до 4,2 волта, а другите до 4 волта - в ПДФ-ите им си пише к`ви са и до колко се зареждат)
Особено за нормалния потребител не е препоръчително. Рано или късно си има риск.. Не е за колелце (освен ако не си до болка грамотен и с опит, както са такива като нас - да знаеш какво да очакваш и да знаеш, че има риск).
Такова нещо с Хедуейка никога не може да се случи. Дори да се случи е с вероятност 0.01%, няма да е като на клиповете по-горе. Най-много да се загрее или да изпуши едва едва.
Обикновено не се случва нищо обаче!

^Твоите батерии за велосипед дори и да изглеждат клетките отвътре като ЛИ-ПО(ако има такива като тези на снимките ти ) , повярвай ми не са. Никой няма да сложи ЛИ-ПО на батерия за велосипед "заводски". Този китаец ще го.. :axe:

:)
ge6aaaa3 - специалист
Има ГСМ-и с ли-по, не са само ли-йон. Птобивал съм и аз ли-по/старо/, ама не се получи желания ефект. Дори и магическия дим го нямаше. Изглежда трябва да е напълно заредена и така. А на колело, ако се слагат, спокойно може един ламаринен кожух с вентилация да им се направи.
val4o89 - специалист
Току що си отворих телефона СЕ Експерия Х8 и на батерията пише "Li-Polymer, след това нещо на китайски и после 3,7v, след това пак на китайски и 4,2v. Може би е по евтино, но телефонът след един едночасов разговор беше котлон. След него времето в "стендбай" му падна на половина. Абе за момента лифепо4-то е номер едно. Вече 2500км няма промяна, ама грам. Като ходих до село Петърч лятото бях без кутия и пипнах батерията да проверя дали загрява - еми тя беше по студена от температурата на въздуха :)
evparts.alle - специалист
Ами в ГСМ-ите няма такива разряди ама има запалени батерии и там. Има и лаптопи запалени.
Ако нагрява при работа батерията не е добре, ако загрява много - си е лошо!
Луди ли са тия хора!? :?
geordgeo - специалист
И сега какво остава на обикновените хора като мен (макар и с доста познания по електроника) - да си купуват ли LiFePo4 батерии за колелата или да търсят други варианти? Точно сега ми предстои това действие, но още се двоумя какво да си взема... Естествено, най-големият ни проблем са парите, но ако все човек си е приготвил някаква определена сума какъв е най-добрия вариант като тип (батерия)?
ludiagsm - специалист
Интересен спор се заформя ,но гледайки по-отгоре ще ви кажа че за всеки влак си има пътници аз ще карам със смесена батерия 5 амперчаса липо + 16 амперчаса лифе имам си спесифична схема на свързване на двете батерий така че да не си влияят помежду си, а пък от друга страна
като дам яката газ на двата хъба да не ми кляка напрежението а моментално да се изтрелвам напред ;).
Vokil - помощник
Здравейте на всички интересуващи се от темата :) Искам да ви представя моят бюджетен почти завършен проет за електровелосипед :) http://vbox7.com/play:6d5ee1dc97
Ето и няколко снимки (като завърша работата по електрониката и механиката ще го боядисам и ще му сложа нови гуми и предна спирачка но засега е това )
Прикачен файл:
DSCN0565.JPG
Прикачен файл:
DSCN0566.JPG
Прикачен файл:
DSCN0567.JPG
Прикачен файл:
DSCN0568.JPG
Прикачен файл:
DSCN0569.JPG
Както се вижда колелото е Балканче двигателя е преработен алтернатор от голф 3 с изработена от мен електроника за която преди има няма две години "Лудия GSM" ми помогна с няколко съвета за което му благодаря и сега :).Алтернатора си е с неговия ротор махнат е диодния блок и релето за зареждане добавени са 6 шотки диода 60А. 60В. контролера е с крайно стъпало от 24 мосфета IRF3205 свързани в 6 групи по 4 броя колелото върви доста по-добре и бързо на 24 волта но не съм качил клипче :)
sasko12345 - специалист
ludiagsm написа:
Интересен спор се заформя ,но гледайки по-отгоре ще ви кажа че за всеки влак си има пътници аз ще карам със смесена батерия 5 амперчаса липо + 16 амперчаса лифе имам си спесифична схема на свързване на двете батерий така че да не си влияят помежду си, а пък от друга страна
като дам яката газ на двата хъба да не ми кляка напрежението а моментално да се изтрелвам напред ;).
защо така не пада напрежението

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: