Идеята за използване на мотора е стандартна - шлайф машина.
Моторът е от ГДР-ейска пералня с горно пълнене VA 560, а може би 860.
Схемата е свалена точно както бяха кабелите на оригиналната арматура на пералнята.
Имаме две двойки намотки с общ край, На мотора има куплунг с 8 крака, два са за термо защитата, още две двойки са шунтирани помежду си. Термозащитата е точно както на схемата. От самия мотор излизат 5 кабела към силовите контакти на програматора. Синият кабел се явява общ за всички. До тук единствено, ако подам 220 в между 1 и 4, моторът завърта на висока скорост.
Комбинациите 1-2 и 1-3 не работят, моторът само жужи. А по моите представи това са две еднакви намотки, които да дават еднаква мощност при двете комбинации, всяка от които може да е пускова или работна. Демек, да са за бавните обороти, наляво и надясно. Да, ама не ми се получава. Други комбирации не съм ползвал, защото не мога да си представя комбинация, където да протича ток през една намотка директно и през кондензатор в другата.
Нямам голям опит в силните токове и асинхронните електромотори, та викам да сондирам тук мнение сред по-знаещите.
Някакви идеи как този мотор се комутира за бавни обороти с реверс?
Моторът е от ГДР-ейска пералня с горно пълнене VA 560, а може би 860.
Схемата е свалена точно както бяха кабелите на оригиналната арматура на пералнята.
Имаме две двойки намотки с общ край, На мотора има куплунг с 8 крака, два са за термо защитата, още две двойки са шунтирани помежду си. Термозащитата е точно както на схемата. От самия мотор излизат 5 кабела към силовите контакти на програматора. Синият кабел се явява общ за всички. До тук единствено, ако подам 220 в между 1 и 4, моторът завърта на висока скорост.
Комбинациите 1-2 и 1-3 не работят, моторът само жужи. А по моите представи това са две еднакви намотки, които да дават еднаква мощност при двете комбинации, всяка от които може да е пускова или работна. Демек, да са за бавните обороти, наляво и надясно. Да, ама не ми се получава. Други комбирации не съм ползвал, защото не мога да си представя комбинация, където да протича ток през една намотка директно и през кондензатор в другата.
Нямам голям опит в силните токове и асинхронните електромотори, та викам да сондирам тук мнение сред по-знаещите.
Някакви идеи как този мотор се комутира за бавни обороти с реверс?