• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
MrMurdjo - майстор
Идеята за използване на мотора е стандартна - шлайф машина.
Моторът е от ГДР-ейска пералня с горно пълнене VA 560, а може би 860.
Схемата е свалена точно както бяха кабелите на оригиналната арматура на пералнята.
Имаме две двойки намотки с общ край, На мотора има куплунг с 8 крака, два са за термо защитата, още две двойки са шунтирани помежду си. Термозащитата е точно както на схемата. От самия мотор излизат 5 кабела към силовите контакти на програматора. Синият кабел се явява общ за всички.
Прикачен файл:
WashMotor.jpg
До тук единствено, ако подам 220 в между 1 и 4, моторът завърта на висока скорост.
Комбинациите 1-2 и 1-3 не работят, моторът само жужи. А по моите представи това са две еднакви намотки, които да дават еднаква мощност при двете комбинации, всяка от които може да е пускова или работна. Демек, да са за бавните обороти, наляво и надясно. Да, ама не ми се получава. Други комбирации не съм ползвал, защото не мога да си представя комбинация, където да протича ток през една намотка директно и през кондензатор в другата.
Нямам голям опит в силните токове и асинхронните електромотори, та викам да сондирам тук мнение сред по-знаещите.
Някакви идеи как този мотор се комутира за бавни обороти с реверс?
Draganov - специалист
1 комбинирано с 2 и 3 елиминира термозащитата,т.е. тя не функционира,защото няма да изключи.Пробвай 2-4 , 2-5 и 3-4,3-5. Едно може да е общ,но това не значи,че винаги е свързан към мрежата.Програматора може да прави и междинни връзки.
MrMurdjo - майстор
Пичове, отбой :cool:

Грешката се оказа вярна, знанията ми - достатъчни, но практиката - не.
За да направя връзките и да имитирам временно комутациите за проба, преди да окабеля окончателно, използвах една реглета с мъжки плоски клеми от пералнята и кабели с обувки, също от там.
Та на въпросната реглета се оказа, че две двойки клеми са замостени вътрешно в пластмасата. Пак късмет, че не съм засрещнал фазата с нулата, а на практика съм окъсил изводи 2 и 3, кондензаторът е шунтиран и няма как моторът да тръгне.
Всъщност и съпротивлението на намотките не е 35, а 70 ома. Като последно действие преди да се откажа за днес, хванах да меря отново в краищата на жиците и така улових късото съединение. Почнах да откачвам една по една, докато го намерих и къде е.
Моторът си върти точно както се очаква от подобна схема на свързване.
:partyman:

Едит: коригирах горе окъсяване между 2 и 3.
Последна промяна от MrMurdjo на съб мар 30, 2013 8:46 pm, променено общо 2 пъти.
MrMurdjo - майстор
Draganov написа:
1 комбинирано с 2 и 3 елиминира термозащитата,т.е. тя не функционира,защото няма да изключи.Пробвай 2-4 , 2-5 и 3-4,3-5. Едно може да е общ,но това не значи,че винаги е свързан към мрежата.Програматора може да прави и междинни връзки.
Аз вече написах по същото време къде беше проблема.
И на мен ми направи впечатление, но явно немците са вързали през термозащита само бързите обороти. Пуснах темата, защото и аз започнах да мисля за разни възможни комутации, но понеже кондензаторите са твърдо вързани към посочените линии и не минават през пера, така и не можах да си представя приемливо свързване. И както се оказа, с основание.
Верните данни за мотора са така
Прикачен файл:
WashMotor.jpg
MrMurdjo - майстор
Сега още един въпрос към по-знаещите. Бързите обороти работят и даже се и реверсират. Но понеже намотките не са еднакви, би следвало нормалният режим да е въртене само в една посока. Та въпросът ми е коя от двете намотки, съдейки по съпротивлението (броя навивки или сечение), е работна и коя - пускова. Т.е. коя трябва да е във верига директно и коя - през кондензатора.
MIRO_073 - майстор
MrMurdjo написа:
Сега още един въпрос към по-знаещите. Бързите обороти работят и даже се и реверсират. Но понеже намотките не са еднакви, би следвало нормалният режим да е въртене само в една посока. Та въпросът ми е коя от двете намотки, съдейки по съпротивлението (броя навивки или сечение), е работна и коя - пускова. Т.е. коя трябва да е във верига директно и коя - през кондензатора.
Много яка фреза :prayer: . То направо режещ плотер, а пък питаш такива работи :)
MrMurdjo - майстор
Ами нямам кой знае какъв опит с асинхронни двигатели, затова питам. То не че съм получил отговор де :)
Колкото до фрезата, вече нямам нерви да завърша и пусна новата. Че да се похваля :partyman:
romanpm - майстор
=D> Браво за усилията , аз имам два такива мотора и стоят... Би трябвало да е с по малко пусковата ! Пиши ако стигнеш до анализ цветовете на изводите кои за какво е :)
Методи - специалист
Момчета,
дайте съвет за какво да ползвам двигателя от такава пералня. Свалил съм и цялата електрическа част, само не си спомням дали взех програматора. Каква е мощността на електродвигателя?
hidrazin - майстор
Имам си копче, сега ще си шия палто за него.
:partyman:
  • 1
  • 2

Тема "Запецнах на един мотор от немска (ГДР) пералня" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: