Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
freewheel - напреднал
До "Zec enginering"
Вашите двигатели не са "BMC", а са "MAC Shanghai", което разбира се не означава, че са лоши, но те просто не са "BMC", виж линка : http://endless-sphere.com/forums/viewto ... =4&t=22103.
Разликата може да се види по броя на болтовете на фланеца, геометрията на корпуса, дори вътре.
А относно "8FUN", те винаги са били конструктивно доста различни от гореспоменатите две марки, например блока със зъбните колела е коренно различен, на "8FUN" са по- дебели самите зъбни колела в механиката между мотора и коруса. Отделно мотора дори и отвътре е отливка на алуминиева сплав, намотките са различни. А иначе BPM1 и BPM2 са еднакви отвътре, използват взаимозаменяеми части. Разликата е във външната част на корпуса, диаметрите при отворите за спици са различни от двете страни на мотора BPM2.
evparts.alle - специалист
Много страдат всички, който се опитват да монтират батерия по нестандартен начин ..
Я да видим някой нещо ново дали е измислил?
Изключваме багажници и такива варианти дето са лесни и стандартни.

Ето 2 варианта от мен:

С промяна на цялата рамка - прави ги едно момче.
Изображение

С нит гайки направо релсата за рамката(тия грозните кабелаци са само за пробата)
Изображение
Subsa - специалист
Да, моето

Прикачен файл

IMG_2370.JPG
MMIel - специалист
evparts.alle написа:
Много страдат всички, който се опитват да монтират батерия по нестандартен начин ..
Я да видим някой нещо ново дали е измислил?
Изключваме багажници и такива варианти дето са лесни и стандартни.

Ето 2 варианта от мен:

С промяна на цялата рамка - прави ги едно момче.
Изображение

С нит гайки направо релсата за рамката(тия грозните кабелаци са само за пробата)
Изображение
Браво за добрите идеи. Особено първият вариант много ми хареса. Може някой ден да си поиграя с електрожена за да го докарам. Имам само една забележка. Ако дупките на профилчетата не са запушени (не се вижда добре на снимката) вземете мерки, защото със сигурност вътре профила не е боядисан и защитен от гниене. Не че няма да изкара и така няколко години, но още на първата от там ще започне да се стича раждива вода, която грозно ще изцапа прекрасното бяло. :)
val4o89 - специалист
Братле, дядо ми едно време казваше: "по удобно и балансирано от батерия в центъра на твърда рамка нема". Те почнаха и на "волана" да ги монтират. Ми не е удобно бе. Кво да го мислиш. Първото правило е велосипеда да няма заден амортисьор (адски кекава конструкция и не дава възможност за монтаж по средата. Между другото в скоро време ще видите нещо невиждано до момента в сферата на кутиите за батерии :)
Chakal - специалист
val4o89 написа:
Първото правило е велосипеда да няма заден амортисьор (адски кекава конструкция и не дава възможност за монтаж по средата.
Второ правило от мен и от набития ми задник от твърда рамка : Задължително да има заден амортисьор, а няма да е лошо и хубав преден. Като не въртя педали не ми пука дали клател при педалиране, или че бил мекицо-катапулт. Като му седна и го смачкам, знайш кфо меко и приятно вози, а гумите напомпени на 4 бара да върви леко.

Успех и приятни изживявания с твърдите рамки.
Subsa - специалист
Новата ми заготовка е със заден амортисьор и триъгълна рамка на Raleugh SOHO http://sportuvai.bg/Raleigh-Soho-%D0%B2 ... 76310.html
Клетките на батерията са ми огромни и не влезнаха, но може да срежа рамката. Нямам идеи за момента. Ама мисля да те опровергая за задното окачване. Това, което взех е регулируемо и със заключване. Предния е пак така. Задното си трябва, колкото и предното!
Клетките са 245*175*8мм, 20ач и не се побраха вертикално, както ми изглеждаше да стане. По този начин имам много свобода на мисълта, хехехе.
Нямам дисбаланс, нищо, че колелото е 33кила.

Някой пробвал ли е 8fun на 64V nom (72V max) - 20 клетки по 3,2V ??
Последна промяна от Subsa на съб апр 27, 2013 1:44 am, променено общо 1 път.
stanetzz - специалист
Наистина, друго си е меката рамка. Карал съм евтино колело с мека рамка- ами много по-комфортно МИ е. От друга страна, и аз мисля, че за батерията по средата е най-удачно разпределението на теглото. С оловните карах известно време върху багажника отзад, но не е работа - на завоите ме дърпа настрани. Ето и моя монтаж на LiFePO4 батерията, с която съм в момента:

Прикачен файл

DSC00311 [800x600].jpg
Батерията лежи върху текстолитова плоча, закрепена със шпилки М6 към рамката. Между нея и плочата има омекотяваща подложка от кокосова вата.
DSC00311 [800x600].jpg (63.48 KиБ) Видяна 3829 пъти

Прикачен файл

DSC00309 [800x600].jpg
DSC00309 [800x600].jpg (82.55 KиБ) Видяна 3829 пъти

Прикачен файл

DSC00317 [1024x768].jpg Отгоре е с покривало от изкуствена кожа. Държи на прах и мърсотия, леко е, и не заема излишен обем.

Прикачен файл

DSC00316 [640x480].jpg
И ватметърчето.
DSC00316 [640x480].jpg (19.07 KиБ) Видяна 3829 пъти
stanetzz - специалист
@Subsa:
stanetzz написа:
:lol: Сега видях, че си ме питал. Купуван е от Скуут.бг , не знам какъв се води. Има лепенка на BOSCH :lol: :lol: :lol: , но съм сигурен, че е брандирано тука.
Моторът е 48V 800W; контролера го моднах миналата седмица чрез накапване на шунта и пистите с припой, и вече от 20A e към 25-26А, а пиково при потегляне- за секунди и до 30А. Иначе сега мога изкачвам Симеоновско шосе по маршрута от клипчето и без въртене на педали, като горе на равното контролерът е загрят почти до телесна температура, а моторът- с 2-3 градуса отгоре.
Клипче "С електрическо колело из София"
Последна промяна от stanetzz на съб апр 27, 2013 2:01 am, променено общо 1 път.
Subsa - специалист
Добре, бях питал какъв ти е мотора, но си изтрих поста, защото реших да го потърся в постовете ти, да не стане като freewheel, той написал, аз го питам какъв му е двигателя....

ето го и клипа, който не го е гледал

http://www.youtube.com/watch?v=TCcEN-sB0_4

Много се превъзбуди темата, хехе :-D

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: