• 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 52
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
2v6 - майстор
Валериус написа:
Ясно е, че бъдещето на електромобила зависи от серийното производство на евтини кондензаторни батерии, защото тогава се решава проблема с бързото презареждане, значително се намалява теглото на автомобила и се увеличава основния пробег. Но кондензаторната батерия колко ще оскъпи системата като цяло и за колко време ще се изплати чрез допълнително събраната енергия? Поне аз знам за разработките в тази област от преди 25 години, но и тогава имаше проблем с цената и саморазряда, като последното вече е поизчистено като проблем.
Имам електролитни кондензатори, производство отпреди 30 години. Заредени до 13 V се саморезреждат с 1 V след месец...
Никога не е бил проблем саморазряда.

Проблем е обема и теглото. За да се съхрани енергията от примерно 100 кг акумулатор е необходим кондензатор около 1000 пъти по-голям като тегло и още повече като обем :idea:
2v6 - майстор
hidrazin написа:
Тези дето ги имаш не стават за тази работа.
http://www.tavrima.com/pdf/90_300.pdf
http://www.elec.ru/market/IKE-30-300-Im ... 54891.html
:partyman:
Този от първия линк "супер кондензатор" пише че поема 90 kJ (0.025 kWh) и е 35 kg.
Това означава 1400 kg/kWh (35/0.020833).
Един акумулатор 100Ah/12V има около 1kWh енергия и тежи около 20 kg.

При спирането на кола 1.3 t от 48 km/h се отделя енергия 110 kJ.
Значи с два такива кондензатора може да се рекуперира енергията от едно спиране.
За да тръгне ще трябват 2 кондензатора.

При движение на същата кола и трябват около 500 kJ за километър.
За 100 km са достатъчни 14 акумулатора 100Ah/12V (около 300 кг).
Колко "супер кондензатора" ще трябват за 100 km пробег :?:

http://wiki.answers.com/Q/How_much_ener ... s_per_hour

How much energy is dissipated to stop a 1.3 t car travelling at 48 km/h

First you need to convert the velocity of the object into something useful, that is the SI standard for velocity m/s (meters per second)

1 m/s = 3.6 km/h (60 seconds * 60 minutes)/1000

1 / 3.6km/h = 0.277 (to convert km/h into m/s multiply by this amount)

48 km/h * 0.277 = 13.333 m/s

so we roughly have a 1300 kg mass travelling at 13 m/s.

The formula for converting Mass and Velocity to Kinetic Energy is

Ek = 1/2 MV^2 (Energy Kinetic [Joules] = 1/2 Mass * Velocity Squared)

so

1/2 * 1300 kg * (13 m/s * 13 m/s) = 109,850 J or roughly 110 kJ

So Your Answer is 110 kJ (Kilo Joules)
hidrazin - майстор
2v6 написа:
Колко "супер кондензатора" ще трябват за 100 km пробег :?:
За сега на мен лично нищо не ми трябва. Все още не съм почнал да мисля за глупости. Някой ден ...
:partyman:
Аааа... И като ти се смята ето още малко:http://www.pzr.ru/avtoprom.htm
2v6 - майстор
hidrazin написа:
2v6 написа:
Колко "супер кондензатора" ще трябват за 100 km пробег :?:
За сега на мен лично нищо не ми трябва. Все още не съм почнал да мисля за глупости. Някой ден ...
:partyman:
Аааа... И като ти се смята ето още малко:http://www.pzr.ru/avtoprom.htm
Ти предложи някакви кондензатори.
Вижда се, че дори да се пренебрегне цената, не стават за използване вместо акумулатори.
lecki - специалист
Не вместо а с акумулатори, (паралелно, едновремено).
Само да дооберат енергията която акумулатора не може (безопасно)
да поеме.
Тани - модератор
Малко по-напред в темата май смятахме, че не батерията е проблема, а двигателя не може да преобразува всичката енергия, за да я преобразува в електрическа. Съвременните акумулатори вече имат данни подобни на суперкондензатор и могат да бъдат безопасно и безпроблемно заредени за по-малко от 15 минути а в някои случаи и за 5-6 минути. Проблема вече е С КАКВО да бъдат заредени толкова бързо, защото е необходима огромна енергия, която е доста трудно да бъде осигурена от електропреносната мрежа директно! Например за дадения по-горе пример с акумулатори 14 х 100Ah12V = 16,8kWh, при заряд 10С зарядния ток ще е 1000А , а мощността 168кW без да отчитаме загубите. Тази мощност ще е достатъчна да захрани малък жилищен блок! Така че проблема не са акумулаторите и ако не се използват оловни акумулатори, суперкондензаторите ми се струват излишни! Може и да пропускам нещо, но съм сигурен, че ако е така, колегите ще ме поправят!
hidrazin - майстор
Май само lecki проумява за какво става дума. То в линковете си е написано ама трябва да се чете. Идеята е тоя кондензер да осигури голям начален ток който е е необходим при потегляне и също така да се използва като "рекуператор" при спиране. Тогава дори и тези времена от 5-6 минути дето Тани ги спомена са огромни. Тогава на помощ ще дойде този кондензатор за да не позволи голяма загуба на енергия.
Освен това не се бои от ниски температури като например батериите на Теслата и може да осигури стартов ток и при минус 30 градуса.
Има и още нещо - никой акумулатор не обича бърз заряд или разряд, дори и литиевия. А за кондензатора не е така и като прибавим че има живот над 10 години без обслужване си мисля че е едно добро допълнение към любимите ел.мобили на Тани.
Това ще удължи много живота на скъпите литиеви или други акумулатори. Просто старта няма да ги скапва а и ще акумулират много повече енергия при спиране.
:partyman:
Тани - модератор
По принцип си абсолютно прав, но хайде да поговорим и за на практика! Би ли дал някакви конкретни цифри! За какви токове става въпрос при тръгване, при спиране(регенерация) , какъв ток може да "поеме" двигателя и какъв ток могат да поемат/отдадат безпроблемно батериите според тебе!

ПП хайде да видим и разликите между "суперкондензаторите" които предлагаш и чистите акумулатори



The Features of Hybrid Supercapacitor Storage Battery for E-bicycles

1. Advanced design for deep cycle application
2. More than 2500times cycle life

3. High quality-to-cost rates.

4. Low self-discharge,Less than 3% per month

5. Fast charging,It can be charged in 30 mins.

6. Operating Temprature:-20-+60 °C
7. Environmental



The difference between our batter(Hybrid Supercapacitor Storage Battery) and the tradional Li-ion battery:

1. Small weight and size

2. Fast charging,It can be charged 90% in 30 mins and discharge at 5C current

3. Long cycle life,more than 2000times cycle use

4. It can me used in different environment,-20-+60°C
Е какво му е суперкондензаторното , освен името?
А това си е акумулатор без гръмки имена:

Long Life Cycle Characteristics
– Exceptional long life is achieved by using new oxide-based
materials. Capacity loss after 6,000 charge-discharge cycles is less than 20%.

Inherently Safe
– The battery’s advanced safety features include Toshiba’s proprietary
lithiumtitanate technology which prevents thermal runaway.

Fast Charge Rates
– Capable of full recharge in
< 10 minutes (160 A, 8C charge rate), SCIB™
batteries increase customer up-time and productivity and enable efficient capture of regen energy.

Greater Usable Capacity
– The battery provides up to a 100% usable range of SOC without
compromising cycle life.
This allows the customer to use more of the rated capacity and therefore
use a smaller battery.

High Output Performance
SCiB™ batteries offer a power density nearly equivalent to that
of ultra-capacitors.
This ensures sufficient power output (160 A continuous) for high power
application needs.

Superb Temperature Performance
– The battery excels at temperatures as low as −30°C and
up to 55°C. This provides excellent application performance in extreme environmental conditions.

Production
– Producing the batteries on a state-of-the-art automated high volume production line
ensures that the customer receives the highest quality battery and stable supply to meet the most
demanding application needs
2v6 - майстор
Е нафърляхте пак без да четете внимателно.
Суперкондензаторите са просто много-много големи кондензатори.
Коментара ми относно тях беше заради това:
Валериус написа:
Ясно е, че бъдещето на електромобила зависи от серийното производство на евтини кондензаторни батерии, защото тогава се решава проблема с бързото презареждане, значително се намалява теглото на автомобила и се увеличава основния пробег. Но кондензаторната батерия колко ще оскъпи системата като цяло и за колко време ще се изплати чрез допълнително събраната енергия? Поне аз знам за разработките в тази област от преди 25 години, но и тогава имаше проблем с цената и саморазряда, като последното вече е поизчистено като проблем.
Ясно е предимството за бързото зареждане при спиране и разреждане при ускорение. Аз затова и дадох сметките по-горе - достатъчни за тая работа са 1-2 броя.
А и това е сравнително малко енергия - колкото да светят дневните 15-на минути.

Факт е в момента, че кондензаторите имат десетки пъти по-малък капацитет от акумулаторите (както е било и преди 20-30 години).

Ако сравним количеството енергия в кондензатора с тази в акумулатор то е подобно на количеството кондензирала отвън по стените на чаша студена вода и това вътре :idea:
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 52

Тема "Електромобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: