Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
VEIPOWER - напреднал
Щом Извънземния се появи значи се е размирисало на младото. :-D
alien - специалист
нямам общо с младото
пази боже.....
dj_marti79 - специалист
ivanovbg написа:
edemy2001 написа:
загуби, при мултипликатор 1:20 изпълнен с общо 5 комплекта зацепени последователно зъбни предавки, колко са общите загуби на въпросния мултипликатор.
Загубите в самата предавка са НУЛА. Загубите са в осите, лагерите, хлабините и лошата точност на изпълнението. Според теб с колко зъбни колела е направена една скоростна кутия? А диференциала - само в него са 6 броя зъбни колела?
Загубите в един генератор/алтернатор идват от тежината на ротора, лагерите, некачествено навиване и от разстоянието статор - ротор. Е и в проводника дето е навит има, но това не зависи от изпълнителя, а само от закона на ома :wink:
Та не е лошо да видиш какви са загубите в един стартер с износени втулки или набити накриво. Еле пък на алтернатор с разбити лагери ...

Кой ти каза че загубите в самата предавка са НУЛА? Дали еволвентата на зъба е толкова провилна и имаме ли чисто търкаляне?
Едва ли Евгени е този който не схваща теорията и трябва да почете! Вече му се чудя защо продължава да се опитва да ви научи на нещо, при положение че дървен философ ни приема ни предава?
За ПАВЕЦ-а На тебе ако ти е по-лесно да катериш камъни по планината на нас ни е по-лесно да транспортираме флуид! Там помага и дядо господ щото пуска дъжд.
По-добре дерзай да нагласиш с по голяма точност сътношението въздух-гориво (алфа=1), вместо да обясняваш че по-тежкия пропелер работи по-лошо!
КПД-то на мултипликатора пак казвам зависи от това с колко стъпала е. КПД-тата на стъпалата се умножявят.
6 страници - само глупости!!! :fluch:
Последна промяна от dj_marti79 на ср юни 12, 2013 1:04 pm, променено общо 1 път.
VEIPOWER - напреднал
alien написа:
нямам общо с младото
пази боже.....
Знам, да те пази Господ! Но младоста е заразна болест. [-o<
Все пак от личен опит знам за предавки изкарали над 50000 часа. Разбира се при добри условия на експлоатация.
Ремъка ще трябва да се сменя на година -две, барабар с обтягащата ролка. Общо взето трудно занимание и опасно.
alien - специалист
каква мощност? 1000 W ?
VEIPOWER - напреднал
alien написа:
каква мощност? 1000 W ?
Мощноста на авт. алтернатор ли? Доколкото знам ремъка се сменя след определен преход или след определен срок, което значи и двете едновременно. Има случаи и по-рано но по принуда. :-D Когато е при автомобила правиш двигател, а при ВГ сменяш турбина в най добрия случай. Твърдя го от личен опит.
Последна промяна от VEIPOWER на ср юни 12, 2013 1:51 pm, променено общо 1 път.
alien - специалист
VEIPOWER написа:
..... Все пак от личен опит знам за предавки изкарали над 50000 часа....
това с каква мощност е?
нали по горе поставих този въпрос ама повече се пише от колкото се чете май.... едно е 50-100квата друго е 1000 вата, подхода е различен при различните условия
Последна промяна от alien на ср юни 12, 2013 1:48 pm, променено общо 1 път.
шоп - майстор
VEIPOWER написа:
Зависи. Обикновенно е 90-95%. Проблема на предавките във ВГ-те е смазването и охлаждането им поради перманентна експлоатация. Някой беше казал че текат като лейки, което не е далеч от истината.
П.П. Предимството на планетарната предавка е относителната и еластичност. Това е важно качество при силни пориви на вятъра.

Това е бисер!!!

Каква еластичност? Планетарната предавка като всяка зъбна предавка е с фиксирано предавателно число. Да не бъркаш с еластичен съединител, вариатор, фрикцион или ремъчна предавка?
Предимството на планетарната предавка е компактността. Недостатък по-сложна и скъпа за изработка.

Загубите в един редуктор са комплексни : от триене между зъбите, от търкаляне в лагерите и загуби от мажещият флуид.Всеки редуктор с изключение на червячният може да се ползва и за мултипликатор, като ако е многоступален общото предавателно отношение е произведение от коевициента на редукция на всяко стъпало. В този ред на мисли edemy2001 , за какви 5 стъпала говориш при суотношение 1:20. Има доста двустъпални редуктори с наклонени зъби с това съотношение на редукция.

За зъбният ремък... наистина зъбният ремък е с ниски загуби при редукция, безшумна работа и пренася въртящият момент на голямо междуцентрово разстояние. Според мен той е идеален за ВГ само да бъде защитен от УВ лъчи. Ремък от японски автомобил е перфектен като дълговечност.
ivanovbg - майстор
dj_marti79 написа:
...
КПД-то на двойка зъбни колела е около 99% ,така че за мен е чиста нула. Ти опри до този 1 % пък тогава... :wink:
VEIPOWER - напреднал
Колега Шоп, няма как да сбъркам планетарна предавка с ремъчна такава. И понеже въпросът на Колегата Гебааа беше за планетарна предавка / и с основание защото масово се използва в промишлените Ветрогенератори /, и отговора ми беше в контекста.
Като начало ти предлагам да се запознаеш с това:

http://www.isma-isaac.be/publications/P ... 3_3942.pdf

А по-нататък ще ти приложа друго четиво за Аероеластичен модел на хоризонтална вятърна турбина. :)

Колега Алиен, признавам че не съм много навътре с ДВГ, и не знам колоко процента мощност прехвърля коляновия вал към разпределителния, но поне мога да предположа че не е много. Т.Е. няколко киловата. Не ми е трудно да изчисля че ангренажният ремък трябва да се сменя на 6000-8000 часа работа на двигателя или на две-три години. Един добре работещ Ветрогенератор, тези часове може да ги навърти за година и половина, независимо от производството му. След този период вече писах какво може да се случи.

http://www.youtube.com/watch?v=QL-cRuYAxg0

Тема "ветрогенератор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: