Здравейте!
Надявам се темата ми е за този раздел, макар и да се отнася за автомобилен алтернатор?
Историята на заболяването ми е следната:
При покупката на колата не ми светеше лампата за зареждане на акумулатора - проверих крушката, работеше, оказа се, че от алтернатора има един висящ, прекъснат кабел, от снопа до радиатора пък висеше една букса затова просто ги свързах. Лампата светна, но тогава пък се появи друг проблем - при контакт лампата свети, при палене лампата изгасва, но след 30-40 секунди лампата отново светва, вече постоянно. Купих си дигитален волтметър включен в запалката - 14-14,2 V, колата е наред, но лампата свети. Смених целия алтернатор с друг втора употреба, като предварително го занесох на майстор за проверка - човека каза, че алтернатора е наред. С новия алтернатор колата зарежда с 13,7 - 13,8V, лампата отново свети както и преди. Прави ми впечатление и че когато запаля колата заряда ( или напрежението, поправете ме ако греша) е в рамките на заряда на акумулатора - 12,2-12,5, след като увелича оборотите алтернатора започва да зарежда, явно няма първоначално възбуждане породено от въпросната лампа за което прочетох тук!?
Та сега на въпроса :
Възможно ли е на този кабел да сложа някакъв елемент който да симулира заряд и лампата хем да работи, хем да не свети непрекъснато по време на движение, т.е. да имитира тази част от алтернатора която подава + /- на този кабел?
Затова не пиша в автомобилната тема, а търся някаква алтернатива.
Признавам, не разбирам особено , така че ще се радвам да сте благосклонни към невежеството ми.
Не че нямам доверие на майстори, но след посещение на двама автожичкаджии ме убедиха, че проблем според тях няма, можело да махна лампата да не ме дразни, при условие, че имам допълнителен волтметър - нещо което ми се струва несериозно. При покупката на акумулатора също обърнах внимание на продавача, човека провери и си ми завери гаранцията, според него също проблем нямало, а коментара му бе доста цветист относно индикациите по таблото.
Надявам се темата ми е за този раздел, макар и да се отнася за автомобилен алтернатор?
Историята на заболяването ми е следната:
При покупката на колата не ми светеше лампата за зареждане на акумулатора - проверих крушката, работеше, оказа се, че от алтернатора има един висящ, прекъснат кабел, от снопа до радиатора пък висеше една букса затова просто ги свързах. Лампата светна, но тогава пък се появи друг проблем - при контакт лампата свети, при палене лампата изгасва, но след 30-40 секунди лампата отново светва, вече постоянно. Купих си дигитален волтметър включен в запалката - 14-14,2 V, колата е наред, но лампата свети. Смених целия алтернатор с друг втора употреба, като предварително го занесох на майстор за проверка - човека каза, че алтернатора е наред. С новия алтернатор колата зарежда с 13,7 - 13,8V, лампата отново свети както и преди. Прави ми впечатление и че когато запаля колата заряда ( или напрежението, поправете ме ако греша) е в рамките на заряда на акумулатора - 12,2-12,5, след като увелича оборотите алтернатора започва да зарежда, явно няма първоначално възбуждане породено от въпросната лампа за което прочетох тук!?
Та сега на въпроса :
Възможно ли е на този кабел да сложа някакъв елемент който да симулира заряд и лампата хем да работи, хем да не свети непрекъснато по време на движение, т.е. да имитира тази част от алтернатора която подава + /- на този кабел?
Затова не пиша в автомобилната тема, а търся някаква алтернатива.
Признавам, не разбирам особено , така че ще се радвам да сте благосклонни към невежеството ми.
Не че нямам доверие на майстори, но след посещение на двама автожичкаджии ме убедиха, че проблем според тях няма, можело да махна лампата да не ме дразни, при условие, че имам допълнителен волтметър - нещо което ми се струва несериозно. При покупката на акумулатора също обърнах внимание на продавача, човека провери и си ми завери гаранцията, според него също проблем нямало, а коментара му бе доста цветист относно индикациите по таблото.