• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Здравейте!
Надявам се темата ми е за този раздел, макар и да се отнася за автомобилен алтернатор?
Историята на заболяването ми е следната:
При покупката на колата не ми светеше лампата за зареждане на акумулатора - проверих крушката, работеше, оказа се, че от алтернатора има един висящ, прекъснат кабел, от снопа до радиатора пък висеше една букса затова просто ги свързах. Лампата светна, но тогава пък се появи друг проблем - при контакт лампата свети, при палене лампата изгасва, но след 30-40 секунди лампата отново светва, вече постоянно. Купих си дигитален волтметър включен в запалката - 14-14,2 V, колата е наред, но лампата свети. Смених целия алтернатор с друг втора употреба, като предварително го занесох на майстор за проверка - човека каза, че алтернатора е наред. С новия алтернатор колата зарежда с 13,7 - 13,8V, лампата отново свети както и преди. Прави ми впечатление и че когато запаля колата заряда ( или напрежението, поправете ме ако греша) е в рамките на заряда на акумулатора - 12,2-12,5, след като увелича оборотите алтернатора започва да зарежда, явно няма първоначално възбуждане породено от въпросната лампа за което прочетох тук!?
Та сега на въпроса :
Възможно ли е на този кабел да сложа някакъв елемент който да симулира заряд и лампата хем да работи, хем да не свети непрекъснато по време на движение, т.е. да имитира тази част от алтернатора която подава + /- на този кабел?
Затова не пиша в автомобилната тема, а търся някаква алтернатива.
Признавам, не разбирам особено , така че ще се радвам да сте благосклонни към невежеството ми.
Не че нямам доверие на майстори, но след посещение на двама автожичкаджии ме убедиха, че проблем според тях няма, можело да махна лампата да не ме дразни, при условие, че имам допълнителен волтметър - нещо което ми се струва несериозно. При покупката на акумулатора също обърнах внимание на продавача, човека провери и си ми завери гаранцията, според него също проблем нямало, а коментара му бе доста цветист относно индикациите по таблото.
PCL82 - майстор
Контролната лампа за зареждането е много важна. Ако тя изгори или прекъсне алтернаторът няма да получи възбуждане. Възможно е да ти зарежда леко заради остатъчнен магнетизъм в ротора.

Контролната лампа е свързана в единия край към + след контактен ключ (клема 15, цвят черен, май с червена ивица понякога). В другия край е свързана към реле регулатора. Когато алтернатора започне да генерира и напрежението му стане равно на акумулатора двата края на лампата са с еднакво напрежение и тя изгасва. Когато напрежението нарасне прекалено много възбуждането се прекъсва.

Лампата може да премигва леко при каране, реално тя светва и изгасва толкова бързо, че не се забелязва. Но това което описваш е проблем. Намери схема на твоята кола или модел на алтернатора (бош правят алтернатори за много коли) и виж как е.

Ако разровиш в торентите за български книги за електроника имаше книги специално за алтернаторите и там са описани различните видове алтернатори и регулатори. Борис Трайков, Електроника в автомобила 1977г.
ivanovbg - майстор
Doin написа:
Здравейте!
Надявам се темата ми е за този раздел, макар и да се отнася за автомобилен алтернатор?
Историята на заболяването ми е следната:
При покупката на колата не ми светеше лампата за зареждане на акумулатора - проверих крушката, работеше, оказа се, че от алтернатора има един висящ, прекъснат кабел, от снопа до радиатора пък висеше една букса затова просто ги свързах. Лампата светна, но тогава пък се появи друг проблем - при контакт лампата свети, при палене лампата изгасва, но след 30-40 секунди лампата отново светва, вече постоянно. Купих си дигитален волтметър включен в запалката - 14-14,2 V, колата е наред, но лампата свети. Смених целия алтернатор с друг втора употреба, като предварително го занесох на майстор за проверка - човека каза, че алтернатора е наред. С новия алтернатор колата зарежда с 13,7 - 13,8V, лампата отново свети както и преди. Прави ми впечатление и че когато запаля колата заряда ( или напрежението, поправете ме ако греша) е в рамките на заряда на акумулатора - 12,2-12,5, след като увелича оборотите алтернатора започва да зарежда, явно няма първоначално възбуждане породено от въпросната лампа за което прочетох тук!?
Та сега на въпроса :
Възможно ли е на този кабел да сложа някакъв елемент който да симулира заряд и лампата хем да работи, хем да не свети непрекъснато по време на движение, т.е. да имитира тази част от алтернатора която подава + /- на този кабел?
Затова не пиша в автомобилната тема, а търся някаква алтернатива.
Признавам, не разбирам особено , така че ще се радвам да сте благосклонни към невежеството ми.
Не че нямам доверие на майстори, но след посещение на двама автожичкаджии ме убедиха, че проблем според тях няма, можело да махна лампата да не ме дразни, при условие, че имам допълнителен волтметър - нещо което ми се струва несериозно. При покупката на акумулатора също обърнах внимание на продавача, човека провери и си ми завери гаранцията, според него също проблем нямало, а коментара му бе доста цветист относно индикациите по таблото.
Марка, модел, двигател, година на производство на колата. Не е лошо и цвета на кабела дето е прекъснат. Може и да презарежда. Да не мислиш че всички алтернатори са еднакви?
Пропуска е мой - колата е Форд Фокус, дизел, 2000 г. , марката на алтернатора е Valeo, цвета на кабела по спомен е чисто черен.
Относно зареждането - ще направя клип и ще го постна тук, но накратко процедурата е следната -
В покой колата дава 12,2V, на контакт 11,2, когато релето на подгрева изключи вдига до 11.8V - контролната лампа свети, паля колата - заряда качва до 12,2-12,5V, лампата гасне и така докато не подам газ и вдигне оборотите - 13,7 - 13,8V и лампата светва.
Питал съм по автофорумите, както и на Форд, така и на Рено където съм регистриран, но тъй като не са спрециализирани в електротехника/електроника съветите се ограничават до смяната на алтернатор, което всъщност и направих.
Четейки за модулите за DRL светлини, които се включват при достигането на определен заряд 13,5-14V, ми идва идеята да сложа нещо подобно и аз на това кабелче, така че когато заряда е под тази граница лампата да светва, но определено имам нужда от помощ.
ivanovbg - майстор
След като го смени пак ли свети? По принцип трябва да влизат в алтернатора 2 или 3 тънки кабела. Ако си от София да дойдеш до мен да го видим. Може и само грешката да трябва да се изтрие. Принципно понякога се протъркват кабелите в гофрето в което са пъхнати и от там свети.
ivanovbg написа:
След като го смени пак ли свети?
Да, свети си лампата.
Вярно, купих го втора употреба от колега във Форд форума след уверението, че работи безпроблемно, занесох го предварително на майстор който го провери и каза че е наред. Макар и еднакви стрария алтернатор зареждаше с 14,1-14,2V, новия е с 13,8V, но мисля че това не е проблем.
Същия този майстор ме отказа от идеята да ремонтирам стария, тъй като диодната плочка е 120 лв., лагери се сменявали и т.н. и той ми препоръча да си търся втора употреба. Когато и с новия лампата светеше каза, че проблема не е в алтернатора, а по-скоро в инсталацията и да търся там, явно му се струваше маловажно и безинтересно.
Да, от София съм и ще се радвам да го погледне човек на който му се занимава, пък и е наясно с какво се сблъсква.
hidrazin - майстор
Лоша работа. Няма FORD с читава ел. инсталация - вечни проблеми с нея. Поне аз не съм виждал такъв. С най-голяма сила се отнася за Escort. :shock:
:partyman:
ditronix - специалист
Не се занимавай с "майстори" а иди на диагностика. Не ми е ясно защо си сменил алтернатор,след като старият ти е зареждал точно колкото е необходимо! От приказките на самият "майстор" вече трябва да ти е ясно,че няма смисъл да отиваш да пълниш канчето на следващият такъв.
ivanovbg - майстор
С колегата се разбрахме да дойде в събота да му я оправя. Аз съм диагностик.
:partyman:
  • 1
  • 2

Тема "Лампа на алтернатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: