Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
sasko12345 - специалист
Аз имах мотор чопар сузуки интрудер и го карах само веднъж поради усещане на супер нестабилност все едно ще падна по гръб даже няколко пъти поднесе задната гума. Продадох го и си купих електро колело хаха. Обачезь съм висок 1.90 а на колегата доста добре му стои този чопар.
bikerider_ - специалист
Много полезна тема, колеги!
Кой от комплектите за преоборудване на обикновен велосипед в електро бихте препоръчали? Като съотношение между надеждност, КПД, цена, качество на изпълнение? И какви са вариантите за батерии като капацитети и тегло, а също и цена? Има много варианти, които се предлагат, все с китайски произход, надеждни ли са?
Ради Тодоров - специалист
Американски и немски няма.Китайските китове освен проблем с контролера и то много рядък други поразии не правят.За мен най-важен е избора на качествена батерия защото е и най-скъпият компонент от системата купуваш веднъж караш 6-7-10години.Запомни само 48 волтова и нагоре зависи колко парички имаш да отделиш за 60 или 72 волта пък и контролерите стават по скъпи на големите волтажи .Разликата м-у 36в и 48 е двойна скорост при изкачване на баир и 10-12км/ч отгоре по равно.
bikerider_ - специалист
Ами доколкото правя в момента концептуален проект за едно електрическо возило и гледах електрическите скутери като база, те масово са на 48V. Нямам опит с електрически велосипед, но предполагам 48V са му напълно достатъчни, все пак дой да е 30кг нето, докато скутерът е 150кг. И един леко ламерски въпрос - как се движи подобно ПС при изчерпване на батерията? Твърде тежко ли върви само на педали?
ludiagsm - специалист
bikerider_ написа:
Ами доколкото правя в момента концептуален проект за едно електрическо возило и гледах електрическите скутери като база, те масово са на 48V. Нямам опит с електрически велосипед, но предполагам 48V са му напълно достатъчни, все пак дой да е 30кг нето, докато скутерът е 150кг. И един леко ламерски въпрос - как се движи подобно ПС при изчерпване на батерията? Твърде тежко ли върви само на педали?
Зависи от кита но си се кара ,най-леко вървят тези с планетарен редуктор защото имат фрее уийл или по-просто мотора не се върти след като се върне газта и имат най-добра инерция , другите мотори които са директ драйв имат минимално но се усеща котвено залепване, което пречи при въртене и по инерция но не е някво супер гадно ако караш бавничко , ако си много здрав в краката и по някое нанадолнище може дори да започнеш да си зареждаш батерията :)

Трябва да прецениш с какви средства разполагаш и от там да мислиме кой е най-добрия вариянт цена качество ,тук в БГ има няколко вносителя на компоненти така че няма да ти се наложи да поръчваш отвън ;)
zec ingenering - специалист
bikerider_ написа:
Много полезна тема, колеги!
Кой от комплектите за преоборудване на обикновен велосипед в електро бихте препоръчали? Като съотношение между надеждност, КПД, цена, качество на изпълнение? И какви са вариантите за батерии като капацитети и тегло, а също и цена? Има много варианти, които се предлагат, все с китайски произход, надеждни ли са?
bikerider_ Добре дошъл във форума!
Ето няколко линка от БГ с разнообразна информация за това което питаш (не претендирам за изчерпателност). Наистина, както каза ludiagsm , ще е по-добре ако ни изясниш за какво и как смяташ да го ползваш велосипеда и най-важното с какъв бюджет разполагаш? Варианти много, всеки със своите си предимства! :?: 8)

http://ecomobility.bg
http://evparts.alle.bg
http://scoot.bg
http://ecopowersport.eu
http://elektrovelosipedi.com
Борето - помощник
Направих си фарчето най-после.

Изображение
Борето - помощник
Май съм се престарал със силата на светене.
Хората взеха да се разбягват и да се катерят по дърветата... :razz:

Ще трябва да си направя някакъв сенник, че да не свети над 1 метър височина.
evparts.alle - специалист
По-добре, ако не си го направил още, да има и функция да мига, та да падат и катериците от дърветата в парка. :lol:
Иначе сериозно:
Нека си свети силно и то точно така както си е - та ония "кьоравите" да спрат да бутат и да засичат велосипеди (особено на велоалеята ).
:-D
Борето - помощник
Има си мигане.

Три режима са: силно 1100Lm, слабо 275Lm и силно мигащо 0,2/1 сек.

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: