Всички имаме коли, нали ?
Динооод - помощник
Много благодаря,колега!!!
Ето,че от дума на дума се стига да някакво разумно решение,човек не може да се сети да въведе в търсачката всичко.
Та първо ще пробвам ето така,без доп. парно,което явно по-запознатите отдавна практикуват.После,ако ефектът е слаб-и москвичовският вариант.Но има резон,защото всяка кола на газ е отклонена за изпарителя,което говори,че дебита на заводски изчислената помпа на ДВГ пада значително,респективно,по-малко преминаваща вода за единица време през радиаторчето на парното,което в голям студ не може да не даде отражение,особено у позадръстено радиаторче...,както става ясно и паленето в студено време също е решено/немалък проблем/...
Още веднъж Благодаря ,колега,сигурен съм,че и други автострадалци ще се възползват от това!!!http://www.offroad-monsters.com/forum/s ... php?t=1229
hidrazin - майстор
Динооод написа:
Още веднъж Благодаря ,колега,сигурен съм,че и други автострадалци ще се възползват от това!!![url]http:.....
Едва ли. Автострадалците обикновено гледат да си стегнат и оправят колите. Не да ги вързват с тел и да им присаждат маркучи, жици, ...
Грижи се за колата си, за да се грижи и тя за теб.
:partyman:
Динооод - помощник
Майсторе,явно не си разгледал добре последният линк.Става дума за подобрение,сгода или екстра,ако щеш,взаимствана от различни инженерни решения,при различни коли и приложена в комбинация с други,изпробвана,даваща положителен резултат и при незадръстено парно,от което помислих,че може да се възползват и други съфорумци,и то от хора,които явно разбират не по-малко,предполагам,от теб,от мен със сигурност. Все пак и АГУ е доп. решение,влизащо в грижата към колата на сиромаха.
Всичко най-добро пожелавам на всички недоброжелатели във форума!
Весели празници!
hidrazin - майстор
Динооод написа:
Става дума за подобрение,сгода или екстра,ако щеш,взаимствана от различни инженерни решения...
Само гледай да не стане като космически кораб, че ще имаш проблеми с катаджиите.
Весели празници и на теб!
:partyman:
P.S. И си оправи колите преди подобренията. :)
stanetzz - специалист
Ползвал съм подобна измишльотина преди 15-ина години, когато карах Шкода. Тъй като парното беше много слабо, реших да добавя още едно радиаторче от парно на Лада (доказано добро парно), което се обдухваше от неговата си перка. Всичко това в общ блок, в краката на пасажера до водача. Топлината в купето чувствително се подобри, както и изпотяването на стъклата- изпотяват се като в баня! Кой да предвиди, че за да не се изпотяват, трябва не просто да се затопля вътрешния въздух, а и да се вкарва свеж отвън...
Според мен, не се занимавай с глупости. Смени си радиаторчето на парното с ново, и си готов. Ако сметнеш цената само на една ЧИТАВА водна помпа на 12V, ще се откажеш. Това за помпите в И-бей по 4-5 $ -няма такава помпа, която да ти осигури нужния дебит, да държи на 90°-95°С , и да струва толкова. Купувал съм преди 2 години ТАКАВА от И-бей, и с доставката ми излезе към 150-ина лв. (Ползвам я за в система за предварително подгряване на антифриза.)
Относно радиаторчето за 500лв- сваляш го, и тръгваш с него по магазините (или търсиш информация за размери в нета). Все ще се намери нещо с този или близък размер, което да пригодиш- я от лада, я от опел .
докера - специалист
Който не е сменял радиаторче за парно на Рено ... не знае за какво става въпрос . :wink:
Общо взето картинката е следната - в повечето Рена това радиаторче се явява една от най-ниските точки в системата , а и освен това е поставено малко на една страна .... Както се досещате , всичката гняс и утайки се събират в него ...
А за да се свали и прочисти или смени , се сваля цялото табло и всичко около него . Не случайно в сервиз искат около 150 лв за смяната му .
Точно сега се белосвам с едно такова на Рено 19 .... :axe: Френска му работа ....
А като се сетя на Ситроена как лесно се сваляше .... два винта , за да се свали етажерката под жабката и два винта , за да се освободи двуцевката към радиаторчето , а то си излизаше странично като чекмедже .... Пак френска работа , ама поне е мислено...
kuger - майстор
Еее, не така! На Рено Лагуна 1 се сменя с усмивка, без да се сваля нищо, освен тръбите.
stanetzz - специалист
докера написа:
Който не е сменял радиаторче за парно на Рено ... не знае за какво става въпрос . :wink:

Малко встрани от темата. Те френските инженери са друга школа. Аз също карам френска кола-Пежо406, но там, слава Богу, извращенията са сравнително малко.
Не знам как е със смяната на радиаторчето, но ето ТОЗИ клип е пословичен. Смяна на крушка на фар- Меган срещу голф. :lol:
Смяна на крушка на същия Меган,посредством крик , и демонтаж на подкалник: ЦЪК!
Но ТОВА вече е върха на инженерната мисъл- сваляне на броня и решетка, заради една ламБа! :lol:
докера - специалист
kuger написа:
Еее, не така! На Рено Лагуна 1 се сменя с усмивка, без да се сваля нищо, освен тръбите.
Да , на лагуната беше с капаче до педала на газта май .... :roll: , но и там май педала трябваше да се държи натиснат или нещо подобно ...
Абе общо взето да сложиш радиаторчето на парното на дъното на автомобила си е луда работа . :-D
Динооод - помощник
Два пъти съм го сменял радиаторчето на Рендето и се зарекох трети път да няма..още повече,че цял живот ремонтирам на тротоара пред блока,вкл. ДВГ съм сменял на ЖУК на тротоара.Приспособявал съм и радиаторче,както съвветва колегата по-горе.Прав е.Просто режа тръбите на неоригиналното и с маркучи ги закарвам дето ми трябва. Първият път на БМВ на един приятел.Сложих му някакво китайско от 25 лв,стана перфектно ,много топлеше,но след година се спука и протече. Протекоха и 2 "оригинални",които на познат му сменяха на Голф1 в сервиз.На Витарата оригиналното,както четох е медно,подлежи на отваряне и механично почистване.Правил съм го едно време на жигулата.Това е единственият начин за ремонтиране на радиаторче.Който ви каже,че може с химии да се отпуши радиатор,не е патил..Преди имах Пежо.Загряваше.Водният радиатор го разкапсуловах и отворих.Задръстих канала на ваната.Все едно мръсен канал чистих...след което така охлаждаше,че перката почти не включваше.
Тези проблеми идват според мен от това,че на соц. колите напр. парното се спира като се затваря с кран пътя на водата,а не с клапа на въздуха.И при несменяне на антифриза на 2г./както правят и мн европейски народи,не само ние,но за разлика от тях не сменяме колите 5г.след като са произведени/,става задръстването.
Много коли нямат кранче на най-ниската точка на водния радиатор и дори да се сменя редовно антифриза,като се вади маркуча,ако не се промие добре системата,винаги остават утайки,които после си се лепят на най-тесните места,демек в парното.
И както при мен,от мързел,бързане и скъпи според доходите части,при протичане-слагане на добавки за запушване на течове,на които ,разбира се,пише,че не запушват.
Няма оправдание,защото нищо не ми пречеше да сложа и по един кран на входа на водата към парното...преди да ползвам добавки.
Но!Смятам,че с добавяне към системата на водна помпа от Газель,заради ниската цена и лесното изпълнение,водата,която преминава за единица време през парното ще се увеличи в пъти и ще има ефект.
Правил съм и доп.жигулско парно на "гърбава" Волга и Варшава.И тук е прав колегата,за въздуха,но аз бях извел 2 гофрирани маркуча към предното стъкло и сушеше доста добре.
А и на много коли/без климатик/ има клапа,която спира въздуха отвън и вентилатора върти само вътре.
На Витарата вентилатора е на десният подкалник и с тръба въздуха ходи до средата,където е радиаторчето.В която именно искам да направя тройник и да добавя топлия въздух от доп.парно,в оригиналните въздуховоди,ако не се подобри само с ел-помпа.
Съжалявам за дългото писане.

Тема "Допълнително парно" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: