Всички имаме коли, нали ?
hidrazin - майстор
Абе няма грижа ако е станало черно новото масло. Стига да не с цвят на боза. :lol:
:partyman:
Chefo77 - майстор
Това казвам и аз - че е нормално да е черно, щом е дизел. Тези сажди по цилиндрите кой ги мие ...
И по-добро от това да развиеш пробката и да излязат всички го*на няма. Нито вакуумно, нито каквото и да е друго източване вършат такава работа, ако картера има пробка. Да не говорим колко време отнема на помпата да изсмуче всичко.
Станчо, ти по щека ли сипваш масло? Не е ли по-лесно (и по-правилно) по предписание???
bulhomes2 - майстор
Някога като новобранец шофьор мераклия промивах двигателя с нафта преди новото масло. Източвам маслото, наливам нафта колкото маслото и паля за 2-3 минути. В зависимост от мерака и степента на замърсяване може да се направи още няколко пъти с нова нафта. Новия филтър - с новото масло.
ESPACE - майстор
Газта за горене не е ли с по-добри миещи свойства от нафтата?
DundyTheCroc - майстор
Промивка с нафта и въртене на двигател с източено масло - две от нещата, които никога не трябва да пробвате. За промивка има специални тънки масла или добавки, а да се пали двигател без масло води до сигурно нараняване или задиране първо на основните, после и на останалите лагери.
bulhomes2 - майстор
Глупости на търкалета. Нафтата има достатъчни мазилни свойства за 2-3 минутна работа на двигател на ниски обороти. Правил съм го поне десетина пъти на чисто нова лада, която си карахме над 15 години след това без никакви мераци за ремонти на лагери. Наскоро го правих и на една моторетка. Нещо със СИГУРНО-то задиране не е било много сигурно.
DundyTheCroc - майстор
bulhomes2 написа:
Глупости на търкалета. Нафтата има достатъчни мазилни свойства за 2-3 минутна работа на двигател на ниски обороти. Правил съм го поне десетина пъти на чисто нова лада, която си карахме над 15 години след това без никакви мераци за ремонти на лагери. Наскоро го правих и на една моторетка. Нещо със СИГУРНО-то задиране не е било много сигурно.
Всеки си решава сам какви ла*на да сипва в двигателя. Имай предвид, че ладата има едни хлабини на лагерите, съвременните коли други. За задирането имах предвид да не се стартира двигателя без масло между другото.
bulhomes2 - майстор
Нали има нафта на мястото на маслото. Ти за съвсем сух двигател ли говориш? Никой не е предлагал такова нещо.
DundyTheCroc - майстор
bulhomes2 написа:
Нали има нафта на мястото на маслото. Ти за съвсем сух двигател ли говориш? Никой не е предлагал такова нещо.
За съвсем сух, да, май вчера някой беше написал такова нещо, но или го е изтрил, или съм чел подобна тема, ама в друг форум :?
Иначе преди сме ползвали масло "фина механика" за промивка, бащата имаше с варели в завода. Може и с нафта да става, но предпочитам нещо по-близо химически до маслото.
fox_vt - майстор
Chefo77 написа:
На мен ми е интересно каква е колата на колегата fox_vt, защото това ще е първия дизел, който не чЕрни маслото почти веднага след сипването му ... Всъщност, чувал съм за дизел, който не чЕрни маслото ... когато в картера има повече добавки, отколкото масло :wink:
Толедо 1,9 тди 97 година :wink: Точа старото наливам новото паля да се напълни филтъра и маслото си е все още прозрачно в никакъв случай черно.Вече след 100-200 км може и да почернее но нз принципно го проверявам само от смяна на смяна :-D

Тема "Маслото на колата стана веднага черно" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: