• 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 68
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
judasfan - помощник
Добър вечер на всички знаещи и можещи специалисти от форума! В прикачения файл има схема на термо-помпена система с контролер на DIXELL, управляващ два хладилни кръга с до 6 компресора. Бих искал да попитам следните неща:

- как на практика може да се направи баланса на маслото в различните компресори?
- защо има две ТРВ-та?

Предварително благодаря за отговорите!:)

Прикачен файл

DIXELL Heat Pump Controller IC200L D.jpg
ivanovbg - майстор
Какво пречи да използваш принципа на скачените съдове?

Може би за това viewtopic.php?f=10&t=45126&start=80
judasfan - помощник
ivanovbg написа:
Какво пречи да използваш принципа на скачените съдове?

Може би за това viewtopic.php?f=10&t=45126&start=80
Благодаря за отговора! Принципа на скачените съдове е добра идея, има и подходящи scroll компресори с допълнителен извод за масло, но да речем че когато работи само един компресор от трите във веригата, няма ли да нагнетява масло в другите два неработещи и по този начин да остане без масло в един момент?

Има китайски машини с по два и три компресора, които работят с обединена маслена линия, но при тях съм виждал да слагат масло отделител с допълнителна капилярка, на която другия край се връща в смукателната линия на компресора.

Относно ТРВ-тата, ако системата работи без да се превключва режима на хладилния кръг ( демек без четирипътен вентил ), предполагам ще е необходимо само едно еднопосочно ТРВ? И тогава реверсирането може да става по вода, като се сменява предназначението на двата топлообменника - примерно в единият случай работят като "изпарител-кондензатор", а при реверс по вода стават "кондензатор-изпарител"

Бих искал да попитам хората, които разбират, какви са предимствата и недостатъците на двата варианта - реверсиране на системата по вода и реверсиране с четирипътен вентил по фреон?
denuchi - специалист
judasfan написа:
какви са предимствата и недостатъците на двата варианта - реверсиране на системата по вода и реверсиране с четирипътен вентил по фреон?
Въпрос на гледни точки. По вода въртиш кранове в несвяст. С 4-пътен с едно копче. В единият случай повече части от вън и повече работа на тръбаря. В другият повече части вътре и повече работа при сглобяването.
magi208 - специалист
judasfan написа:
ivanovbg написа:
Какво пречи да използваш принципа на скачените съдове?

Може би за това viewtopic.php?f=10&t=45126&start=80
Благодаря за отговора! Принципа на скачените съдове е добра идея, има и подходящи scroll компресори с допълнителен извод за масло, но да речем че когато работи само един компресор от трите във веригата, няма ли да нагнетява масло в другите два неработещи и по този начин да остане без масло в един момент?

Има китайски машини с по два и три компресора, които работят с обединена маслена линия, но при тях съм виждал да слагат масло отделител с допълнителна капилярка, на която другия край се връща в смукателната линия на компресора.

Относно ТРВ-тата, ако системата работи без да се превключва режима на хладилния кръг ( демек без четирипътен вентил ), предполагам ще е необходимо само едно еднопосочно ТРВ? И тогава реверсирането може да става по вода, като се сменява предназначението на двата топлообменника - примерно в единият случай работят като "изпарител-кондензатор", а при реверс по вода стават "кондензатор-изпарител"

Бих искал да попитам хората, които разбират, какви са предимствата и недостатъците на двата варианта - реверсиране на системата по вода и реверсиране с четирипътен вентил по фреон?
Те имат не само допълнителни изводи за масло а и допълнителни смукателни изводи като по този начин споменатия проблем се елиминира

Още малко недостатъци :

При реверс по вода не можеш да си сложиш антифриз във вътрешната инсталация или го губиш на всеки реверс.
При реверс по вода има известно замърсяване на вътрешната инсталация с пясък, манган и др.

При реверс по фреон инсталацията е по-скъпа.
judasfan - помощник
magi208 написа:
Те имат не само допълнителни изводи за масло а и допълнителни смукателни изводи като по този начин споменатия проблем се елиминира
Мога ли да помоля за малко по-подробна информация?!
Ahmakov - специалист
judasfan написа:
... Бих искал да попитам следните неща:

- как на практика може да се направи баланса на маслото в различните компресори?
- защо има две ТРВ-та?...
За баланса на маслото, може по най различни начини и с най различни приспособления. А те са много, затова ако имаш конкретна схема на монтаж, може да се коментира. Най лесно е с една, много добре хоризонтирана маслена линия между компресорите и с диаметър не по малък от 3/8. Ако използваш и посочения контролер, е още по добре, защото той се грижи, работните часове на всички компресори да са еднакви. По този начин освен гравитачно, всеки компресор има възможност, да си дръпне в него достатъчно масло. Системите с компресори в тандем, са по сложни и не Ви препоръчвам да работите с тях, на принципа на направи си сам. Прекалено скъпо ще Ви струва това удоволствие.
За ТРВтата. По две са защото, е предвидено да работи в двата режима, въпреки че така както е показано на схемата, никога няма да могат да работят. Трябва да са паралелно магнитвентила и ТРВто, а не последователно, това се отнася и за двете двойки, по точно за четирите. Този който е чертал схемата е бил КИПиА, а не хладилен специалист и е разгледал къде и как да се свържат съответните елементи и на кои вход или изход на контролера, какво да се подава или получава.
magi208 - специалист
judasfan написа:
magi208 написа:
Те имат не само допълнителни изводи за масло а и допълнителни смукателни изводи като по този начин споменатия проблем се елиминира
Разбира се! Компресорите на Копеланд например за тандемно свързване имат три входа за ниско налягане.
-Два с голям диаметър над електродвигателя и един с малък диаметър на ниво най-горна точка на масления картер.

По този начин се постига абсолютна надеждност на масло-изравняването без допълнителни активни елементи.

Виж на картинката: http://geoterm.bg/?attachment_id=6703
judasfan - помощник
Благодаря Ви за отговорите!

Прикачен файл

COPELAND Tandem Scroll.jpg
COPELAND Tandem Scroll.jpg (54.19 KиБ) Видяна 3034 пъти
magi208 - специалист
judasfan написа:
Благодаря Ви за отговорите!
Да това е най-лесната и надеждна схема , но тези компресори са скъпи.

Внимавай!!!! Колегата Ахмаков е прав !!!! Схемата на дроселирането по-горе е безумно гламава !!!!

1 изисква двупосочен ресивер , който е безумно скъп и сондите на ТРВ трябва да се сложат на съответните топкообменници за да работи изобщо някакси а не след 4-пътния вентил както си е правилно и риска от дефектиране или разстройка на ТРВ е колосален.

Това не е схема правена от специалист!
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 68

Тема "Направи сам термопомпа" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: