Двата крайни извода се включват задължително.Другите са за балнс на тока,между съседните батерии.То го пише и на всяко зарядно.Дори мисля че имаше и тема,в която ставаше въпрос за тези балансни жички. 
От мобилни телефони до цифрови камери
lz1wvm
- специалист
213 мнения в "Преработка с Li-Ion, Li-Po, LiFePo4 батерии"
ESPACE
- майстор
- Мнения: 3654
За 2-3 клетки можеш да ползваш това за 13лв. http://rcforever-bg.com/shop/index.php? ... duct_id=79
ESPACE
- майстор
- Мнения: 3654
Имам преработени три батерии с LiPo. Първата е в корпус от 14,4V 2,6Ач. ето такъв.

Вътре събрах четири LiPo Zippy Compact 1300mAh 2S 25C 7,4V свързани две по две последователно и после в паралел. Получи се батерия от типа 4S2P с еквивалентно напрежение 14,4V 2,6Ah 50C.

Втората която преработих беше 18V 2,6Ah. Батерията е същата като тази 14,4V но е по дълга с около 2 см. Понеже нямам машини на 18V я направих на 14,4.

Тук увлечен от идеята да излезе максимално евтина и с голям капацитет батерията поръчах три полимерки Turnigy 2200mAh 3S 20C.

Наясно бях че се налага да ги отворя и от три батерии по три клетки да направя 2 по 4 клетки. Както и да е, повече такава играчка няма да си отворя. Причината - единия електрод на елементите е алуминиев и трудно се запоява, а аз не разполагам с машина за точкови заварки. Същия електрод е доста тънък и лесно може да се откъсне, както и се случи при единия елемент. Добре, че с другите два всичко беше наред и в крайна сметка се получи една добра батерия от типа 4S2P 14,4V 4,4Ah 40C. Вече парен за третата батерия си поръчах две Gens Ace 4S 2,2Ah 25C.

Тук работата беше значително по лесна и се получи батерия 14,4V 4S2P 4,4Ah 50C.
Батериите се държат отлично и захранват акумулаторен ъглошлайф, импакт драйвер и мощен 80Nm винтоверт.
Поста пуснах основно заради останалия елемент от батерията Turnigy. Понеже единия му електрод практически липсваше реших да го взривя като по клиповете. Напрежението му беше 3,9V или около 50-60% зареден. Свързах го към Imax-а и му зададох да зарежда NiMh с максималния ток 5А. След 15 минути се получи това и елемента беше студен и нямаше признаци за подуване.



Експеримента се осъществяваше в "контролирана среда"
от стар топлообменник

След половин час положението беше такова. Елемента отново беше студен без признаци от подуване.


На 33 минута Imax-а изписка и изписа че батерията била заредена

Пуснах го отново и неочаквано за мен всичко се разви в рамките на 2-3 минути. Изненада ме и дори не успях да снимам. Напрежението в течение на 4-5 секунди рязко започна да се покачва от 5-6 до около 12 волта, елемента се запали и изгоря за 3-4 секунди в изобилие от дим.


Изненада ме че 3-4 минути преди да се запали въобще не видях подуване и загряване. Все пак това е чисто нов елемент, може да има значение. Та с две думи трябва да се борави внимателни с тези батерии. Другата седмица ще пробвам да гръмна лаптопски елемент 18650 на Sanyo

Вътре събрах четири LiPo Zippy Compact 1300mAh 2S 25C 7,4V свързани две по две последователно и после в паралел. Получи се батерия от типа 4S2P с еквивалентно напрежение 14,4V 2,6Ah 50C.

Втората която преработих беше 18V 2,6Ah. Батерията е същата като тази 14,4V но е по дълга с около 2 см. Понеже нямам машини на 18V я направих на 14,4.

Тук увлечен от идеята да излезе максимално евтина и с голям капацитет батерията поръчах три полимерки Turnigy 2200mAh 3S 20C.

Наясно бях че се налага да ги отворя и от три батерии по три клетки да направя 2 по 4 клетки. Както и да е, повече такава играчка няма да си отворя. Причината - единия електрод на елементите е алуминиев и трудно се запоява, а аз не разполагам с машина за точкови заварки. Същия електрод е доста тънък и лесно може да се откъсне, както и се случи при единия елемент. Добре, че с другите два всичко беше наред и в крайна сметка се получи една добра батерия от типа 4S2P 14,4V 4,4Ah 40C. Вече парен за третата батерия си поръчах две Gens Ace 4S 2,2Ah 25C.

Тук работата беше значително по лесна и се получи батерия 14,4V 4S2P 4,4Ah 50C.
Батериите се държат отлично и захранват акумулаторен ъглошлайф, импакт драйвер и мощен 80Nm винтоверт.
Поста пуснах основно заради останалия елемент от батерията Turnigy. Понеже единия му електрод практически липсваше реших да го взривя като по клиповете. Напрежението му беше 3,9V или около 50-60% зареден. Свързах го към Imax-а и му зададох да зарежда NiMh с максималния ток 5А. След 15 минути се получи това и елемента беше студен и нямаше признаци за подуване.



Експеримента се осъществяваше в "контролирана среда"

След половин час положението беше такова. Елемента отново беше студен без признаци от подуване.


На 33 минута Imax-а изписка и изписа че батерията била заредена

Пуснах го отново и неочаквано за мен всичко се разви в рамките на 2-3 минути. Изненада ме и дори не успях да снимам. Напрежението в течение на 4-5 секунди рязко започна да се покачва от 5-6 до около 12 волта, елемента се запали и изгоря за 3-4 секунди в изобилие от дим.


Изненада ме че 3-4 минути преди да се запали въобще не видях подуване и загряване. Все пак това е чисто нов елемент, може да има значение. Та с две думи трябва да се борави внимателни с тези батерии. Другата седмица ще пробвам да гръмна лаптопски елемент 18650 на Sanyo
ESPACE
- майстор
- Мнения: 3654
Нямам излишни. Пиши на този мъж http://remotevidin.prodavalnik.com/, трябва да има 1 кутия 18v. По 10лв ги харчи.
hidrazin
- майстор
- Мнения: 25842
Значи извода е че трябва да си доста упорит и онези двете дето висят на раменете, да ти са навряни отзад за да запалиш литиева батерия.
Снимките се виждат добре и си излизат и при мен. Щеше да е добре да има и клип със запалването ама здраве да е. Полезна информация.

Снимките се виждат добре и си излизат и при мен. Щеше да е добре да има и клип със запалването ама здраве да е. Полезна информация.
Тема "Преработка с Li-Ion, Li-Po, LiFePo4 батерии" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!

