• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
MamaMy - майстор
SEV, сигурен ли си, че са гелови? Мисля си, че са AGM или по точно електролитни, но електролита е напоен в киче между плочите и за това не се кандилка.
SEV - специалист
MamaMy написа:
SEV, сигурен ли си, че са гелови? Мисля си, че са AGM или по точно електролитни, но електролита е напоен в киче между плочите и за това не се кандилка.
Не съм на сто процента сигурен,не съм специалист.За такива ги купувам(имам предвид гелови),отварял съм капачките от горе след време и вътре "нещото" е с доста гъста консистенция.

п.п не ме домързя и отидох да погледна какъв е акумулатора ми.На него пише Varta amg/vrla tipe
В тази посока поглеждайки в нета ето какъв резултат ми върна:

АБ трето поколение
Като конструкция са херметизирани с абсорбирани сепаратори с електролит. Познати са и като конструирани на базата на AGM-технология. При тях електролитът е абсорбиран от сепаратора в стъклотъкан (Absorbed in Glass Mat), поместена между електродите. Сепараторът представлява елементарна система, в която капилярните сили задържат електролита. При това, електролитът е дозиран в количества, гарантиращи запълване на малките пори. От своя страна, големите пори остават свободни, с което се осигурява циркулация на отделящите се газове.
Като качества AGM батериите са сходни на геловите АБ, с изключение на газообразуването, което е с пъти по-малко. Друга разлика е по-слабото влияние на външната температура. Задължително е използването на специално зарядно устройство, обезпечаващо нестабилност на напрежението по-малко от ±1 %. Следващата крачка в развитието на технологията бе разработването на АБ, в която всички електроди са калциевосъдържащи. Това бе шумно огласено като технология "Са/Са". Освен вяло кипене на електролита, което е възможно да не се случи никога, новите АБ се характеризират и с минимален ток на саморазряд при продължително съхранение.
Характерно за АБ от третото поколение е, че отсъства напълно антимон. Той подобрява електрическите характеристики на АБ, но присъствието му във VRLA АБ е нежелано. След технологията "Са/Са" бяха разработени още два варианта гел АБ. Технологията АGM (Absorptive Glass Mat) също бе развита в посока сепаратор от ултратънки стъклени влакна. Съвременните АGM АБ са по-нечувствителни към колебанията на външната температура, дълготрайни, виброустойчиви. На базата на технологията се изработват АБ, с плоски и със спирални електроди. Последните имат отлични стартови характеристики и минимално вътрешно съпротивление. Основният им недостатък е нежелателното оставяне на незаредена АБ при ниски външни температури.

И аз не знам какъв е,за гелов ми го продадоха ноо...............................
MUTLEK - напреднал
SEV,мотора ми е SUZUKI GSX 750F (katana) 105конски сли 1992г.и търся такъв акумулатор MGM12v.14ach.защото с такъв го купих.Като потърсих в Google ми показва за модела от 9-12-14ach.като малките амперажи ги дават за по-новите модели katana750,от 1998г.нагоре и ми се струва ,че колкото е по-силен,по-добре.
SEV - специалист
Колкото е по голям акумулатора,толкова по добре,стига да има място,при мен няма.Купувай някакъв и подготвяй машинката за идния сезон.Наблегни на гуми,окачване,спирачки-там харчи пари,акумулатора какъвто такъв.

Безавариен сезон!
MUTLEK - напреднал
Старая се.Благодаря.Безавариен и на теб.
ditronix - специалист
Aко имате КОНРАД в Стара Загора (мързи ме да проверявам :-D ) иди там и си купи акумулатор-имат от 1,3 до 20Ah в наличност- с който ще си спестиш куп "развлечения".
stiv1961 - майстор
Имаме :) , на Руски под НТС.
bigdragon - майстор
ditronix написа:
Aко имате КОНРАД в Стара Загора (мързи ме да проверявам :-D ) иди там и си купи акумулатор-имат от 1,3 до 20Ah в наличност- с който ще си спестиш куп "развлечения".
Не подвеждайте хората. Тези в Конрад са тягови и са за аларми и UPS, а не стартерни. С тях не може да се постигне голям ток в режим на стартер, те са за продължителна консумация с малък ток. Това се познава по параметрите и по големината на клемите...
SEV - специалист
Много се разводни темата.Влез в първия мото магазин(физически или виртуален),кажи си мъката,ате ще ти предложат лек(акумулатор).Ще го изберат по модел на мотор,кубици,колко пари имаш и др.Знай че ролята на акумулатора е да завърти двигатела,само това,не се хвърляй на скъпи такива.
ditronix - специалист
Не подвеждам никого! Колеги и познати от много години карат моторите си и мотопедите точно с такива акумулатори от КОНРАД. Генератори HONDA 5500 2 броя в завода. 20 години си работят все с такива акумулатори от КОНРАД. Карат по 5-6 години с една батерия. Та не знам за каква аларма например може да е акумулатор 15-20Ah :?
  • 1
  • 2

Тема "Стартиране на нов акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: