Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
geordgeo - специалист
Да, ама той така или иначе ще си поддържа един автомобил, чиито данъци, винетки и застраховки ще си текат, въпреки, че той ще го кара 3-4 месеца в годината...
Колега, не искам да убеждавам другите колко съм прав, не е това целта на тези писания. Просто съм рационален човек и виждам, че в София да ходя с кола да работа е супер изнервящо и джобобъркащо. Имам кола, да, и я поддържам, защото когато съм със семейството си тя няма алтернатива (малки деца, домашни любимци, багаж, удобство и т.н.). Но със семейството пътувам по-рядко, а не всеки ден, това първо и второто, по-важно е, че съм си правил проби с колата да ходя на работа, но в моя случай конкретно не става. Имам 22 км на ден отиване и връщане до работата, живея в центъра и откъдето и да си правя маршрути, пътувам около 40 минути в едната посока. Разходът градско не е за приказване, защото трябва да засичаме на час, а не на 100 км... Нервите отделно. А там, където работя също се плаща за кола, 2 лева на ден за паркинг, ако не искаш... ми обикаляй като гламав да си търсиш място на км наоколо... Та това е причината да съм избрал велосипеда като средство за придвижване, отделно, че ми е страст - цял живот съм въртял педалите, сигурно имам над 100 хиляди км на велосипед. Е това е моето мнение, което не задължава никой с нищо. Просто съм доволен от избора си и най-вече, че съм достатъчно мобилен и завися предимно от себе си...

Лек ден на всички!
relaxxx - специалист
Геш, моля те не ни занимавай с метан. Колко ти излиза и каква кола караш. Това е темата за ел. велосипедите, в автофорумите има достатъно теми как колите им пълнят резорварите, пиши там. Тук си обсъждаме е-колелата и как да ги построим експлоатираме и т.н.т. Има хора за които евтиното не е пътеводна светлина в живота и това изкривява фокуса на темата. Благодаря ти.

По темата - Аз сглобих мойта електрична и вчера врътнах първото кръгче. Супер е яко - :rock: :rock: :rock: . Искам да попитам нещо само разбирачите - тъй като батерията е мое дело - литиево йонна - още се уча, при пълна газ, по баир след малко да речем 200-300 метра контролера изключва газта... и трябва да продължа на педали.. защо се случва това.. идеи? След още малко газта пак е на разположение и пътуването продължава... Дали е възможно да протича по голям ток от колкото е допустимо за батериите и за това контролера да ги спира?
shotik - майстор
Аз мисля ,че след навлизане в баир,скоростта пада ,с което се увеличава силата на тока и е вероятно при някакъв максимален ток да изключи.
Това го пиша само теоретично.На моето скутерче /има тема за него/не е имало такъв случай,може би и контролерът да е по-прост тип,само когато се стисне ръчката на спирачката,тогава изключва.
relaxxx - специалист
Мерси шотик, а примерно как да разбера как да разбера има ли такава настройка на контролера и как се регулира тя? Може ли проблема да е с батерията.. При потегляне батерията беше 57,3 волта а след като си направих кръгчето, което не беше повече от 1 км, батерията беше 56,5 волта ако това има някакво значение.
Ради Тодоров - специалист
При температура под -3 литиевите батерии започват да изостават с ампеража но това не влияе на пробега може би и твоят случаи е такъв (лични наблюдения).
stanetzz - специалист
На мен ми се получаваше подобно изключване, когато бях с оловните батерии. При изкачване на стръмен наклон заради високия ток се получаваше пад на напрежението; при мен под 42V контролерът изключва. След това, когато излезех на равното, батериите си се връщаха на 49V , и можеше да се продължи.
Опитай да замериш непосредствено след като контролера ти изключи, или още по-добре - закачи уред, с който да следиш в реално време тока и напрежението.
relaxxx - специалист
Явно проблема ще е в батерията и пад на напрежението. Ако приемем че и моя контролер изключва на 42.. то бая пад ще е. Сега с този сняг не ми се плеска да тествам но като се стопи почвам пак тестовете, до тогава ще притегна колелото :lol:
Ради Тодоров - специалист
При мен след поставянето на по мощен мотор започна да ми изключва БМС-а бързо препрограмиране и нещата си дойдоха на мястото.Първоначално беше програмиран ако не се лъжа на 17ампера изключваше по баири а после на 30а няма забележки.
ge6aaaa3 - специалист
relaxxx написа:
Геш, моля те не ни занимавай с метан. Колко ти излиза и каква кола караш.
Написал съм горе точно за каква кола става въпрос...
Да, кефа е по-важен от цената, съгласен съм, но не и, че е по-евтино да поддържаш кола и ел. велосипед.
Тани, естествено, че гледам от мойта си камбанария... За мен е важно да мога да се придвижа от точка А до точка Б по всяко време, без значение от разстоянието и метеорологичните условия и да е максимално евтино. Доста хора/както и аз в началото/ търсят евтин транспорт и на пръв поглед го откриват в електрическия велосипед, но накрая излиза същата работа... Когато паднат цените на лифепо акумулаторите с едни 30-тина %, идеята би придобила смисъл, различен от удоволствието. То до тогава и цените на горивата ще са скочили, де... :-D
Както и да е, спирам да ви занимавам със сметки... :wink:
Лека вечер! :)
relaxxx - специалист
Нямам БМС... :? За момента, мониторинга на батерията ми е на много ниско ниво.. само с малки аларми, които сигнализират ако падне клетката под 3,3 волта.

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: